Само ден след като показа първи официални снимки на новия Range Rover Sport компанията Land Rover разкри всъдехода в пълния му блясък. Премиерата на модела се състоя на международното изложение в Ню Йорк.
При представянето на модела британците не показаха модификация с дизелов мотор, но пък в салона на автомобила се е появил трети ред седалки. А основното, върху което са работили инженерите на компанията, е намаляването на теглото на машината.
Range Rover Sport, по думите на неговите създатели, трябва да стане „най-бързият, най-пъргавият и най-динамичният” в историята на марката Land Rover. Затова и той е изграден по нов начин. Благодарение на своята напълно нова алуминиева конструкция на купето британският модел е вече с 500 кг по-лек от своя предшественик
В Ню Йорк бяха показани две модификации само с бензинови агрегати – V6 и V8, съответно с мощност 340 и 510 к.с. И двата двигателя работят с 8-степенна автоматична скоростна кутия, оборудвана с вертикален лост за управление. Инженерите на компанията са поработили сериозно върху нея, като смяната на предавките става за 200 милисекунди.
Както подобава на истински спортист, новата версия е по-бърза от стандартната. Range Rover Sport с V8 мотор с мощност 510 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди, докато на стандартната модификация са и нужни 5.5 секунди. В компанията са помислили и за спестяване на горивото, защото и двата бензинови двигателя на Sport са снабдени със start/stop система.
Все пак без дизелови мотори няма да се мине. Засега са два – 3.0 литрови V6. Те развиват съответно 258 и 292 к.с., като максималният им въртящ момент е 600 Нм. По-мощната модификация позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 6.9 секунди, а другата – за 7.1 секунди.
Моделът ще получи още един дизел - 4.4 литров V8 с мощност 339 к.с. А към края на годината ще има и хибридна версия, която ще комбинира дизел и електромотор. За нея засега няма никаква информация, като се знае единствено, че разходът на вредни емисии СО2 ще бъде 169 гр/км.
Що се касае до всъдеходните качества, при новото поколение клирънсът е увеличен до 285 мм (+58 мм), като машината има възможност да преодолява водни препятствия с дълбочина 85 см (досега този резултат бе 70 см). С максималния си клирънс версията Sport може да развие до 80 км/ч.
Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение – от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесен вход и изход) до стандартната височина за офроуд пътища. Автоматичното удължаване, активирано от сензори, както и ръчната настройка повдигат автомобила с 35 мм, с което общият обхват достига 185 мм.
При поръчка на автомобила, клиентът може да избира между две системи 4WD. Едната предлага раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти, предназначена за най-трудния терен, с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване. Алтернативната система е с 18 кг по-лека и разполага с раздатъчна кутия с една скорост, с Торсен диференциал, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.
Новият модел е снабден с абсолютно всички системи за сигурност. Машината „разпознава” пътните знаци и маркировката, сканира „мъртвите” зони и предупреждава водача за автомобил в тях. Версията Sport може да паркира сама, а при движение в задръствания круз-контролът може сам да спре машината до покой и след това да ускори до зададената му скорост.
В интериора трябва да се отбележи третия ред седалки, който не влиза в стандартното оборудване на машината и може да се постави срещу допълнително заплащане. Седалките се управляват по електронен път – само с едно натискане на бутон на таблото те се изваждат или прибират. Тяхната поява обаче по никакъв начин не оказва негативно въздействие върху простора в кабината, даже напротив – представители на Land Rover твърдят, че пътниците вече разполагат с 24 мм повече разстояние за коленете. А това е постигнато чрез увеличаване на общата дължина с 62 мм и на междуосието - със 78 мм.
Снимки и информация: Land Rover