fallback

На път с Volkswagen Passat Alltrack

Тествахме всъдеходното комби на германския производител

Идеята за създаване на всъдеходна версия на семейно комби бе реализирана от няколко автомобилни производителя - Audi, Skoda, Subaru и Volvo, и това им донесе успех. Рецептата за подобно преобразяване е лесна - по периметъра на колата се слагат предпазители, вдига се клирънса и се слага система за задвижване на четирите колела. Внасят се още няколко минимални подобрения и нещата се получават.Горе-долу нещо подобно са направили във Volkswagen със своя Alltrack, който всъщност се явява леко преработена версия на последния Passat комби. Външният вид на двете машини е почти еднакъв и трябва човек внимателно да се вгледа в тях, за да открие разликите. Затова и няма смисъл да се спираме особено на външния вид на колата, но пък няма как да се отбележат две от нейните най-сериозните достойнства - просторния салон и огромния багажник.Всъщност, всяко запознанство с тази кола стартира от багажника. Защо ли? Просто Alltrack е предназначен за пътуване, при това на сериозни разстояния, и в него има място за много багаж. В нормално състояние обемът на товарната част е 588 л, а при свалени задни седалки може да достигне 1716 л.Колкото до салона на VW Passat Alltrack, той е типично в германски стил, сякаш е правен от "Мистър педантичност". Седалките са удобни, като разполагат с функция за запомняне на настройките. Има и дисплей с навигационна система, като всеки детайл е изпипан до милиметър, а всяко копче си е точно на мястото. Разлики с комбито Passat почти няма, но трябва да се отбележи наличието на няколко детайла, които са освежили приятно интериора. На декоративните алуминиеви детайли има надпис Alltrack, а блокът за управление на климатика е унифициран с този на Passat CC. Друга разлика от стандартното комби, е наличието на копче Off Road на централната конзола. Все пак в случая става дума за автомобил, предназначен не само за асфалтови пътища. Именно от тях обаче стартира нашето пътуване. Тръгваме по магистралата, на която Passat Alltrack се държи отлично. Няма как да се отрече, че заради по-високото си тегло, машината е още по-стабилна и най-вече по-солидна от стандартното комби. Двигателят, с който е оборудвана предоставената ни за тест кола, бе 2.0 литров TDI с мощност 170 к.с. И не може да се отрече, че се справя отлично. Тези коне са напълно достатъчни както за поддържането на скорост от около 140-150 км/ч, така и за изпреварване. Трансмисията е DSG с двоен съединител, благодарение на която машината ускорява отлично, стига да имате нужда от подобно нещо. Ако не сте фен на дизела, можете да изберете също 2.0 литров бензинов TSI-мотор с мощност от 210 к.с. Друго доста важно достойнство на машината е обезшумяването на купето, което е на доста високо ниво. Дори при разбитите пътища в България, за които този автомобил сякаш е създаден, в салона е доста тихо, което прави пътуването още по-приятно. Шасито е с активни амортисьори, променящи твърдостта си по желание на шофьора. За тези, които обичат високите скорости има и режим Sport, който обаче не е сред най-удачните решения за дълги пътувания. При него окачването се втвърдява, а удоволствието от пътуването - намалява. Именно амортисьорите, на които Alltrack дължи високия комфорт при пътуване, са сред промените в сравнение със стандартния Passat-комби. Вярно е, че това се усеща предимно при пътуване по нормални пътища, докато при по-тежък терен не бива да се очакват чудеса. При неравна настилка е по-добре да избягвате сериозните дупки, които могат да ви изненадат неприятно - все пак това не е джип. Като цяло обаче, ако трябва да пътувате по черен път до вилата си, колата няма да ви подведе.Трансмисията на системата 4Motion, на която разчита Alltrack, е елекрохидравлична от типа Haldex. Тя се използва при последния Tiguan, както и от още няколко модела на Volkswagen. Автомобилът по принцип се задвижва от предната ос, но когато се наложи - при лош път или при слабо сцепление, трансмисията реагира мигновено и прехвърля мощността на задната ос до 100 процента (ако предните гуми са загубили сцепление). Има и електронна имитация на блокиране на предния мост - XDS, която допълнително подпомага стабилността. Не е за пренебрегване и че клирънсът на Alltrack е 165 мм, което е с 35 мм повече от стандартния Passat.Трябва да добавим, че машината разполага със системи ABS и ESP, асистент при потегляне, асистент при спускане, въздушни възглавници, система ASR за контрол на сцеплението, заден фар за мъгла и подглавници. В интериора има електрически стъкла и огледала, система за подгряване на седалките, климатроник, радио с CD MP3, CD-чейнджър, асистент при паркиране, круз-контрол, сервоуправление, мултифункционален волан и др. Сред "външните" екстри пък можете да срещнете релси на покрива, алуминиеви джанти, затъмнени стъкла, фарове за мъгла, фарове Xenon, LED-светлини и система за почистване на фаровете. И всичко това на цена от 72 550 лв. Което е повече от предложенията на Skoda - Superb Combi, и на Subaru - Outback, но пък е по-малко от Audi A6 Allroad и Volvo XC70. Именно с тези автомобили VW Passat Alltrack ще трябва да се конкурира.Ако съдим по видяното, може и да се получи, въпреки че за България тази сума изглежда доста сериозна. Срещу нея обаче получавате сигурен и солиден семеен автомобил, който ще ви служи вярно. Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението. И който, благодарение на своите качества, ще може да запази високата си цена достатъчно време, за да може да бъде продаден. Ако се наложи...Снимки: Porsche Sofia Iztok и Volkswagen

