IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия запазва контрола над Volkswagen

Върховният съд отхърли исканията на Еврокомисията за промяна на закона, защитаващ концерна

Германия запазва контрола над Volkswagen

Германия ще запази така наречения „Закон Фолксваген”, който позволява на правителството на Долна Саксония – една от федералните провинции в страната, да блокира всяко действие, касаещо съдбата на концерна, съобщи изданието Automotive News.
Германия запазва контрола над Volkswagen
Искането за преразглеждане на закона бе изпратено от Еврокомисията до Върховния съд на ЕС през ноември 2011 г., но едва сега е на път да се вземе окончателно решение. Съдебният експерт Нилс Вал е излязъл със заключение, в което препоръчва да бъде отхвърлена молбата на Еврокомисията.

Automotive News уточнява, че подобни заключения не са задължителни и нямат юридически сила, но по правило съдиите се вслушват в тях, когато трябва да решават някой казус. Очаква се съдът да се произнесе по случая до края на годината.

Въпросът за изменение на „Закон Фолксваген” възникна още през 2001 г. В началото документът изравняваше правата на всички акционери, владеещи 20 и повече процента от акциите на автомобилния концерн. Това даваше право на Долна Саксония да налага вето на всички решения, които могат да повлияят върху съдбата на производителя, като по този начин не позволяваше Volkswagen да бъде купен от чужда компания.

През 2007 г. Европейският съд отмени закона, като обяви, че той не изпълнява своите функции, а само пречи на свободното движение на капитали и притока на инвестиции в ЕС. Година по-късно Германия редактира закона, като по този начин Долна Саксония запази 20% от акциите и получи правото да решава съдбата на концерна. Именно тази точка бе оспорвана от Еврокомисията в новата версия на документа.

В резултат на това, Еврокомисията поиска законът да бъде променен в съответствие с решението на съда от 2007 г., а също така да бъде наложена глоба на Германия от 31 114 евро за всеки изминал ден от подписването на документа. Комисарите настояха при ново забавяне на решението на съда, държавата да плаща по 282 725 за всеки ден просрочка.

В крайна сметка обаче, юристът Нилс Вал обяви исканията на Еврокомисията за несъстоятелни, като по този начин Германия запази пълното си право да налага вето върху решенията за бъдещето на Volkswagen.

Снимка: Volkswagen
 

0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Държавна фирмичка. Смешници. Окончателно ми паднаха в очите.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Той das *** не може да чете.Той е *** като гъба.
  • #8
    15 rate up comment 2 rate down comment
    до: Das Auto ( преди 10 години )
    Нещастно ВАГиналче,прочети за кризата в Германия и Европа и виж колко милиарди баба ти Меркел наля във ФВ!Дори за тази работа се иска малко акъл,за да го намериш,но ти явно нямаш.Всъщост,ако имаше,нямаше да си фен на най-боклучавата компания.
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    фсб ( преди 10 години )
    до анонимен - Истинските и живите фирми са в частни ръце и се развиват благодарение на конглокенцията и свободния пазар - - затова ли всички англииски и скандинавски марки или фалираха, или ги изкупиха, а? хах
  • #6
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако фирмата не беше умряла,нямаше да бъде създадена от хитлер изкуствено и да бъде държавна.Истинските и живите фирми са в частни ръце и се развиват благодарение на конглокенцията и свободния пазар.Държавните фирми са на дотации и смучат народна пара.Друго много важно нещо е че от държавна фирма качество не можеш да търсиш.Прости пазарни принципи са това,но не са за прости хора,защото няма да ги схванат.Така,че смачканият чалгар и скапан секъндхендър си само и единствено ти,голфаджия ***!
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ох,лелееей,арабите тръгнали да купуват ВАГонетките.Абе ти луд ли си или се правиш на такъв?Кой ще тръгне да купува,най-изостаналата марка,която бълва само дизелчета?От друга гледна точка,значи за всички останали компании важат правилата и могат да бъдат купувани,а за ВАГонетките не важа тези закони и с цялата си наглост немското лоби в парламента създава специални закони за тази умряла фирма,която щяла да става 1 в света и то как с много пари прибрани от данакоплатците и дадени на ФВ.Срам!
  • #4
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това даваше право на Долна Саксония да налага вето на всички решения, които могат да повлияят върху съдбата на производителя, като по този начин не позволяваше Volkswagen да бъде купен от чужда компания.
  • #3
    15 rate up comment 5 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    Ами докато народа е *** и им купува все по-некачествените продукти така ще е. Докато има овци ще има и касапи.Аз за себе си съм решил, че няма да купя нищо на ВАГ и че ще купя БВМ или Мерцедес само ако наистина имам доста излишни пари (което надали ще се случи някога).
  • #2
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ето как и защо немската икономика е най-силна в Европа.Правят си закони и закончета и никой не може да ги пипне.Те другите държави с право недоволстват.Да не говорим,че най-големите им фирми ги хванаха с подкупи,но някой нещо да е чул да ги санкционират.Не,нали и никога няма да чуете.Виждате и защо ФВ са най-голям производител в Европа.Германия им налива пари,те купуват други фирми в затруднено положение,германската държава от друга страна без конглокси купува само ФВ,отделно ФВ подкупва
  • #1
    15 rate up comment 24 rate down comment
    аман... ( преди 10 години )
    Анонимен и ти ще заминеш само че в канавката, защото твоята тойотка не може да спре :)