IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche записа най-добрата година в историята си

Нетипичните модели на марката дърпат продажбите нагоре

Porsche записа най-добрата година в историята си

Porsche записа най-добрата година в историята си
Снимка: Porsche

Изминалата 2012 година е била най-успешната в историята на Porsche. Немската спортна марка е реализирала 143 096 нови автомобила на пазарите по света, което представлява ръст от 22% спрямо 2011 година.

В моделната гама на Porsche най-голямо увеличение в продажбите си записва иконата 911 - 49% и 26 206 реализирани бройки. Култовата спортна кола обаче не е най-продаваният автомобил на Porsche.

Такива са нетипичните за спортната марка предложения - Cayenne и Panamera. Класацията по продажби води Cayenne, който реализира повече от половината сделки на Porsche за 2012 година - 77 822 (ръст от 30%). Второто място е за Panamera, която въпреки понижението при продажбите си от 3.1%, записва 27 331 бройки на пазара.

На трето място е 911, а след него - Boxster. Компактното кабрио на Porsche записва в актива си за 2012 година 10 126 продажби (ръст от 66%), докато закритата му версия - моделът Cayman, е реализирал едва 1614 бройки. Новото поколение на този модел обаче бе представено на пазара едва в началото на 2013 година.

Най-добре през 2012 година марката се е представила в Европа, където са реализирани 47 184 продажби. Вторият по обем на продажбите пазар е Северна Америка - 39 192 сделки и ръст от 34%, а третият - Китай, където Porsche записва 33 590 и увеличение 32% спрямо година по-рано.

Производството във фабриките на Porsche също бележи възход - 151 999 превозни средства и увеличение от 19%. Оборотът е нараснал с 27% до 13,9 млрд. евро, а оперативната печалба се е повишила с 19% до € 2,44 милиарда.

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Japan Power ( преди 12 години )
    Germany, промит мозък от немска пропаганда.. EVO, WRX и S2000 ли са сиви и непретенциозни? Да, не са за комплексирани чикиджии, а за истински ентусиасти. ***..
  • #37
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    от: Анонимен ( преди 1 минута )Germany - по уеко пич да ти не изпадне некой фар на завоя. Аре бегай легай! -много си духовит.за тона ти казах смешнох е да се правиш тука на мъж.ясно е че си един беден бачкатор.квото и да падне-порше е порше и само може да беснееш.а тоиота и сателит да и сложите-пак ще е жалка кола за жалки хорица.банални сте.
  • #36
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Germany - по уеко пич да ти не изпадне некой фар на завоя. Аре бегай легай!
  • #35
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    понеже схващам следващата щуротия-тая с комплексите.не ,колата не избива такива.тя просто носи послание което ви дразни-вас неуспелите.и искате да докажете че ВИЕ сега и тук сте открили топлата вода.не пич-не сте.осъзнаи че цената включва в себе си и имиджът-нещо което японските коли нямат.защото са практични но скучни.кои приятелю иска да живее скучно.нисои.затова които може ще кара немски премиум колкото и да се пънеш ти и подобните ти.ще уважават 3-*** приятели,другите ще те гледат страно.
  • #34
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    ...мнението.докато една кю 7 само като я видят хората се кефят,вие с японските коли все трябва да обяснявате колко умен е вашия избор.и колко знаете .как избора ви е плод на невероятни знания и прозорливост.ДА БЕ ПИЧ НО ЗА НАС ТОВА НЕ Е ТАКА.ТИ НЕ ВИЖДАШ ДРУГИ НЕЩА В ЖИВОТА-И ОТ ТАМ В ЧАСТНОСТ В КОЛИТЕ.КАТО НЕ ИСКАШ ИЛИ НЕ МОЖЕШ НЕ КАРАИ НЕМСКИ ПРЕМИУМ.ОБОЧЕ ТОВА НЕ ЗНАЧИ ЧЕ ВСИЦКИ ТРЯБВА ДА СТАНЕМ СИВИ СМЕТКАДЖИИ ОБЯСНЯВАЩИ СЕ ЦЯЛ ЖИВОТ ЧЕ СМЕ ЗНАЧИМИ.ТОВА КАКЪВ СИ ВЛИЗА В ЦЕНАТА НА ЕДНО ПОРШЕ.
  • #33
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    славо,славоооооооооооооооо спри , да се заяждаш и ти и другите фенове на японски коли.анонимния оня ден ми вика че се дразня,сега ти.ЗАЩО,бе човек.защо да се дразним ние които харесваме немски коли.те ни ХАРЕСВАТ ПО ПРИЧИНИ КОИТО НЕ РАЗБИРАШ.и аз не знам що харесваш японски,обаче не ме интересува.мислиш ли че японските коли не търпят критика.ми за мене те са уродливи и създадени за сиви и ограничени хора-сметкаджии.дори не искам да срещам такива.избивате комплекси щото никои не ви уважава...
  • #32
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За всеки влак си има пътници. На мен ми стига обикновен R33 RB26DETT. Честит ви дизел и честит ви оборот!
  • #31
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Slavo ( преди 12 години )
    http://sk.volkswagen.sk/sk.html Дразни ли Ви уважаеми господа тази снимка? Защо? Мисля, че е реална- все пак е от официалния сайт на Фолксваген... и е направена точно от тази компания и си е сложена на тяхната официална страница на техния си завод!!!!!!! Къде е грешката, за да ме плюете????? КЪДЕ??? Сами виждате, че ФОлксваген Туарег, Ауди Q7 и Порше акаЙен е практически една и съща кола!!! Щом пишем, на компютър- значи не сме слепи, нали? За какво се впрягате?
  • #30
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Какви чеда е раждала,ражда и сега,българската земя юнашка!Slavo,когато човек толкова е загубил посоката,надали би имал смисъл опитът за дискусия. Но все пак - наистина ли не разбираш колко си смешен в претенциите си да бъдеш съдник от последна инстанция на един от най-големите/по обороти на продажбите и рентабилност безспорно най-големият/ автомобилен производител? Като какъв и от позицията на кои твои постижения вадиш самочувствието си за това само един господ знае.Типичен балкански многознайко
  • #29
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    ми Slavo ,не говори.не виждаш ли че досаждаш.как си представяш нещата-ти казваш и ние хоп спираме с немските коли.не е сериозно.