fallback

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Тествахме всъдеходното комби на германския производител

Идеята за създаване на всъдеходна версия на семейно комби бе реализирана от няколко автомобилни производителя - Audi, Skoda, Subaru и Volvo, и това им донесе успех. Рецептата за подобно преобразяване е лесна - по периметъра на колата се слагат предпазители, вдига се клирънса и се слага система за задвижване на четирите колела. Внасят се още няколко минимални подобрения и нещата се получават.Горе-долу нещо подобно са направили във Volkswagen със своя Alltrack, който всъщност се явява леко преработена версия на последния Passat комби. Външният вид на двете машини е почти еднакъв и трябва човек внимателно да се вгледа в тях, за да открие разликите. Затова и няма смисъл да се спираме особено на външния вид на колата, но пък няма как да се отбележат две от нейните най-сериозните достойнства - просторния салон и огромния багажник.Всъщност, всяко запознанство с тази кола стартира от багажника. Защо ли? Просто Alltrack е предназначен за пътуване, при това на сериозни разстояния, и в него има място за много багаж. В нормално състояние обемът на товарната част е 588 л, а при свалени задни седалки може да достигне 1716 л.Колкото до салона на VW Passat Alltrack, той е типично в германски стил, сякаш е правен от "Мистър педантичност". Седалките са удобни, като разполагат с функция за запомняне на настройките. Има и дисплей с навигационна система, като всеки детайл е изпипан до милиметър, а всяко копче си е точно на мястото. Разлики с комбито Passat почти няма, но трябва да се отбележи наличието на няколко детайла, които са освежили приятно интериора. На декоративните алуминиеви детайли има надпис Alltrack, а блокът за управление на климатика е унифициран с този на Passat CC. Друга разлика от стандартното комби, е наличието на копче Off Road на централната конзола. Все пак в случая става дума за автомобил, предназначен не само за асфалтови пътища. Именно от тях обаче стартира нашето пътуване. Тръгваме по магистралата, на която Passat Alltrack се държи отлично. Няма как да се отрече, че заради по-високото си тегло, машината е още по-стабилна и най-вече по-солидна от стандартното комби. Двигателят, с който е оборудвана предоставената ни за тест кола, бе 2.0 литров TDI с мощност 170 к.с. И не може да се отрече, че се справя отлично. Тези коне са напълно достатъчни както за поддържането на скорост от около 140-150 км/ч, така и за изпреварване. Трансмисията е DSG с двоен съединител, благодарение на която машината ускорява отлично, стига да имате нужда от подобно нещо. Ако не сте фен на дизела, можете да изберете също 2.0 литров бензинов TSI-мотор с мощност от 210 к.с. Друго доста важно достойнство на машината е обезшумяването на купето, което е на доста високо ниво. Дори при разбитите пътища в България, за които този автомобил сякаш е създаден, в салона е доста тихо, което прави пътуването още по-приятно. Шасито е с активни амортисьори, променящи твърдостта си по желание на шофьора. За тези, които обичат високите скорости има и режим Sport, който обаче не е сред най-удачните решения за дълги пътувания. При него окачването се втвърдява, а удоволствието от пътуването - намалява. Именно амортисьорите, на които Alltrack дължи високия комфорт при пътуване, са сред промените в сравнение със стандартния Passat-комби. Вярно е, че това се усеща предимно при пътуване по нормални пътища, докато при по-тежък терен не бива да се очакват чудеса. При неравна настилка е по-добре да избягвате сериозните дупки, които могат да ви изненадат неприятно - все пак това не е джип. Като цяло обаче, ако трябва да пътувате по черен път до вилата си, колата няма да ви подведе.Трансмисията на системата 4Motion, на която разчита Alltrack, е елекрохидравлична от типа Haldex. Тя се използва при последния Tiguan, както и от още няколко модела на Volkswagen. Автомобилът по принцип се задвижва от предната ос, но когато се наложи - при лош път или при слабо сцепление, трансмисията реагира мигновено и прехвърля мощността на задната ос до 100 процента (ако предните гуми са загубили сцепление). Има и електронна имитация на блокиране на предния мост - XDS, която допълнително подпомага стабилността. Не е за пренебрегване и че клирънсът на Alltrack е 165 мм, което е с 35 мм повече от стандартния Passat.Трябва да добавим, че машината разполага със системи ABS и ESP, асистент при потегляне, асистент при спускане, въздушни възглавници, система ASR за контрол на сцеплението, заден фар за мъгла и подглавници. В интериора има електрически стъкла и огледала, система за подгряване на седалките, климатроник, радио с CD MP3, CD-чейнджър, асистент при паркиране, круз-контрол, сервоуправление, мултифункционален волан и др. Сред "външните" екстри пък можете да срещнете релси на покрива, алуминиеви джанти, затъмнени стъкла, фарове за мъгла, фарове Xenon, LED-светлини и система за почистване на фаровете. И всичко това на цена от 72 550 лв. Което е повече от предложенията на Skoda - Superb Combi, и на Subaru - Outback, но пък е по-малко от Audi A6 Allroad и Volvo XC70. Именно с тези автомобили VW Passat Alltrack ще трябва да се конкурира.Ако съдим по видяното, може и да се получи, въпреки че за България тази сума изглежда доста сериозна. Срещу нея обаче получавате сигурен и солиден семеен автомобил, който ще ви служи вярно. Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението. И който, благодарение на своите качества, ще може да запази високата си цена достатъчно време, за да може да бъде продаден. Ако се наложи...Снимки: Porsche Sofia Iztok и Volkswagen

