fallback

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Моторите от семейството i-ART ще дебютират през есента

Компанията Volvo ще пусне през есента на настоящата година ново семейство дизелови двигатели под името VEA (Volvo Engine Architecture). В тяхната основа стои новата технология на шведите - i-ART, която позволява намаляване на разхода на гориво без от това да страда динамиката.Новата технология, за разлика от традиционната система за впръскване на гориво Common Rail, контролира подаването във всеки инжектор. Тя постоянно следи и коригира силата на впръскване във всеки от четирите цилиндъра, като сама избира необходимото количество гориво. Системата i-ART работи чрез специален микрокомпютър, вграден в горната част на всеки инжектор.Според представители на Volvo, по-голямото, в сравнение с традиционните дизели, впръскване на гориво, съчетано с технологията i-ART ще позволи да се намали потреблението, а също така и нивото на изхвърлени вредни емисии СО2.Освен това шведската компания работи и върху създаването на 8-степенна автоматична скоростна кутия. Според вицепрезидента на Volvo Дерек Краб всичко това ще помогне на производителя да прати в историята настоящите V8 мотори.„Целта ни е създаването на компактни и интелигентни двигатели с такава мощност, че да превърнат настоящите V8 мотори в динозаври. Нашите нови 4-цилиндрови двигатели ще бъдат с по-добра динамика от настоящите 6-цилиндрови, а в същото време ще бъдат доста по-икономични от тях. И ако прибавим към тях електромотор, мощността им ще надмине съвременните V8”, обясни Краб.Снимка: Volvo

fallback
  • #19
    Wane ( преди 11 години )
    Анонимен, системата е на Denso - дъщерна компания на Toyota ;)
  • #18
    лимонад ( преди 11 години )
    и кво - възраждаме Помпа Дюза технологията на VW :D
  • #17
    Анонимен ( преди 11 години )
    Системата е на Бош.
  • #16
    Wane ( преди 11 години )
    Анонимни, въпросната система за която е написана статията е създадена именно от японци ;)
  • #15
    Анонимен ( преди 11 години )
    Такива системи с 2500 бара има от 2010, на Бош.А това, че се управляват отделно дюзите е мека казано глупаво.Само невеж журналист може да го напише.Те и сега се управляват отделно.А дали ще има чип на самата дюза, или някъде другаде, е абсолютно без значение.По-скоро е предпоставка за дефекти.Щом японците не са го направили, значи не струва.
  • #14
    323 ( преди 11 години )
    Най-добрият дизел в момента на пазара е 2,2 SkyActive на МАзда ! Така ,че тези шведи малко са закъснели с предлагането на нови технологии ! ХАХАХАХА !
  • #13
    Пацо ( преди 11 години )
    Като чета "компетентните" коментари и се чудя как никои от авторите не е главен инженер в голям авто производител....
  • #12
    Wane ( преди 11 години )
    Със сигурност има
  • #11
    v-1 ( преди 11 години )
    до Wane, за управлението си прав, тези чипове само събират информацията а кобтрола ще е от МЦУ-то.И налягането е доста високо за сравнение 3то поколение Common rail има налягане около 1800 бара! Но според мен има и значение и това, че всяка дюза ще се управлява самостоятелно...
  • #10
    Wane ( преди 11 години )
    v-1, това твърдят, да - регулиране на налягането на всяка дюза поотделно.В случая всяка дюза има микрочип, и тука вече не съм запознат, ама мисля, че там просто се съдържа така наречените "learning values" (никаква идея как е на български, ако има превод).. Контрола със сигурност се осъществява от ECU-тоИкономията и най-вече по-малкото замърсяване идват от налягането, което е много по-високо от другите системи - до към 2500бара. И икономията е до 2%. Не че е малко, но не е чудо невиждано :)
fallback
Последни