IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Auris - прераждането

Новото поколение на компактната японска кола е преминало през цялостна промяна

Toyota Auris - прераждането

Компактен, надежден, икономичен, неутрален. Така с няколко думи можем да опишем познатото предложение на Toyota в сегмент С - Auris. То обаче остава в историята, тъй като японската марка вече предлага изцяло нов модел. Той също носи името Auris, но реално няма нищо общо със своя предшественик.

Новата генерация прибавя към описанието си неприсъщи до момента качества като атрактивност, динамичност и висок комфорт. Тя има напълно нов, по-изразителен дизайн, обновени двигатели, различни размери, ново окачване и по-здрава, но по-лека платформа.

Моделът е вече наличен в България и екипът ни имаше възможността да го изпробва. Избрахме версията хибрид, тъй като е уникално предложение на пазара и определено представлява интерес.
Toyota Auris - прераждането
Най-голямата промяна при новия Auris определено е екстериора. Всъщност промяната там е пълна. Докато старата генерация на Auris е неутрална и дори обикновена, новата изглежда далеч по-наперено, стилно и динамично. А това съвсем не е самоцел, тъй като изцяло новите форми облагодетелстват аеродинамичните показатели и допринасят за подобрена стабилност на пътя и намален разход на гориво.

Колата е станала малко по-дълга и доста по-ниска, като по този начин коефициентът на челно съпротивление е намален от Cd 0.292 при старото поколение до Cd 0.28 при новото. Употребата на високоякостна стомана при конструирането на купето пък е спомогнало за намаляването на теглото с до 40 кг, което в комбинация с намалената височина и по-ниската позиция на седене води до по-нисък център на тежестта. А то там и до подобрена динамика.

Редуцираната височина обаче не влияе особено на простора в купето, дори напротив. Благодарение на преработените предни седалки, пространството за краката отзад е увеличено с 20 мм, а дължината на товарното пространство е нараснала с 50 мм. Освен това отворът на багажника е по-широк с 90 мм, а обемът му достига 360 литра (включително и хибридната версия).
Toyota Auris - прераждането
Ситуацията в салона е аналогична - пълна промяна. Там, също като при екстериора, е заложено на по-атрактивни, но същевременно ергономични форми. Качеството на материалите е много по-добро, а някои от по-високите нива на оборудване предлагат и кожена тапицерия на таблото. А то е покрито с мек на допир материал, който е използван и за горната част на корите на вратите. Твърди пластмаси се откриват единствено в долната част на салона, което е съвсем обичайно за този ценови клас.

Като цяло дизайнът на екстериора и интериора е повлиян в голяма степен от луксозната марка на Toyota - Lexus, което е ход в правилната посока. Много общи черти могат да се намерят най-вече с компактното предложение CT 200h, което Lexus разработи специално за Европа.
Toyota Auris - прераждането
Приятна изненада е и изработката на самата кола. Още с отварянето и затварянето на вратите се разбира, че японската марка е отделила особено внимание на качествената сглобка. Салонът е много добре обезшумен, а скърцания или тропания изобщо не се чуват. Всъщност човек трудно бил повярвал, че шофира Auris. Усещането е като в автомобил от по-горен клас.

А за това спомага и богатото базово оборудване. За абсолютно всички версии стандартни са електрическите странични огледала с подгряване, дневните LED светлини, електрическите прозорци отпред, климатика и дори предните седалки с подгряване. При второ ниво са налични още камера за обратно виждане с монитор на централната конзола, фарове против мъгла, електрически прозорци отзад, мултимедийна система Toyota Touch с 6.1-инчов сензорен екран, Bluetooth и др.
Toyota Auris - прераждането
Що се отнася до задвижващите агрегати, там промяната е най-лека. Новият Auris се предлага с 2 бензинови (99 к.с. и 132 к.с.) и 2 дизелови двигателя (90 к.с. и 124 к.с.), както с и пълнохибриден такъв. Всички агрегати са претъпели модернизация, като резултатът е намаляване с 13% на средните нива на СО2 емисии.

Моделът, който ние изпробвахме - Auris Hybrid, използва последно поколение на системата Hybrid Synergy Drive (HSD). Тя може да бъде открита и в други модели като Toyota Prius и споменатият по-горе Lexus CT 200h.

Системата комбинира 1.8 литров VVT-i бензинов двигател и електромотор, които могат да работят както абсолютно независимо, така и в комбинация. Сумарната мощност на системата от 136 к.с. доставя ускорение от 0 до 100 км/час за 10.9 секунди и максимална скорост от 180 км/ч.
Toyota Auris - прераждането
Новото в тази система е настройката, която елиминира нуждата от бензиновият двигател колкото се може по-често, особено в градски условия. Този ефект води до оптимално много периоди на шофиране в електрически режим и отделяне на нулеви вредни емисии. Още повече, в режим EV, автомобилът може да се придвижва с до 50 км/ч. А по този начин, при движение в трафик, потреблението на гориво лесно може да падне дори до под 3.0 л/100 км.

