fallback

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Тествахме всъдеходното комби на германския производител

Идеята за създаване на всъдеходна версия на семейно комби бе реализирана от няколко автомобилни производителя - Audi, Skoda, Subaru и Volvo, и това им донесе успех. Рецептата за подобно преобразяване е лесна - по периметъра на колата се слагат предпазители, вдига се клирънса и се слага система за задвижване на четирите колела. Внасят се още няколко минимални подобрения и нещата се получават.Горе-долу нещо подобно са направили във Volkswagen със своя Alltrack, който всъщност се явява леко преработена версия на последния Passat комби. Външният вид на двете машини е почти еднакъв и трябва човек внимателно да се вгледа в тях, за да открие разликите. Затова и няма смисъл да се спираме особено на външния вид на колата, но пък няма как да се отбележат две от нейните най-сериозните достойнства - просторния салон и огромния багажник.Всъщност, всяко запознанство с тази кола стартира от багажника. Защо ли? Просто Alltrack е предназначен за пътуване, при това на сериозни разстояния, и в него има място за много багаж. В нормално състояние обемът на товарната част е 588 л, а при свалени задни седалки може да достигне 1716 л.Колкото до салона на VW Passat Alltrack, той е типично в германски стил, сякаш е правен от "Мистър педантичност". Седалките са удобни, като разполагат с функция за запомняне на настройките. Има и дисплей с навигационна система, като всеки детайл е изпипан до милиметър, а всяко копче си е точно на мястото. Разлики с комбито Passat почти няма, но трябва да се отбележи наличието на няколко детайла, които са освежили приятно интериора. На декоративните алуминиеви детайли има надпис Alltrack, а блокът за управление на климатика е унифициран с този на Passat CC. Друга разлика от стандартното комби, е наличието на копче Off Road на централната конзола. Все пак в случая става дума за автомобил, предназначен не само за асфалтови пътища. Именно от тях обаче стартира нашето пътуване. Тръгваме по магистралата, на която Passat Alltrack се държи отлично. Няма как да се отрече, че заради по-високото си тегло, машината е още по-стабилна и най-вече по-солидна от стандартното комби. Двигателят, с който е оборудвана предоставената ни за тест кола, бе 2.0 литров TDI с мощност 170 к.с. И не може да се отрече, че се справя отлично. Тези коне са напълно достатъчни както за поддържането на скорост от около 140-150 км/ч, така и за изпреварване. Трансмисията е DSG с двоен съединител, благодарение на която машината ускорява отлично, стига да имате нужда от подобно нещо. Ако не сте фен на дизела, можете да изберете също 2.0 литров бензинов TSI-мотор с мощност от 210 к.с. Друго доста важно достойнство на машината е обезшумяването на купето, което е на доста високо ниво. Дори при разбитите пътища в България, за които този автомобил сякаш е създаден, в салона е доста тихо, което прави пътуването още по-приятно. Шасито е с активни амортисьори, променящи твърдостта си по желание на шофьора. За тези, които обичат високите скорости има и режим Sport, който обаче не е сред най-удачните решения за дълги пътувания. При него окачването се втвърдява, а удоволствието от пътуването - намалява. Именно амортисьорите, на които Alltrack дължи високия комфорт при пътуване, са сред промените в сравнение със стандартния Passat-комби. Вярно е, че това се усеща предимно при пътуване по нормални пътища, докато при по-тежък терен не бива да се очакват чудеса. При неравна настилка е по-добре да избягвате сериозните дупки, които могат да ви изненадат неприятно - все пак това не е джип. Като цяло обаче, ако трябва да пътувате по черен път до вилата си, колата няма да ви подведе.Трансмисията на системата 4Motion, на която разчита Alltrack, е елекрохидравлична от типа Haldex. Тя се използва при последния Tiguan, както и от още няколко модела на Volkswagen. Автомобилът по принцип се задвижва от предната ос, но когато се наложи - при лош път или при слабо сцепление, трансмисията реагира мигновено и прехвърля мощността на задната ос до 100 процента (ако предните гуми са загубили сцепление). Има и електронна имитация на блокиране на предния мост - XDS, която допълнително подпомага стабилността. Не е за пренебрегване и че клирънсът на Alltrack е 165 мм, което е с 35 мм повече от стандартния Passat.Трябва да добавим, че машината разполага със системи ABS и ESP, асистент при потегляне, асистент при спускане, въздушни възглавници, система ASR за контрол на сцеплението, заден фар за мъгла и подглавници. В интериора има електрически стъкла и огледала, система за подгряване на седалките, климатроник, радио с CD MP3, CD-чейнджър, асистент при паркиране, круз-контрол, сервоуправление, мултифункционален волан и др. Сред "външните" екстри пък можете да срещнете релси на покрива, алуминиеви джанти, затъмнени стъкла, фарове за мъгла, фарове Xenon, LED-светлини и система за почистване на фаровете. И всичко това на цена от 72 550 лв. Което е повече от предложенията на Skoda - Superb Combi, и на Subaru - Outback, но пък е по-малко от Audi A6 Allroad и Volvo XC70. Именно с тези автомобили VW Passat Alltrack ще трябва да се конкурира.Ако съдим по видяното, може и да се получи, въпреки че за България тази сума изглежда доста сериозна. Срещу нея обаче получавате сигурен и солиден семеен автомобил, който ще ви служи вярно. Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението. И който, благодарение на своите качества, ще може да запази високата си цена достатъчно време, за да може да бъде продаден. Ако се наложи...Снимки: Porsche Sofia Iztok и Volkswagen