fallback
  • #23
    Аха ( преди 11 години )
    Анонимен ( преди 5 минути )Може и от село да съм. А може и селото ми да е по-голямо от града ти. В щатите има костенурки, които се боготворят и до ден днешен. Има ФВ събори, които са доказателство на точно обратното на това, което ти твърдиш. Имало мито. Ми да не го бяха махали, а не да се налива пазара с разни еднодневки от Япония.
  • #22
    До v-1 ( преди 11 години )
    Като цяло съм почти 100% сигурен, че не си по-голям от мен. И кажи ми ти как да се оргументирам? Нали съм *** и шматка, не зная как. Като кажа еди какво си и еди кога си се случи, единствения отговор е, че си измислям. Еее? Как да се аргументирам, като уж си измислям? В Гугъл поне има форуми и там си пише. За какво да се напъвам да пиша нещо подобно и фанатизирания пъпчив фен да ми говори, че съм си измислил. Остава си факта, че ти се намеси директно с обида.
  • #21
    Аха ( преди 11 години )
    Дошо до до Дошо ( преди 26 секунди )Мале. Това да не е някое изобретение от японските ширпотреби. Техните коли след 10-тат агодина вече не се срещат по пътищата. Брех мааму. Да доживее човек да стане като Дошо, дето си е купил чисто новата Онда от магазина. Кинтаджия. Има само да мечтаем. Имаш си работа през уикенда, колкото и през седмицата. а тя е да вдигаш рейтинга на сайтовете за новини.
  • #20
    v-1 ( преди 11 години )
    Не приятел - написах ти, че аргумента, който си дал е глупав, защото в гугле за която и марка да напишеш това което ти си написал, ще получиш подобни резултати. Тоест аргумента ти не струва и нищо не доказваш а само се заяждаш...ама то трябва малко да се милси преди да се пише или говори. Още да обяснявам ли?
  • #19
    До v-1 ( преди 11 години )
    Ти добре се намесваш в чуждите спорове, ама някак си май точно ти започна с крайното изказване и каквото почука-такова ти се и обади. И споко, няма да те карам да ми обясняваш каквото и да било. Съмнява ме да науча от теб нещо повече от което знам. Да се бе намесил в спора ок. Ама ти братле написа коментар в който освен, че ме нарече шматка, друго не напрви.
  • #18
    До Дошо ( преди 11 години )
    Дошо пак обърка марките. Смелост се иска само когато караш Тойота, там я *** на газта може сам да започне да ускорява или пък спирачките да откажат и в двата случая рядко се разминава само с уплаха. Пък и всеки месец колата ти кисне в сервиза в поредна сервизна акция. Да не забравяме, че има огромна вероятност, колата да има дефекти, които Тойота прикрива, за което е глобявана 4 пъти за последните 2 години. Абе изобщо да си купиш Тойота е доста голям риск и е нужна смелост и много малък мозък
  • #17
    Аха ( преди 11 години )
    До Анонимен преди около 6 минути. Абе човек, смешно е да ми говориш за ширпотребата произвеждана в Япония и в същото време да ми намърдваш в изречението думата класа. Това са коренно противоречащи си думи, фрази и т. н. Моето мнение не те интересува, но да не мислиш, че пък твоето ме интересува? Фен на японските колесници ми говори за класа???? Това и на онзи свят го няма. Радва се детето на шаренкото и си мисли, че е класа???!!!
  • #16
    v-1 ( преди 11 години )
    Ами като не исакш никой да ти се бърка в спора, мойто момче - разменете си сакйповете и си спорете цял ден... :)))Аз за думичката - напиши я в гуглето и то ще ти каже, тя търсачката може да се ползва и за дуги неща освен спорове.Хайде със здраве и по-леко с крайните изказвания, защото нали знаеш - каквото почукало такова се обадило (само не ме карай да ти разяснявам и това защо съм го написал)
  • #15
    Охо до сс ( преди 11 години )
    Сега, ако си влизал в час по геометрия, то щеше да знаеш, че във вътрешноста на триъгълник, може да се начертае кръг с по една допирна точка до всяка страна. Ти какво искаш да седна да обяснявам на всеки един като на *** какво и как и къде да си представи ли?
  • #14
    до Дошо ( преди 11 години )
    Има да си гледаш Пасата цял уикенд.Кеф!
fallback
Последни