Напълно новото поколение на Toyota RAV4, което беше показано за първи път на изложението в Лос Анджелис, пристигна и в Европа. Премиерата се състоя в Женева, а продажбите трябва са стартират през следващите месеци.

Европейската Toyota RAV4
Четвъртото поколение на Toyota RAV4 има дължина от 4 569 мм, широчина от 1 844 мм, височина от 1 661 мм и междуосие от 2 659 мм. Автомобилът е построен на нова платформа, при която е използвана високоякостна стомана за ключови структурни компоненти, като резултатът е по-лека, но по-здрава конструкция.
Както до сега, RAV4 предлага задвижване към предните или към четирите колела. И двете версии са оборудвани с режим Sport, който изостря волана и реакцията на педала на газта, както и времето за смяна на предавките на автоматичната скоростна кутия.
Версиите с AWD разполагат със системата за динамично разпределение на въртящия момент Dynamic Torque Control. Когато е в спортен режим тази технология следи няколко параметъра и реагира превантивно, пренасяйки част от въртящия момент към задните колела, за да се подсигури максимална сигурност при преминаването на остри завои с висока скорост например.
Освен спортен режим, Dynamic Torque Control предлага още два режима - Auto и Lock. Първият задвижва предните колела, но при необходимост активира системата AWD. Режимът Lock пък е предназначен за преодоляването на тежки терени, може да прати до 50% от въртящия момент към задните колела и работи при скорост до 40 км/час.
Що се отнася до дизайна, той е почти аналогичен с този, който видяхме при американската версия. Формите са по-динамични и изразителни, като са изпълнени според новия дизайнерски език на марката. Важна подробност е, че задната врата вече се отваря вертикално, а не хоризонтално, както беше при предишните поколения.
В интериора промяната също е пълна. Виждаме чисто ново арматурно табло, което има амбиентно осветление, 6.1-инчов сензорен дисплей и облечени в кожа елементи. Всички версии се оборудват с осем въздушни възглавници, ABS, VSC и волан, който се регулира по височина и в дълбочина. В допълнителното оборудване присъстват екстри като аудио система JBL с 11 високоговорителя, система Blind Spot Monitor със сензори следящи за автомобили в сляпата зона на страничните огледала, Rear Cross Traffic Alert, предупреждаваща за препятствия в задната част на колата и много други. Оборудването е различно за различните пазари, но става ясно, че както базовото, така и високите нива предлагат много повече.

Европейската Toyota RAV4
Европейската Toyota RAV4 дава избор от три двигателя - два дизелови и един бензинов. Особено впечатление тук прави чисто новия 2.0-литров D-4D дизелов двигател на японците, за който обаче все още не е разпространена информация. Според непотвърдени данни двигателят ще се предлага само със задвижване към предните колела и 6-степенна ръчна трансмисия.
Другото дизелово предложение е познатия 2.2-литров D-4D, който е преминал през модернизация. Агрегатът доставя 150 к.с., като може да се оборудва с ръчна или автоматична трансмисии с 6 степени. Задвижването тук е към четирите колела.
Бензиновият двигател е с обем 2.0 литра и генерира 158 к.с. Този агрегат предлага ръчна или CVT трансмисия, а задвижването може да бъде към предните или към четирите колела.

На изложението в Женева японците показаха и две специални версии на новата RAV4 - RAV4 Premium и RAV4 Adventure. Първата набляга на лукса и оборудването, а втората - на проходимостта. И двете модификации предлагат уникални промени в екстериора, интериора и оборудването, които обаче не засягат техническите характеристики на колата.



Очаква се в близките дни от Toyota да разпространят подробна информация за двигателите и цените на модела в Европа.
Снимки: Toyota


14