IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota се отказва от електромобилите?

От компанията настояват за по-екологични начини за производство на ток

Toyota се отказва от електромобилите?

Toyota ще се откаже от електромобилите, ако не бъдат взети спешни мерки за създаването на по-“зелена“ индустрия, съобщиха от европейския клон на компанията.
Toyota се отказва от електромобилите?
Според висш представител на Toyota законодателите и производителите на ток и компоненти за електромобили трябва да измислят начини за намаляване на въглеродните емисии. Както добре знаем, електромобилите не изпускат никакви вредни емисии в атмосферата, когато работят, което обаче не важи за заводите за литиево-йонни батерии, например. Още по-сериозен е проблемът с производителите на електрическа енергия, напомнят от Toyota.

Трябва да работим заедно с електрическите компании, за да предложим на пазара наистина чист продукт. В противен случай предпочитаме да се откажем от проекти в областта. Винаги сме разглеждали автомобилите цялостно - от чертожната дъска до крайния резултат. Ето защо, ако електричеството не идва от възобновяеми енергийни източници, смисълът се губи,“ коментира Дидие Стивънс, шеф на екологичния отдел на Toyota Европа.

Скептични сме към плана на Германия да пласира 1 млн. електромобила до 2020 г. Ако все по-голяма част от електрическата енергия в страната продължи да се произвежда чрез горене на въглища, проблемът ще остане неразрешен. Подобна практика просто ще премести въглеродните емисии от едно място на друго. Не се прави така,“ допълват още от Toyota.

Toyota все още не предлага на клиентите си електрически модели. Гамата на японците включва хибриди и plug-in хибриди, като вторите се различават с възможността да се зареждат директно от контакта. Според предварителните планове на компанията, първият електромобил с емблемата на Toyota трябва да се появи през 2015 г.

Снимка: Reuters

0 от 500
  • #13
    26 rate up comment 7 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    И да ревете и да не ревете Тойота е най-големия производител в световен мащаб и това не е случайно. А относно статията, вижте как разсъждават японците и ще разберете защо са номер едно.
  • #12
    8 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    E, дойдоха на моя. Или винаги са били там.
  • #11
    10 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 12 години )
    Мдаа, коментиращите, са прочели само заглавието на статията... :))Мъкааа
  • #10
    7 rate up comment 23 rate down comment
    Жанет Арнаудовна ( преди 12 години )
    СТИГА БЕ ! Само като чуя името ТОЙОТА и ми се повръща получавам обриви и ми се сгажда от тая помия ! аман от евтини мизерни *** ! Не Навиждам мъже в трошльоти жалки лузъри без никаква фанаия
  • #9
    5 rate up comment 20 rate down comment
    Аслон Петрожелев ( преди 12 години )
    Ни Трошльота ни ФауВе и 2те марки са но1 по сервизни акции и ремонти айде нема нужда:) има нисан, има киа, има хюндай, има Лада това е бюдженото
  • #8
    21 rate up comment 5 rate down comment
    до Антрохиян Щипещер ( преди 12 години )
    Голф ли имаш ?
  • #7
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    пропуснах и вятърните, но те едва ли съставляват и 5%, въпреки, че все по често ги виждам.
  • #6
    9 rate up comment 23 rate down comment
    Антрохиян Щипещеров ( преди 12 години )
    а Ние ! Клиентите настояваме за по малко СЕРВИЗНИ АКЦИИ ! и поне един надежден модел дето да не влиза в сервиза всяка седмица !
  • #5
    13 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Първо батерии има и в хибридите на Тойота, те също вече предлагат плъг ин хибриди, тоест черпят ток от мрежата, не виждам нито една логична фраза в изявлението на Тойота. Те са в пълно противоречие с продукцията която произвеждат и която с гордост рекламират. А за производството на ел. енергия, с въглища правят ток в банановите републики като България, но дори и ТЕЦ-овете в България едва ли доставят и 10% от ел.енергията в страната, останалото е от АЕЦ,ВЕЦ и Слънчева, напълно чисти от въг.емисии
  • #4
    20 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Новият Аексус да си го кара, който иска. Колко е разхода за изработката на акумолаторите му и и от къде ги транспортират да ги монтират в колата? Може да харче 4,3 на 100, ама е с 50% по скъп от същия Лексус без да е хибрид. Да караш хибрид и да си мислиш че спасяваш света е мисъл която може да захрани само съзнанието на наивници.