fallback

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Тествахме всъдеходното комби на германския производител

Идеята за създаване на всъдеходна версия на семейно комби бе реализирана от няколко автомобилни производителя - Audi, Skoda, Subaru и Volvo, и това им донесе успех. Рецептата за подобно преобразяване е лесна - по периметъра на колата се слагат предпазители, вдига се клирънса и се слага система за задвижване на четирите колела. Внасят се още няколко минимални подобрения и нещата се получават.Горе-долу нещо подобно са направили във Volkswagen със своя Alltrack, който всъщност се явява леко преработена версия на последния Passat комби. Външният вид на двете машини е почти еднакъв и трябва човек внимателно да се вгледа в тях, за да открие разликите. Затова и няма смисъл да се спираме особено на външния вид на колата, но пък няма как да се отбележат две от нейните най-сериозните достойнства - просторния салон и огромния багажник.Всъщност, всяко запознанство с тази кола стартира от багажника. Защо ли? Просто Alltrack е предназначен за пътуване, при това на сериозни разстояния, и в него има място за много багаж. В нормално състояние обемът на товарната част е 588 л, а при свалени задни седалки може да достигне 1716 л.Колкото до салона на VW Passat Alltrack, той е типично в германски стил, сякаш е правен от "Мистър педантичност". Седалките са удобни, като разполагат с функция за запомняне на настройките. Има и дисплей с навигационна система, като всеки детайл е изпипан до милиметър, а всяко копче си е точно на мястото. Разлики с комбито Passat почти няма, но трябва да се отбележи наличието на няколко детайла, които са освежили приятно интериора. На декоративните алуминиеви детайли има надпис Alltrack, а блокът за управление на климатика е унифициран с този на Passat CC. Друга разлика от стандартното комби, е наличието на копче Off Road на централната конзола. Все пак в случая става дума за автомобил, предназначен не само за асфалтови пътища. Именно от тях обаче стартира нашето пътуване. Тръгваме по магистралата, на която Passat Alltrack се държи отлично. Няма как да се отрече, че заради по-високото си тегло, машината е още по-стабилна и най-вече по-солидна от стандартното комби. Двигателят, с който е оборудвана предоставената ни за тест кола, бе 2.0 литров TDI с мощност 170 к.с. И не може да се отрече, че се справя отлично. Тези коне са напълно достатъчни както за поддържането на скорост от около 140-150 км/ч, така и за изпреварване. Трансмисията е DSG с двоен съединител, благодарение на която машината ускорява отлично, стига да имате нужда от подобно нещо. Ако не сте фен на дизела, можете да изберете също 2.0 литров бензинов TSI-мотор с мощност от 210 к.с. Друго доста важно достойнство на машината е обезшумяването на купето, което е на доста високо ниво. Дори при разбитите пътища в България, за които този автомобил сякаш е създаден, в салона е доста тихо, което прави пътуването още по-приятно. Шасито е с активни амортисьори, променящи твърдостта си по желание на шофьора. За тези, които обичат високите скорости има и режим Sport, който обаче не е сред най-удачните решения за дълги пътувания. При него окачването се втвърдява, а удоволствието от пътуването - намалява. Именно амортисьорите, на които Alltrack дължи високия комфорт при пътуване, са сред промените в сравнение със стандартния Passat-комби. Вярно е, че това се усеща предимно при пътуване по нормални пътища, докато при по-тежък терен не бива да се очакват чудеса. При неравна настилка е по-добре да избягвате сериозните дупки, които могат да ви изненадат неприятно - все пак това не е джип. Като цяло обаче, ако трябва да пътувате по черен път до вилата си, колата няма да ви подведе.Трансмисията на системата 4Motion, на която разчита Alltrack, е елекрохидравлична от типа Haldex. Тя се използва при последния Tiguan, както и от още няколко модела на Volkswagen. Автомобилът по принцип се задвижва от предната ос, но когато се наложи - при лош път или при слабо сцепление, трансмисията реагира мигновено и прехвърля мощността на задната ос до 100 процента (ако предните гуми са загубили сцепление). Има и електронна имитация на блокиране на предния мост - XDS, която допълнително подпомага стабилността. Не е за пренебрегване и че клирънсът на Alltrack е 165 мм, което е с 35 мм повече от стандартния Passat.Трябва да добавим, че машината разполага със системи ABS и ESP, асистент при потегляне, асистент при спускане, въздушни възглавници, система ASR за контрол на сцеплението, заден фар за мъгла и подглавници. В интериора има електрически стъкла и огледала, система за подгряване на седалките, климатроник, радио с CD MP3, CD-чейнджър, асистент при паркиране, круз-контрол, сервоуправление, мултифункционален волан и др. Сред "външните" екстри пък можете да срещнете релси на покрива, алуминиеви джанти, затъмнени стъкла, фарове за мъгла, фарове Xenon, LED-светлини и система за почистване на фаровете. И всичко това на цена от 72 550 лв. Което е повече от предложенията на Skoda - Superb Combi, и на Subaru - Outback, но пък е по-малко от Audi A6 Allroad и Volvo XC70. Именно с тези автомобили VW Passat Alltrack ще трябва да се конкурира.Ако съдим по видяното, може и да се получи, въпреки че за България тази сума изглежда доста сериозна. Срещу нея обаче получавате сигурен и солиден семеен автомобил, който ще ви служи вярно. Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението. И който, благодарение на своите качества, ще може да запази високата си цена достатъчно време, за да може да бъде продаден. Ако се наложи...Снимки: Porsche Sofia Iztok и Volkswagen

