IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Нюрбургринг" чака вашите оферти

Анализатори оценяват легендарния комплекс на над 120 млн. евро

Nürburgring GmbH пуска официално активите си за продан и компанията започва приемането на оферти, обявиха от ръководството. Освен емблематичната Северна дъга (Nordschleife), собствеността на фирмата включва лицензирано Гран при трасе, няколко хотела, изложбени зали, увеселителен парк, ресторанти и търговски центрове. Засега не е ясно дали ще се намери купувач за целия комплекс или компанията ще бъде принудена да го продаде на части.

Тъжната новина е, че новите собственици може да променят статута на емблематичната писта. Въпреки това, човекът, който се занимава с реструктурирането на комплекса – проф. д-р Томас Шмид твърди, че „От продажбата ще спечелят не само служителите, но и хората и бизнеса в региона.“ За съжаление нищо не се споменава за десетките хиляди посетители.

Въпреки трудните няколко години, по последна информация „Нюрбургринг“ всъщност е на печалба. Според статистиката, годишният доход на стопанисващото дружество е достигал 60 милиона евро.

Оферти за „Нюрбургринг“ се приемат от 12 юни, като всички активи на компанията се оценяват от анализатори на над 120 милиона евро.

История:

„Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго 28.265 метра. Най-добро време на него е дал Луи Широн със своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч.

Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато надпреварите от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра.

На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание, последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите.

През 1976 година рекордьор на скъсеното до 22 километра трасе е Ники Лауда. Точно преди състезанието за Голямата награда на Германия, талантливият пилот обръща внимание на безопасността. Той дори се опитва да бойкотира надпреварата, но останалите пилоти не го подкрепят и състезанието все пак се провежда. По ирония на съдбата, още във втората обиколка, Лауда изпуска контрола над своето Ferrari, удря се в предпазната ограда, преобръща се и избухва в пламъци. Притеклите се на помощ пилоти едва успяват да измъкнат пилота от останките на колата. Австриецът изпада в кома, но все пак оцелява, а още на следващата година печели втората си шампионска титла.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 12 години )
    Тази писта бе застроена с хотели, магазини, чрез някаква непочтена финансова схема, собственика го бяха арестували и съоръжението вероятно е във фалит-щом се продава.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Само очуждаването на земите на АМ Люлин струват една камара пари, да не говорим за нещата изброени от колегата под мен, които също много качват цената. Освен всичко АМ Люлин е и европейски проект и е финансиран предимно с европейски средства. Ако цената беше нереално завишена, пари нямаше да ни бъдат отпуснати. Ама кой ли да мисли...
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До двамата разбирачи ( преди 12 години )
    Момци мили,120 млн е оценка на некви си анализатори,демек от 120 тръгва наддаването.И м/у другото как мое да се сравнява писта с магистрала?Пистата с колко платна за движение е,с колко тунела,с колко детелини,с колко разрешителни от всякакви организации и общини и отчуждаване????А?!?!?!?Мислете малко уе!Ако не можете да мислите поне четете информирайте се преди да си изтъквате незнанията и простотата си..Амин
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    до тоя под мен ( преди 12 години )
    освен 20,832 км. цената включва и няколко хотела, изложбени зали, увеселителен парк, ресторанти и търговски центрове.Тоест ако ако на магистрала Люлин бяха построени такива постройки цената щеше да надхвърли 400млн.
  • #4
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хм....Нюрбургринг - 20.832 km / 120 млн. евроМагистрала Люлин - 19,135 км / 185 млн. евро
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    fan ( преди 12 години )
    Сигурно тогава е било австро-унгария :)))))
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 12 години )
    И откога Ники Лауда е ГЕРМАНЕЦ???
  • #1
    9 rate up comment 9 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    VAG-клуб България ще надцакат всички и ще я купят за да има къде да се връткат фолксфагените и Алудитата. Те са най-богатия клуб в БГто