За разлика от автомобилите с конвенционални двигатели, които достигат най-високото си потребление на гориво в града, при хибридите е точно обратното. Те са най-ефективни в градския трафик, където се движат предимно на електричество. При нашият тест, който протече главно извън града, регистрирахме разход от 5.5 л/100 км.

Въпреки, че Auris Hybrid е най-ефективен в трафика, японците са се постарали да подобрят задвижващата му система и за извънградско каране. Разликата с предишното поколение е осезаема. Новият модел укорява доста по-динамично дори при скорост над 130 км/час. Заслуга за това има новият режим Power, който може да се активира ръчно - чрез бутон на централната конзола, или автоматично - когато стрелката на "оборотомера" влезе в червената зона. В този случай двата двигателя - бензинов и електрически, работят на пълна мощност, а ускорението е далеч по-плътно от преди.

Звукът, който издава 1.8 литровия VVT-i двигател при пълно натискане на газта, все още е стряскащ, въпреки, че нивата на шум са редуцирани. Ускорението обаче е осезаемо по-добро, а при спокойно каране двигателят въобще не се чува.
Toyota Auris - прераждането
За подобрената динамика на Auris Hybrid, освен по-ниското тегло, оптимизираната аеродинамика и модернизираната задвижваща система, спомагат окачването и кормилното управление. Новата Toyota Auris Hybrid вече има независимо окачване с двойни носачи отзад, докато при старото поколение то е торсионна греда. Воланът пък станал изключително директен, а по-този начин удоволствието от шофирането и самото усещане за автомобила се изкачват на съвсем друго ниво.

Казано иначе, Auris е преминал през пълна промяна. Автомобилът е буквално прероден - към по-добро.

Цените в България на Auris Hybrid стартират от 41 950 лв с ДДС за предпоследното ниво на оборудване Fancy. В тази цена е включено и безплатно годишно техническо обслужване за период от 5 години.

Снимки: Automedia.bg / Toyota

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 12 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Edin ot nai-neyspe6nite avtomobili praveni vob6te niakoga e Honda CRZ-HYBRID.
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Triforce, прав си. Силата на хибридите е в града и на динамометъра, когато са мерят емисийте и разхода на гориво (за европейските норми). Аз тъкмо поради тази причина смятам, че хибридите са най-удачни за градски автомобили, таксита и автобуси.
  • #19
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Е разбира се, че ще си против, но тук вече говорим за комплекси.
  • #18
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    BMW 730d, F01 дава при яко каране 6.6-6.7 извън града. И едва ли този Аурис може с такова. Но тука силата е в градското каране. Въпросното БМВ трудно пада под 10/100 в града, докато Ауриса без проблем ще падне под 5.0/100! И все пак - нека да се тества нещо, което не е японска сглобка, за да чуем за "качеството" на материалите, интериора, сглобката и "обезшумяването".
  • #17
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    тази кола звучи като пълно безумие. Извънградски разход 5,5 литра та 3.0 литров дизел на БМВ 5-серия с 245к.с. и ускорение 6 сек. 0-100км. харчи по-малко а е по-голямо и по-тежко купе! Тия как може да се опитват да ни пробутат такова недоразумение?
  • #16
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Защо ли не се учудвам,че феновете на немските таралястници са фенове на Айфон!Показателно е как си купуват надценени играчки,за да се покажат кйолко са вървежнио и да си избият комплексите.Умните хора залагат на качествени,надеждни,здрави,иновативни и на нормални цени продукти,които им служат и са практични,а не са за фукня.Прав е колегата отдолу,че Гейфон е с части на Самсунг и Шарп и се сглобява в Китай.Парите от балъците се прибират в САЩ.Почти,като немско-китайските ментета на светатроица
  • #15
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ХАХАХА,накой да е видял свръхтехнологичния Самсунг да копира от Гейфон.Няма как да копираш от много по нетехнологичния Гейфон бе ***.Гейфона 90 процента ползва части на Самсунг и 10 от Шарп.
  • #14
    6 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    42 хиляди лева, за кола със стряскащо шумен двигател, поне така са написали от Аутомедия и разход от 5,5 литра а ускорението е 11сек. от 0-100км. тоест много мижаво, такъв куц кон който преяжда с гориво, но за сметка на това не върви, мерси но това е обречено още в зародиш на мижави продажби в Европа
  • #13
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Obrut ( преди 11 години )
    "Но ако хибрида е японски, а би трябвало да е, няма забележка. Да тестват някоя, която е правена в Турция, да видим..."Трудно ще тестват някоя, направена в Турция, защото новото поколение на Auris за Европа се произвежда единствено в Англия. Тези, произведени в Япония, са за азиатския пазар. Пак не си осведомен...
  • #12
    2 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ейй тези жълти фенчета са ми много смешни. защо не си го признаете че са изкопирали целия интериор, даже и екстериора на 90%. Просто е смешно да си кривиш душата. Все едно да твърдиш че самсунг не изкопира първия iphone. Говорим за дизайн, а тези факти са видни за всеки. И понеже вие сте пристрастни бедни мишки, хванете едно дете което не разбира и му покажете интериора на голф 7 и този интериор - ами детето ще каже че това е едно и също нещо. А голфа излезна първи, ясно е кой краде и кой мисли