fallback
  • #43
    Аха ( преди 11 години )
    Да за селските състезатели е. Да наказват мамините пъпчасали синчета с меките колички. И ВФ видяха да, за хибридите. И за сега слаби. Но до две години ще си покаже кой на къде е. И въпреки, че са слаби имат кола с 1/100 р-д, колкото и да е странна. Ми и двата варианта на Хонда си горят повече. Какво им е по-доброто?
  • #42
    Аха ( преди 11 години )
    300 грама, ама пак е отгоре. Тоза е заради 5-те км. 1,6 Голфа дава 3,5, което пак е отдолу. НО какво значение има. На мен ми е интересно, защо мега технологичната фирма се захвана след десетки години да прави допотопни дизелови двигатели? Много ми е интересно наистина.
  • #41
    Аха ( преди 11 години )
    Ми ти ми кажи какво значи. Първо твърдяха, че малки дизелови мотори няма да правят. Е да ама ВФ ги харчи като топъл хляб. Оооо и ние ще направим. Пък и дали си чисто техен не се знае. Може я някой немец или французин, така някой голям европейски инженер да им е бутнал рамо. Ти отде знаеш кое какво е? ДА не си им в развойната дейност нещо?
  • #40
    Аха ( преди 11 години )
    Да бе видях, че е по-барзъ с 5 км. Ама и с литър и нещо отгоре разход дава. Ама както ти казах теб това не те бърка. Като излезе GTD тогава ще се изравнят на горене, но пък на вървене - ехееее. Ондето ще е много отзад.
  • #39
    Аха ( преди 11 години )
    Сори брат. На статиите от производителите няма какво да им чета. Разни рекламки и т. н. Няма нужда. ЗА мен е достатъчно 2-3 разговора с таксистите с Сф. Хората друго казват. Пожелавам ти да си купиш Приус, няма нищъ, че са скъпи. И тогава ще се убедиш. Тук какво пише http://catalog.***.ru/catalog/cars/card/57802.html 8/100. Абе 2/100 нали ти казах. Постигнали са го като са го теглили селяните с Голфа.
  • #38
    Аха ( преди 11 години )
    http://catalog.***.ru/catalog/cars/card/58358.htmlhttp://catalog.***.ru/catalog/cars/card/54560.htmlНещо мей мега технологичната хонда дава разход с над литърче? Ама кво ти дреме на теб. Ти и без това по цял ден у форума, не караш много и разхода не те бърка. Онда винаги са се ръководили от другите и при колите и при моторите. Нищо тяхно нямат. Както и последното им изпълнение. Видяха как се прави и се фарчи 1,6 дизела и хоп и ние ще правим, като ВФ
  • #37
    Аха ( преди 11 години )
    Анонимен ( преди 1 минута Ама къде е тази Хонда бре. Те горките и те след 10-ки години откриха топлата вода и почнаха да правят и те кенцерогенни двигатели ли? Аз в сайта им не виждам да се продават в БГ. Нещо май феновете им са пубери с поне 10 годишни Онди??? Аз те питам - ти нормален ли си? Нали караш допотопната Онда с исузу мотора? Всяко Голфче ще те очегарва и на спиране и на тръгване. И коя е тази Хонда с толкова по-икономичните си двигатели? И то дизел.
  • #36
    Аха ( преди 11 години )
    Брех за селяци били. И какво е ***? Няма да е зле да сдържаш простотията си. Да де 2/100 като го тегли Голфа- Нали се разбрахме за това. Пък аз този Приус него видях никъде. Виждам най-новия, а разхода при него е двоен от този на Голфа. Ааа и да знаеш, голфа по принцип с дрънголници не бих го сравнявал, каму ли пък др немски коли. Сега само правя изключение.
  • #35
    Анонимен ( преди 11 години )
    След лошото представяне на Touran се питаме: що за автомобилно недоразумение всъщност се сглобява във Волфсбург? Би било много просто да обвиним за всичко работниците в завода, където е сглобен нашият Touran. Много от грешките са просто конструктивни и са заложени в автомобила. Междувременно VW отстрани някои от тях, но лошият вкус в устата остава. Отново най-верните клиенти - първите купувачи на новия модел, бяха използвани като тестови пилоти. Докога ли VW може да си позволява такова отношение в дългосрочен план?
  • #34
    Анонимен ( преди 11 години )
    Alltrack в превод,че всичко в този набеден автомобил всичко трака.За лешперите фенове на ВАГонетки цитат от любимия им АБ:Той все още трака и хлопа, моторът все още е много шумен но ние вече като че ли посвикнахме със силния шум. Твърдите пластмаси в багажното отделение са надраскани, лакът по бутоните на стъклоповдигачите се люпи, белите пластмаси лъщят. Всичко това ни е познато и от други модели на VW, както и на Audi.- Окачването е ужасно твърдо- Дизелът трака като чувал с орехи...
fallback
Последни