IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tata потъва с 37% за първите три месеца на годината

Анализатори обясняват кризата със силно заниженото търсене на Nano

Tata потъва с 37% за първите три месеца на годината

Tata Motors отчeтe 37% спад в печалбата за четвъртото фискално тримесечие, опровергавайки предварителните прогнози, вещаещи рекорден срив от близо 60%, пише Bloomberg.Приходите на Tata с рекорден срив за първите три месеца на годината?
Най-големият автопроизводител в Индия е прибрал в хазната си общо 704 млн. долара. Най-голяма заслуга за това имат луксозните марки Jaguar и Land Rover, които станаха част от концерна през 2008 г.

Hidden Field
Увеличението в реализациите на двата бивши британски бранда е 19% до 116 340 автомобила за първите три месеца на 2013 г. Резултатите на Tata в Индия, от друга страна, съвсем не са толкова обнадеждаващи. До краен клиент са достигнали едва 184 942 автомобила, което е с 29% по-малко от периода януари-март на 2012 г.

Според анализатори индийските клиенти се опасяват от неизгодните кредити и слабия икономически растеж в страната.

Преди излизането на официалните резултати, пазарният експерт Умеш Карне от мумбайската къща Brics Securities Ltd., коментира: "Колкото до Jaguar и Land Rover, двете марки ще започнат да печелят от поевтиняващия британски паунд. Цените на суровините спадат, а маржовете на Jaguar и Land Rover ще продължават да се увеличават, благодарение на новия Range Rover и F-Type."
След положителните новини, акциите на Tata Motors на мумбайската борса поскъпнаха с 5%.

През последните три месеца 72% от приходите на Tata се дължат на продажбите именно на двете луксозни марки, пише още Bloomberg. “Tata вече не е желана марка, а вносните коли в Индия стават все по-популярни,“ публикува изданието, припомняйки, че индийският концерна се опитва да стимулира продажбите с предлагането на специални условия на своите клиенти. Една от промоциите позволява да върнете своя седан Tata Manza и да купите чисто ново Nano на преференциална цена.

Усилията обаче са напразни, сочат пазарните резултати на компанията. Наблюдатели предполагат, че Tata има нужда от нов пътнически автомобил, който да привлече нови клиенти в Индия.

В средата на април от Tata обявиха, че започват работа по луксозна версия на Nano. Според информацията, индийският гигант се опитва да се пребори със неочаквано ниските продажби на струващия около 2000 долара автомобил. Според ръководството на концерна, въпреки рекордно ниската си цена, Nano не привлича достатъчно клиенти, които се отблъскват от спартанския му облик и го сравняват със закрит скутер. От дебюта си през юли 2009 са били пласирани само 229 157 автомобила от модела. През март продажбите на Nano са се свили с катастрофалните 86% спрямо същия месец на 2012.

Снимка: Reuters

 

Тагове: land rover jaguar tata motors
0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Весо ( преди 10 години )
    На мен ми харесва за градска кола. "Спартанското" обурудване е напълно достатъчно и струва колкото гумите на някои коли.