fallback
  • #13
    Аха ( преди 11 години )
    Ми разясни ми ти какво знами тази дума. Може нещо ново и много полезно да науча. Аман от шматки, които се намесват в чужди спорове. Оня седнал да ми обяснява колко здрави били Ондите, аз показвам, че твърденията му са въздух под налягане, а ти ми обясняваш, че съм шматка. Как да му докажа, че твърденията са му безпочвени? Като почна да давам примери и той отсреща да ми вика "Да бе, тези измишльотини на друг ги обяснявай". Единственото доказателство с което се аргументирам е това.
  • #12
    сс ( преди 11 години )
    триъгълен ауспух с диаметър?!?!?!?!? WTF????
  • #11
    v-1 do Аха ( преди 11 години )
    А ве приятел, то в гуглето за която и кола да напишеш това се ще изкара резултати.. големи сте бухали занчи. И тва важи за болните комплексирани фенове и на двете марки (японски и германски).Аман от шматки, които си мислят, че тяхното менние е меродавно (надявам се занете кво занчи тази дума).
  • #10
    Аха ( преди 11 години )
    То затова така им се кефиш на интериорите и на изпъкналите детайли по колите. То децата на шаренко се радват. Както вие може да се радвата на подобни изпълнения. Коя кола и с какво бе обявена за 1 дизайн? Коя Хонда? Кой Акорд.
  • #9
    Аха ( преди 11 години )
    Акорда бил класа и бил много здрав така ли? Нещо май си яко в грешка. За да видиш, че съм прав напиши Акорд проблем в чичо Гугъл и тогава ми говори за проблеми и здравина. Тази кола си е хронично болна. Пък чак и класа. Японските тоалетни са си точно кич откъдето и да ги погледнеш - и от вътре и от вън. Изпъкнали фарчета, мигачи и стопове, триъгълни ауспуси с диаметър 70 сл и вътре показваща се тръбичка с диаметър 25 см.
  • #8
    v-1 ( преди 11 години )
    VW Scout :)))
  • #7
    Аха ( преди 11 години )
    Не се напъвай толкова. Фанатици сте и сте всепризнати. особено феновете на японските недуразумения. интересно ми е къде в БГ се продава Аглока? Ти знаеш ли? Какво да и гледам на Акорд? Кич с една дума. Както и Сивик. Кич отново с една дума. Две нива като на етажерка. А за по-старите японски интериори - там смеха става още по-голям. Демек ако вземем за пример твоята Онда от 10 години ++++ и почваме да припадаме от смях. И ти по кое познаваш коя кола е за пенсионер не, а?
  • #6
    Xa xa ( преди 11 години )
    Dosta GROZNO.
  • #5
    До Дошо ( преди 11 години )
    Муахахаха. Фен на японски колесници да говори за интериори. Бих ти казал леко да се задрамиш, ама карай. Признал съм ви за абсолютни фанатици.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    пежо rx4 е в пъти по добро от това в всички отношения
fallback
Последни