Volvo има намерение да обнови изцяло моделната си гама до 2018 г., като дотогава ще пусне на пазара 9 нови модела. Това съобщи представител на шведския производител пред Automotive News, като уточни, че сред новите модели ще присъства компактен хечбек с името С40, който ще трябва да конкурира любимеца на европейците - Volkswagen Golf.
Във Volvo отдавна говорят, че е време да се върнат в сегмента на компактните хечбек-автомобили. Доскоро шведите имаха в гамата си тривратия С30, но той така и не успя да добие сериозна популярност сред клиентите и бе спрян през 2012 г., след като се произвеждаше в продължение на 5 години. Новият модел – С40, ще се разположи една стъпка по-надолу от V40 в моделната гама на скандинавците.
Освен него шведите подготвят и компактен кросовър XC40. Тази машина ще трябва да се пребори с BMW X1, както и с новия Mercedes-Benz GLA. В гамата на Volvo този модел ще заеме място между V40 Cross Country и кросовъра XC60. Новият XC40, както и С40, трябва да излязат на пазара през 2016 г.
Сред новите модели на Volvo място ще намерят и седанът S90 и комбито V90. Те ще заменят настоящите S80 и V70, като също са насочени срещу модели на конкурентни марки - BMW 5-Series и Audi A6. Цифрата 90 съвсем не е случайна – тя показва връзката на тези два модела с премиум кросовъра XC90. Името си ще смени и комбито XC70, което вече ще се казва V90 Cross Country. И трите модела също са планирани за 2016 г.
В същата тази година или най-късно в началото на следващата шведите ще пуснат и купе с 2+2 места, което ще се казва C60. Машината ще бъде създадена в стила на култовото Volvo P1800, което се произвежда през 60-те години на миналия век. Тя ще се бори за клиенти с Audi A5 и купето BMW 4-Series.
Най-напред от новите модели ще се появи следващото поколение на XC90. Този модел не се е променял сериозно от вече 10 години, но догодина ще излезе втората му генерация. Тя ще бъде на новата платформа на Volvo - SPA (Scalable platform architecture). Интересното е, че настоящата платформа на модела няма да отиде в историята – тя вече бе продадена от шведите на китайския производител Geely.
Снимка: Volvo


0