IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Селището BMW xDrive се пренесе в България

Немската марка представя у нас възможностите на интелигентната система за задвижване на всички колела

Селището BMW xDrive се пренесе в България

Селището BMW xDrive се пренесе в България
Намиращото се в близост до София летище Лесново отново стана арена на неповторими изживявания зад волана на автомобилите на BMW. Този път немската автомобилна компания пренесе у нас "селището xDrive", познато от едноименната реклама, за да представи нагледно и в различни условия предимствата на двойното задвижване на автомобилите си.

Събитието има продължителност 4 дни - до неделя, като не него ще присъстват над 400 души от цялата страна. Организира се от BMW Group Централна и Източна Европа и BMW Driving Academy, като освен в България се провежда още в Словения, Словакия, Чехия, Унгария, Полша и Румъния.

На разположение на журналисти, клиенти и приятели на марката в България са 28 модификации от всички моделни серии - от BMW Серия 1 до BMW Серия 7, оборудвани с BMW xDrive, както и екип професионални инструктори от BMW Driver Academy.
Селището BMW xDrive се пренесе в България
Специално изграденото трасе разполага с четири тренировъчни станции - три на самото летище и една по обществените пътища в района.

По време на активно шофиране по обществената пътна мрежа участниците в събитието могат да се запознаят с различните асистиращи системи от BMW ConnectedDrive, като и да изпитат възможностите на интелигентната система за задвижване на всички колела в ежедневно шофиране на моделите от най-горния клас на гамата на BMW - Серия 5, Серия 6, Серия 7, Х6 и Х5. Налични са и модели с новия 3.0-литров двигател с три турбокомпресора.
Селището BMW xDrive се пренесе в България
Тестът на т.нар. Performance Parcour, който е позициониран на самата писта на летището и представлява слалом с различни препятствия, демонстрира динамичните характеристики на моделите оборудвани със системата BMW xDrive. А на специално подготвените рампи, които са също на пистата, участниците в събитието могат да се уверят лично в устойчивостта на автомобилите BMW и функцията Асистент за спускане на наклон.

Четвъртата станция е статична и представлява презентация на последните новости от BMW Connected Drive, сред които навигация с 3D интерфейс, RSS news feed, интернет, Live Streaming и др.
Селището BMW xDrive се пренесе в България
Четирите тренировъчни станции имат за цел да представят възможностите на интелигентната система за задвижване BMW xDrive. А именно, че е напълно възможно с един и същ автомобил да покоряваш нелеки офроуд изпитания, да преминаваш с бясна скорост през хлъзгав слалом и да се возиш комфортно с максимална скорост по магистралата. При това напълно безопасно и без да се налага да следиш работата на системата или да я включваш / изключваш.
Селището BMW xDrive се пренесе в България
Какво представлява и как работи BMW xDrive

Системата функционира изцяло на електронен принцип и е способна не само да подобри сцеплението, но и да предотврати възникването на нестабилност. Двойното задвижване се използва не само за компенсиране на проблемите със сцеплението, но и за повишаване на динамиката.

Това е възможно благодарение на реагиращия екстремно бързо електронно управляван многодисков съединител в разпределителната кутия и свързаността му със системата за Динамичен контрол на стабилността (Dynamic Stability Control DSC). За анализ на ситуацията на пътя, освен оборотите на колелата, се взимат под внимание и подаваните от системата данни за завъртането на волана, положението на педала на газта и страничното ускорение, включително и изчисленото на тяхна база положение на автомобила на пътя. И именно за това, с право, BMW нарича своята система за двойно задвижване най-интелигентна в света.

Друга отличителна характеристика на BMW xDrive е, че тя незабавно разпознава нуждата от преразпределение на мощността и реагира превантивно, с което предотвратява превъртането на колелата от самото начало. В резултат на това BMW xDrive може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите, а с въведения при BMW Х6 Dynamic Performance Control - и между лявото и дясното задно колело. Така движението в завои е още по-прецизно, а ускорението още по-голямо при максимално сцепление при излизане от кривата.
Селището BMW xDrive се пренесе в България
BMW xDrive се предлага на практика във всички моделни серии от BMW Серия 1, през BMW Серия 3, BMW Серия 5 и обхваща горния сегмент на премиум класа BMW Серия 6 и луксозните лимузини от BMW Серия 7. Двойно задвижване се предлага дори при автомобилите от BMW M GmbH – BMW X5 M и BMW X6 M, както и във всички представител на най-новата продуктова категория - BMW M Performance автомобилите.

През 2012 г. в цял свят са продадени общо 497 515 автомобила BMW, оборудвани с интелигентната система BMW xDrive. В България 77% от реализираните автомобили са с двойно задвижване.
Селището BMW xDrive се пренесе в България
Селището BMW xDrive се пренесе в България

Тагове: bmw xdrive
0 от 500
  • #44
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Преди да започна да чета Аутомедия бях фен на японските марки, но техните фенчета, които бълват коментари тук ме накараха да ги намразя искрено и затова не бих си купил отново японска кола. Ултрасите постигат обратен ефект.
  • #43
    22 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    БМВ хДрайв номер едно 4х4!
  • #42
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ХАЛДЕКС ПО ИМЕТО НА ИЗОБРЕТАТЕЛЯ.А6 ,А8 СЪЩО ПОЛЗВАТ ТОРСЕН ДИФ. ! ТОЙ ПЪК Е ИЗМИСЛЕН ОТ АМЕРИКАНЦИТЕ!Х ДРАЙВ Е МНОГО ДОБРО 4Х4 ,НЕ СЕ ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ!
  • #41
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Иван Радев ( преди 11 години )
    понеже много хора бъркат разни неща относно системите 4х4 ето, прочетете малко:http://rubicon-trail.com/4WD101/4WD-AWD-autoAWD.htmlотносно xDrive... това е чисто и просто софтуерно 4x4, което е стабилност на пътя, а не за продохимост.Qattro не е система 4x4, а е търговска марка, с която през годините са се означавали различни системи 4x4. В момента всички в групата на WV ползват Haldex муфа, като изключим Q7 и Tuareg, които ползват Торсен. Haldex също така се ползва от Volvo и Saab
  • #40
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами, говорете и им обяснявайте на тия калъфарници, че те знаят да викат xdrive, ама идея си нямат от 4х4. xdrive ходел навсякъде... Цирк...
  • #39
    29 rate up comment 3 rate down comment
    777 ( преди 11 години )
    Х-драйв е електронно контролирана 4х4 система с многодисков съединител. Не е с вискомуфа. Не е предназначена и за изкачване по чукарите, а за по-голяма стабилност, лек офроуд или лоши пътни условия, както е казано в статията!!! По-долу един колега е написал много правилно, че за офроуд трябва и просвет
  • #38
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В света има само един джип и той се каза JEEP .
  • #37
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ето тест в реални зимни условия.
  • #36
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам колко е интелигентна, но със сигурност е по-интелигентна от селинджъите, който не знаят какво е торсен и халдекс, но иначе като чуят BMW и им потича мазгата. Айде яхайте е36ците и ги карайте да ги позакърпят малко, че пак е сезона на ръждите, голтаци... Седнете и прочетете малко за това що е AWD и кои са големите имена свързвани с него.
  • #35
    37 rate up comment 9 rate down comment
    Онзи ( преди 11 години )
    мойто 6 годишно субару аутбек ще ги направи за смях на тия конични