IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това е новият Range Rover Sport

Всъдеходът ще се предлага с два вида задвижване и с трети ред седалки

Това е новият Range Rover Sport

Само ден след като показа първи официални снимки на новия Range Rover Sport компанията Land Rover разкри всъдехода в пълния му блясък. Премиерата на модела се състоя на международното изложение в Ню Йорк.
Това е новият Range Rover Sport
При представянето на модела британците не показаха модификация с дизелов мотор, но пък в салона на автомобила се е появил трети ред седалки. А основното, върху което са работили инженерите на компанията, е намаляването на теглото на машината.

Range Rover Sport, по думите на неговите създатели, трябва да стане „най-бързият, най-пъргавият и най-динамичният” в историята на марката Land Rover. Затова и той е изграден по нов начин. Благодарение на своята напълно нова алуминиева конструкция на купето британският модел е вече с 500 кг по-лек от своя предшественик

В Ню Йорк бяха показани две модификации само с бензинови агрегати – V6 и V8, съответно с мощност 340 и 510 к.с. И двата двигателя работят с 8-степенна автоматична скоростна кутия, оборудвана с вертикален лост за управление. Инженерите на компанията са поработили сериозно върху нея, като смяната на предавките става за 200 милисекунди.

Както подобава на истински спортист, новата версия е по-бърза от стандартната. Range Rover Sport с V8 мотор с мощност 510 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди, докато на стандартната модификация са и нужни 5.5 секунди. В компанията са помислили и за спестяване на горивото, защото и двата бензинови двигателя на Sport са снабдени със start/stop система.

Все пак без дизелови мотори няма да се мине. Засега са два – 3.0 литрови V6. Те развиват съответно 258 и 292 к.с., като максималният им въртящ момент е 600 Нм. По-мощната модификация позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 6.9 секунди, а другата – за 7.1 секунди.

Моделът ще получи още един дизел - 4.4 литров V8 с мощност 339 к.с. А към края на годината ще има и хибридна версия, която ще комбинира дизел и електромотор. За нея засега няма никаква информация, като се знае единствено, че разходът на вредни емисии СО2 ще бъде 169 гр/км.

Що се касае до всъдеходните качества, при новото поколение клирънсът е увеличен до 285 мм (+58 мм), като машината има възможност да преодолява водни препятствия с дълбочина 85 см (досега този резултат бе 70 см). С максималния си клирънс версията Sport може да развие до 80 км/ч.

Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение – от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесен вход и изход) до стандартната височина за офроуд пътища. Автоматичното удължаване, активирано от сензори, както и ръчната настройка повдигат автомобила с 35 мм, с което общият обхват достига 185 мм.

При поръчка на автомобила, клиентът може да избира между две системи 4WD. Едната предлага раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти, предназначена за най-трудния терен, с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване. Алтернативната система е с 18 кг по-лека и разполага с раздатъчна кутия с една скорост, с Торсен диференциал, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.
Това е новият Range Rover Sport
Новият модел е снабден с абсолютно всички системи за сигурност. Машината „разпознава” пътните знаци и маркировката, сканира „мъртвите” зони и предупреждава водача за автомобил в тях. Версията Sport може да паркира сама, а при движение в задръствания круз-контролът може сам да спре машината до покой и след това да ускори до зададената му скорост.

В интериора трябва да се отбележи третия ред седалки, който не влиза в стандартното оборудване на машината и може да се постави срещу допълнително заплащане. Седалките се управляват по електронен път – само с едно натискане на бутон на таблото те се изваждат или прибират. Тяхната поява обаче по никакъв начин не оказва негативно въздействие върху простора в кабината, даже напротив – представители на Land Rover твърдят, че пътниците вече разполагат с 24 мм повече разстояние за коленете. А това е постигнато чрез увеличаване на общата дължина с 62 мм и на междуосието - със 78 мм.

Снимки и информация: Land Rover
 

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    aman ot ligav6tini!iskam noviq defender seriino, concepta mnoooo me zaradva! tiq parketnici si gi karaite iz ravnoto sofiisko pole, men mi trebe action!
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Петьо ( преди 11 години )
    Много яка кола е това направо лудница http://***/YFMstx
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    В помощ на преводача:мотор - на български език "двигател"раздатъчна кутия - на български език е "разпределителна кутия" или "централен диференциял"клирънс - на български език "просвет"
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Искаш ли да ми спретнеш една диктовка бе Госпожа
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе незнам кав е,ама пича яко тупа с всеки пост
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Izklyu4itelno nenadegdna marka.Koito iska da proveri!
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Носталгично настроен ( преди 11 години )
    А пък аз си харесвам УАЗ-ката. Когато този пласмасово-електронен Ровър мине откъдето мина аз, обадете ми се да ви почерпя.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    фермера ( преди 11 години )
    Според мен си прав Докторе.Динамиката на бензиновия мотор е много добра но не му стига въртящ момент Карал съм v6 хибрид,много динамична и ефективна комбинация.При олекотеното купе на RR все ще се намери отзад място за батерий.Така натоварването на двата моста ще се уравновеси и може да се свали центъра на тежеста.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    robi1971 ( преди 11 години )
    По принцип са доста трошливи по всички класации ,но индийчета на правиха гаранцията 5 години или 150хил км което компенсира тези не удобства поне малко . А имам двама приятели единия с ML420cdi-2007 другия с Х5 3.0д 2008 нямат свободен месец от сервизите и са дали до сега 30-40х лв на кола за ремонти - така че всичко е *** вече
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    фермера ( преди 11 години )
    В последните години тракторите освен че станаха по мощни и много подобриха интериора.Когато вечер свърша работа и седна в колата предпочитам нещо по меко на интериор и возия а не прави линий които да ми напомнят за трактора.Иначе и трактора се кара със пера,но ако не съм забелязал тези се извинявам.Поне за мен трябва да са по широки и да се открояват.Като пуснат дизеловия модел ще го покарам и нищо не се знае-може и да сменя марката на колата ;)