IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Auris - прераждането

Новото поколение на компактната японска кола е преминало през цялостна промяна

Toyota Auris - прераждането

Компактен, надежден, икономичен, неутрален. Така с няколко думи можем да опишем познатото предложение на Toyota в сегмент С - Auris. То обаче остава в историята, тъй като японската марка вече предлага изцяло нов модел. Той също носи името Auris, но реално няма нищо общо със своя предшественик.

Новата генерация прибавя към описанието си неприсъщи до момента качества като атрактивност, динамичност и висок комфорт. Тя има напълно нов, по-изразителен дизайн, обновени двигатели, различни размери, ново окачване и по-здрава, но по-лека платформа.

Моделът е вече наличен в България и екипът ни имаше възможността да го изпробва. Избрахме версията хибрид, тъй като е уникално предложение на пазара и определено представлява интерес.
Toyota Auris - прераждането
Най-голямата промяна при новия Auris определено е екстериора. Всъщност промяната там е пълна. Докато старата генерация на Auris е неутрална и дори обикновена, новата изглежда далеч по-наперено, стилно и динамично. А това съвсем не е самоцел, тъй като изцяло новите форми облагодетелстват аеродинамичните показатели и допринасят за подобрена стабилност на пътя и намален разход на гориво.

Колата е станала малко по-дълга и доста по-ниска, като по този начин коефициентът на челно съпротивление е намален от Cd 0.292 при старото поколение до Cd 0.28 при новото. Употребата на високоякостна стомана при конструирането на купето пък е спомогнало за намаляването на теглото с до 40 кг, което в комбинация с намалената височина и по-ниската позиция на седене води до по-нисък център на тежестта. А то там и до подобрена динамика.

Редуцираната височина обаче не влияе особено на простора в купето, дори напротив. Благодарение на преработените предни седалки, пространството за краката отзад е увеличено с 20 мм, а дължината на товарното пространство е нараснала с 50 мм. Освен това отворът на багажника е по-широк с 90 мм, а обемът му достига 360 литра (включително и хибридната версия).
Toyota Auris - прераждането
Ситуацията в салона е аналогична - пълна промяна. Там, също като при екстериора, е заложено на по-атрактивни, но същевременно ергономични форми. Качеството на материалите е много по-добро, а някои от по-високите нива на оборудване предлагат и кожена тапицерия на таблото. А то е покрито с мек на допир материал, който е използван и за горната част на корите на вратите. Твърди пластмаси се откриват единствено в долната част на салона, което е съвсем обичайно за този ценови клас.

Като цяло дизайнът на екстериора и интериора е повлиян в голяма степен от луксозната марка на Toyota - Lexus, което е ход в правилната посока. Много общи черти могат да се намерят най-вече с компактното предложение CT 200h, което Lexus разработи специално за Европа.
Toyota Auris - прераждането
Приятна изненада е и изработката на самата кола. Още с отварянето и затварянето на вратите се разбира, че японската марка е отделила особено внимание на качествената сглобка. Салонът е много добре обезшумен, а скърцания или тропания изобщо не се чуват. Всъщност човек трудно бил повярвал, че шофира Auris. Усещането е като в автомобил от по-горен клас.

А за това спомага и богатото базово оборудване. За абсолютно всички версии стандартни са електрическите странични огледала с подгряване, дневните LED светлини, електрическите прозорци отпред, климатика и дори предните седалки с подгряване. При второ ниво са налични още камера за обратно виждане с монитор на централната конзола, фарове против мъгла, електрически прозорци отзад, мултимедийна система Toyota Touch с 6.1-инчов сензорен екран, Bluetooth и др.
Toyota Auris - прераждането
Що се отнася до задвижващите агрегати, там промяната е най-лека. Новият Auris се предлага с 2 бензинови (99 к.с. и 132 к.с.) и 2 дизелови двигателя (90 к.с. и 124 к.с.), както с и пълнохибриден такъв. Всички агрегати са претъпели модернизация, като резултатът е намаляване с 13% на средните нива на СО2 емисии.

Моделът, който ние изпробвахме - Auris Hybrid, използва последно поколение на системата Hybrid Synergy Drive (HSD). Тя може да бъде открита и в други модели като Toyota Prius и споменатият по-горе Lexus CT 200h.

Системата комбинира 1.8 литров VVT-i бензинов двигател и електромотор, които могат да работят както абсолютно независимо, така и в комбинация. Сумарната мощност на системата от 136 к.с. доставя ускорение от 0 до 100 км/час за 10.9 секунди и максимална скорост от 180 км/ч.
Toyota Auris - прераждането
Новото в тази система е настройката, която елиминира нуждата от бензиновият двигател колкото се може по-често, особено в градски условия. Този ефект води до оптимално много периоди на шофиране в електрически режим и отделяне на нулеви вредни емисии. Още повече, в режим EV, автомобилът може да се придвижва с до 50 км/ч. А по този начин, при движение в трафик, потреблението на гориво лесно може да падне дори до под 3.0 л/100 км.

За разлика от автомобилите с конвенционални двигатели, които достигат най-високото си потребление на гориво в града, при хибридите е точно обратното. Те са най-ефективни в градския трафик, където се движат предимно на електричество. При нашият тест, който протече главно извън града, регистрирахме разход от 5.5 л/100 км.

