Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Точно преди година италианското ателие Carrozeria Touring Superleggera показа на изложението в Женева концептуалния прототип Disco Volante, който бе харесан както от публиката, така и от специалистите. 
Това накара компанията да се замисли върху възможността за пускането му в серия и година по-късно италианците се завърнаха в Женева с такава машина, която сполучливо бе сравнена с летяща чиния. Нейният производител обаче не разкрива нито цената, нито тиража, в който ще бъде произведена.
Ясно е, че подобен автомобил е предназначен за тези, които обичат италианския дизайн. Произведената бройка също няма да е сериозна, тъй като за сглобяването на един екземпляр са нужни 4000 човекочаса. Carrozeria Touring Superleggera ще прави такъв автомобил само по поръчка, което ще позволи и постигането на по-висока цена.
В качеството на донор за купето се използва платформата на не особено евтината Alfa Romeo 8C Competizione. Структурата на каросерията не е променена, като голяма част от нея е направена от алуминий и въглеродни нишки.
Disco Volante разчита на 4.7-литров V8 мотор с мощност 450 к.с., който работи със секвенциална скоростна кутия. Машината ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди, а максималната скорост е 290 км/ч. Двигателят е разположен отпред, но разпределянето на масата между двете оси е в съотношение 49:51 в полза на задната.
Снимки: Carrozeria Touring Superleggera


0