IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Газови уредби за дизелови двигатели - вече и в България

Монтирането на подобна технология намалява разхода на гориво с 15%

Газови уредби за дизелови двигатели - вече и в България

Газови системи за дизелови автомобили започва да внася у нас един от най-големите производители на газови инсталации за коли в Европа - Auto-Gaz Centrum.
Газови уредби за дизелови двигатели - вече официално и в България
Газовите уредби за бензинови двигатели са популярни отдавна, но технологията за газ при дизеловите коли, е разработена едва преди 2-3 години. Досега в България почти не са предлагани такива системи, които да са произведени от специализирана фирма. За да могат да карат на газ, някои собственици сами приспособяват бензинови газови уредби към дизеловите си автомобили, което крие редица рискове.

От представителя на Auto-Gaz Centrum за България - компанията "Домо Естетико" ЕАД, са категорични, че разходът на гориво при дизеловите автомобили, които монтират такава газова инсталация, ще спадне с 15 %. Системата се казва Zenit PRO DIESEL и позволява да се използва смес от дизелово гориво и пропан-бутан, в съотношение 70% към 30%. Заради смесването с пропан-бутан дизеловото гориво изгаря напълно, което е практически невъзможно при обикновен дизелов двигател, уточняват те.

Освен по-малкия разход на гориво, дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло, имат повече мощност, а двигателят работи по-гладко (поради по-малкото натоварване на коляновия механизъм). От компанията-производител са на мнение, че цената на тази газовата уребда се изплаща за 3-4 месеца при автомобилите, изминаващи около 100 000 км на година.

Снимка: "Домо Естетико"

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    pet ( преди 11 години )
    uredbite sa dva vida ima i na metan i na propan butan,no e istina 4e sa palna glupost!!!!!
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Кратун ( преди 11 години )
    ИЗМАМА ИЗМАМА ИЗМАМА!!!! Найстина ще подобри изгарянето МАЛКО но няма да покрие разхода за газ. В най добрия случай крайния разход ще е без промяна, но си оставате с цената на уредбата. Това е същото като онези HHO генератори с които разхода "падал" с до 30% ха хахах СМЯХ!!! Учете физика и не се поддавайте на манипулации. Тези фирми разчитат на глупоста и невежеството на хората, от това печелят!
  • #10
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Турбомания ( преди 11 години )
    Ще си купиш дизел и ще и слагаш и газ?!?!Че за чий ще си прееб***ваш колата, която така или иначе си вози евтино?Не се занимавайте с глупости, ако искаш евтина возия, си взимаш дизел, акои искаш да си 'рейсър' си взимаш турбинирана бензинка, а ако си млад хлапак и искаш и двете, си взимаш малка градкса кола с двигател 1.6 - 110 коня и пей сърце.... Незабравяйте, че двигателите, преди да се пуснат в серийно производство са мислени и правени така, че да са максимално ефективни и с дълъг живот.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    колега от второто мнение , абсолютно прав си , но с уточнение че става въпрос за комбинация от метан и дизел за автобусите и мотокарите . Комбинацията метан-дизел наистина подобрява изгарянето на нафтата и намалява значително твърдите частици във газовете и предполагам че това важи и за пропан бутана , но едвали води до икономия на гориво
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    неук ( преди 11 години )
    Бих желал да запитам как автомобила имаповече мощност ,а "коляновия механизъм се натоварва по-малко"? Или е правена трансформация по двигателя или авторът на изречението не знае как се получава мощност като физична векичина от ДВГ.Освен това съвременен комън рейл с над 2300 атмосфери налягане на впръскване на нафтата, не ми е много ясно как ще се отнесе към допълнително вмешателство във фазите на газоразпределение. Ако е стара печка като моята помпа дюза няма проблем.
  • #7
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мда. Имаме такъв газокар с двигател Перкинс и то много отдавна. Отначло газта изгаряше напълно, но само след 2-3 месеца почна да се усеща мирис, а днес след много ремонти издиша отвсякъде :) Не, благодаря. Кой ще е тоя ***, дето най-напред ще добави няколко хилядарки за дизелов автомобил, а след това още толкова газова уредба? Че той пшо-добре да си вика такси, ще му излезе по-евтино!
  • #6
    37 rate up comment 4 rate down comment
    Жоро ( преди 11 години )
    До колегата с автентичния никнейм "Анонимен": Приятелю,по твоите думи всяка 5-та кола с ГО трябва да "гърми".Метана крие някаква опасност,но ако е инсталирана в квалитетен сервиз и се прави редовна профилактика е напрактика нулев шанса от инцидент. Последното поколение ГИ,са с такива "интелигенти" ЕСУ-та,че и представа си нямаш за каква прецизност става въпрос. И като резултат се получава нещо като : Икономичност,Динамика и да не пренебрегваме екологията!
  • #5
    28 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло"Е, щом на печките им трябва и масло за да вървят. . .
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    НАРОДЕН ( преди 11 години )
    КАКВА Е ЦЕНАТА НА УРЕДБАТА...
  • #3
    21 rate up comment 47 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    изобщо не си заслужава да се кара кола на газ а причините са безброй. Като споменем, колко много коли с газово се самозапалват в движение, колко бутилки са гръмнали в катастрофи има дори паркирани, които са гръмнали поради други причини, неизправност в бутилката, силно нагряване от слънцето/отвън може да е 35гр.температура но в багажника да мине70гр. нямаш право да паркираш в молове и във всякакви други поземни паркинги, определено и елементите на двигателя страдат и др. просто не си заслужава.