fallback
  • #53
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Кой продава този пасат за 72хил лв????? Да не са онези от Порше БГ? Някой да им каже че това е фолксваген не Порше. Тези хора съвсем се самозабравиха!!!!
  • #52
    bmw e60 ( преди 11 години )
    "Който ще може да респектира голяма част от останалите участници в движението"Това само в България някой може да си купи кола за да респектира с нея. Селянията е на 6 щом вече го пишат и в статиите.
  • #51
    Анонимен ( преди 11 години )
    72 550лв. за някакво комби от ВФ? Тия тамън ли са?
  • #50
    Аха ( преди 11 години )
    Иначе форума се цапа, защото всеки си пише анонимно. Кво му дреме, нали се не вижда кой седи отсреща. И за на края мисля, че това бе едно от последните ми влизания в този форум. И пак се извинявам на когото и да било. За накрая ще кажа - имам 3 немски коли, но сега се оглеждам за Хонда CRX, но от старите. За сега това е кола, която искам да имам и да си я правя. Едната немската вече я имам. Не е завършена, но я имам. След това ще е малкото ръбаво CRX-че. Живот и здраве да е само
  • #49
    Аха ( преди 11 години )
    НЕ. Аз ги харесвам всички. Това, че имам три немски коли, не значи, че само немски харесвам. Но ме хвана яд. Ние сме една нация, каято нищо не прави. Нищо не произвежда. А просто изчезваме. И това е заради злобата ни, която се среща под път и над път. Хората направили нова кола и хоп - порвите коментари - ***. Ми не е редно. И се извинявам, че така да се каже оплюх японските коли. Просто показах, че всеки може да си плюе безцелно. Един казва едно, аз друго и обратно.
  • #48
    Аха ( преди 11 години )
    И другото сигурно е. Японските, карейските коли и т. н. навлязоха сериозно в Европа. Ясно е, че навлизат и в БГ. Неска цена и т. н. И хората, така наречените от теб *** наскачаха и вече по пътищата се срещат и много безрасъдни шофери. Преди като видиш Голф 3 или БМВ 3 и се криеш в храстите. А сега вече не е така. Хондаджии, Киаджии, пилоти, колкото искаш.
  • #47
    Аха ( преди 11 години )
    Всеки безцелно може да влезе да плюе по другите. Едни знаят повече, други по-малко. Аз знам малко за новите коли, джипове и т. н. Самия факт, че и в България най-големите събори са на ВФ. Единствените те до сега са подарявали кола на публиката на техен фест. Е ВФ Ьп, но пак е нещо.
  • #46
    Аха ( преди 11 години )
    Като цяло след всичко което се изписа се вижда, че разговора умеква. Ще ти кажа. Аз съм автолюбител. Харесвам всички коли. В момента имам 3 немски коли. И като цяло, мноо рядко си позволявам да споря по форумите. Но днес влизам, чета статията и отдолу няколко тъпе коментара. Това било, онова било. Иначе аз няма какво да признавам на японските инженери. "Има статистика" както казах в долния каментар. Света ги е признал. Но безцелното плюене от ваша страна ме дразни.
  • #45
    Аха ( преди 11 години )
    Едно е сигурно. ВФ много сериозно дърпа напред и тове всеки го вижда. Дори и ти фанатизиран японецо. Виждат го и шефовете на Тойота и ГМ. Вижда го и статистиката (33 % им е поскъпнала фирмата). А това коя колко гори аз ще разбера след около 5 години. Сега за нови коли пари нямам, пък и от моите приятели няма такива.
  • #44
    Аха ( преди 11 години )
    Фактите са си факти. Решат ли - ще го направят. А сега това да се прави не е икономически обосновано. Трябва да се върти икономиката. Да се гори гориво.
fallback
Последни