Въпреки, че Auris Hybrid е най-ефективен в трафика, японците са се постарали да подобрят задвижващата му система и за извънградско каране. Разликата с предишното поколение е осезаема. Новият модел укорява доста по-динамично дори при скорост над 130 км/час. Заслуга за това има новият режим Power, който може да се активира ръчно - чрез бутон на централната конзола, или автоматично - когато стрелката на "оборотомера" влезе в червената зона. В този случай двата двигателя - бензинов и електрически, работят на пълна мощност, а ускорението е далеч по-плътно от преди.

Звукът, който издава 1.8 литровия VVT-i двигател при пълно натискане на газта, все още е стряскащ, въпреки, че нивата на шум са редуцирани. Ускорението обаче е осезаемо по-добро, а при спокойно каране двигателят въобще не се чува.
Toyota Auris - прераждането
За подобрената динамика на Auris Hybrid, освен по-ниското тегло, оптимизираната аеродинамика и модернизираната задвижваща система, спомагат окачването и кормилното управление. Новата Toyota Auris Hybrid вече има независимо окачване с двойни носачи отзад, докато при старото поколение то е торсионна греда. Воланът пък станал изключително директен, а по-този начин удоволствието от шофирането и самото усещане за автомобила се изкачват на съвсем друго ниво.

Казано иначе, Auris е преминал през пълна промяна. Автомобилът е буквално прероден - към по-добро.

Цените в България на Auris Hybrid стартират от 41 950 лв с ДДС за предпоследното ниво на оборудване Fancy. В тази цена е включено и безплатно годишно техническо обслужване за период от 5 години.

Снимки: Automedia.bg / Toyota

0 от 500
  • #41
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако искаш да си караш колата - купуваш си японска.Ако искаш хората да си мислят, че си караш колата - купуваш си всичко останало.
  • #40
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От 21 г. имам книжка,а от 15г имам фирма и във фирмата с по-малко от 3 коли никога не съм бил.Тук обаче говоря само за японските автомобили и не споменавам за другите,че ще стане много дълго...
  • #39
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колега тия коли дето си ги изброил по колко години си ги карал, че като гледам има близо 10-тина а за да кажеш колко е качествена една кола и какви пари гълта за ремонти трябва да я караш поне 5+ години ;-)
  • #38
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До: До карача ( преди 11 години )
    За актуалния модел Суифт нищо не мога да кажа от собствен опит.Говоря за предния модел колега,който е просто железен.Между другото това беше първата ми кола,която ми даде 5/100 градско бензин.Двигателя е 3 цил,53 к.с. 1 л.моно-инжекция.Грам масълце не пипваше,а колата е продадох на 230 000 км.,колко реални не знам.Взех е втора ръка и аз лично и навъртях 90 и няколко хил.км. по нашите хубавипътища без да никакъв проблем освен този,който споменах.Окачването също не мръдна.
  • #37
    12 rate up comment 1 rate down comment
    до: Triforce ( преди 11 години )
    От Нисаните 1 Съни,1Алмера и 2 Микри.Също само консумативи.На Алмерата само моторчето за чистачките изгоря и то се оказа,че е БОШ.Не са го уплътнили добре немците и пропуснало вода,дало на късо и хайде ново.От Тойотите Карина,Корола,Старлет и Авенсис.Ниакви грижи.Дайхатси Шарад и Курие.Железни коли с много нисък разход на гориво.От Субару съм имал Трибека и Форестър.Там както казах е малко тегаво с ангренажите и съединителите,но като цяло са доста здрави и безпроблемни.Харчат обаче доста гориво.
  • #36
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До карача ( преди 11 години )
    Стига с тия Суифти! Разгърни кой да е брой на АБ и ще прочетеш какъв резил са скоростните им кутии! Кой знае какво си карал, но не и актуалното явно! То затова и Сузуки спряха производството на Суифт в Унгария - кофти кола последните години.
  • #35
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до: Triforce ( преди 11 години )
    Пропуснах да спомена и Сузуки в евтиното поддържане.Имал съм Самурай и Суифт.Железни автомобили!Само консумативи и гориво.Самурая какво е видял само той си знае,но как никога нищо не се счупи не знам.По-здрав автомобил от него не съм имал.На Суифта за 5 г. единственото,което съм правил е да наместя механизма за затваряне и отваряне на прозореца,защото една фиксираща гайка се беше разхлабила и механизма беше излязъл от шините.
  • #34
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до: Triforce ( преди 11 години )
    За най-евтина поддръжка мога да кажа,че са Нисан,Тойота и Дайхатсу от колите,които съм имал.Най-скъпо ми е излизала поддръжката на Субару.Там за смяна на ангренажен ремък или на съединител се вади целият двигател.Само заради повечето работа е по-скъпо.Като цяло поддръжката на японските автомобили е евтина и няма голяма разлика между цената на труд,части и консумативи между различните японски марки.Спрямо немските излиза доста по-евтино,защото няма части ментета и се сменят много по-рядко.
  • #33
    5 rate up comment 15 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Toyota li,ne merci zivee mise
  • #32
    6 rate up comment 14 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Po-dobre nemska,skapa,luksozna,sportna,krasiva,prestijna kola i ostava6 ziv,otkolkoto grozna,malka,tiasna,po6la,bezvkusna,plastmasova toyota i martav,sled kato ia airbega te e ubil,ili pedala na gazta e uskoril vnezapno,ili pak spira4kata e otkazala po bair nadolu,a drazkata na ra4nata spira4ka e ostanala v rakata ti