fallback

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Моторите от семейството i-ART ще дебютират през есента

Компанията Volvo ще пусне през есента на настоящата година ново семейство дизелови двигатели под името VEA (Volvo Engine Architecture). В тяхната основа стои новата технология на шведите - i-ART, която позволява намаляване на разхода на гориво без от това да страда динамиката.Новата технология, за разлика от традиционната система за впръскване на гориво Common Rail, контролира подаването във всеки инжектор. Тя постоянно следи и коригира силата на впръскване във всеки от четирите цилиндъра, като сама избира необходимото количество гориво. Системата i-ART работи чрез специален микрокомпютър, вграден в горната част на всеки инжектор.Според представители на Volvo, по-голямото, в сравнение с традиционните дизели, впръскване на гориво, съчетано с технологията i-ART ще позволи да се намали потреблението, а също така и нивото на изхвърлени вредни емисии СО2.Освен това шведската компания работи и върху създаването на 8-степенна автоматична скоростна кутия. Според вицепрезидента на Volvo Дерек Краб всичко това ще помогне на производителя да прати в историята настоящите V8 мотори.„Целта ни е създаването на компактни и интелигентни двигатели с такава мощност, че да превърнат настоящите V8 мотори в динозаври. Нашите нови 4-цилиндрови двигатели ще бъдат с по-добра динамика от настоящите 6-цилиндрови, а в същото време ще бъдат доста по-икономични от тях. И ако прибавим към тях електромотор, мощността им ще надмине съвременните V8”, обясни Краб.Снимка: Volvo

fallback
  • #29
    Анонимен ( преди 11 години )
    kvo kvo kaza za FIAT :D q se skrii. Na Fiat i ferraritata pochnaha da im se palqt vsqka sedmica po edno :D
  • #28
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нещо.....не ги тачат японските и немски дизели , само на FIAT......, а вие си говорете....
  • #27
    Хибридният ( преди 11 години )
    Тойота предлага от година Хайлукс с тая i-ART система в 3 литровия 1KD. Все пак Denso е тяхно подразделение.
  • #26
    :) ( преди 11 години )
    Тъй де - Волво ще предложат първи двигатели с тази технология, но тя не е тяхна разработка и да - Denso са японци. Мисля, през 2011 даже я показаха.
  • #25
    Хибридният ( преди 11 години )
    i-ART е 4-то поколение комън рейл система на Denso. Няма нищо общо с Волво, те я използват наготово. Пак някой журналист е лапал мухите. Дензо показаха тая система преди повече от година като таванът и е 3000 бара.
  • #24
    Анонимен ( преди 11 години )
    И все пак ползват японска технология.Не са глупави.
  • #23
    Wane ( преди 11 години )
    "Като е японска, защо си е приписват?"Не бих казал, че си приписват каквото и да било. В един съвременен двигател на коя да е автомобилна марка има компоненти на един куп доставчици - Bosch, Delphi, Denso, Cummins и т.н. В случая Volvo ще са първите леки коли оборудвани с i-Art; нормално да се обявява по този начин.
  • #22
    :) ( преди 11 години )
    Грешка - 2500 бара, не 1500.
  • #21
    :) ( преди 11 години )
    Няма никаква помпа-дюза. Това си е комън рейл - на всеки инжектор слагат отделен сензор, вместо на целия рейл, а не микрокомпютри на всеки инжектор. И да - налягането е до 1500 бара.Това, което се пропуска при четенето на тази статия е, че се планира тези двигатели да се комбинират с електрически - Волво вече пуснаха plugin V60 дизелов хибрид и явно с тези олекотени двигатели в комбинация с електрически, се търси допълнително снижаване на разхода на гориво.
  • #20
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като е японска, защо си е приписват?Иначе знаят къде е истината, при японците.
fallback
Последни