IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Giugiaro кръстоса кросовър с болид от Формула 1

Концептът Parcour е с революционно окачване и двигател от Lamborghini

Giugiaro кръстоса кросовър с болид от Формула 1

Италианското ателие ItalDesign Giugiaro, което е собственост на концерна Volkswagen, подготви специално за автосалона в Женева концептуален модел, наречен Parcour, който представлява нещо средно между спортен автомобил и кросовър.
Giugiaro кръстоса кросовър с болид от Формула 1
Идеята на италианците е да направят кола, която се чувства отлично на всякакви трасета - писти, градски улици, магистрали или пресечени терени. За това и е използвано името Parcour.

По думите на представители на компанията, моделът е снабден с революционно окачване, което е аналог на системата, използвана от болидите във Формула 1. Единствената разлика е, че инженерите са поставали на машината регулируеми койловъри. Те са 8 на брой – по 2 на всяко колело, като при движение в града се използват само 4 от тях. Останалите се задействат, когато се наложи увеличаване на клирънса, предлагайки мека возия по пресечените терени.
Giugiaro кръстоса кросовър с болид от Формула 1
Габаритите на модела, който бе представен в две версии – купе и кабриолет, са дължина от 45300 мм, широчина - 2070 мм, височина – 1335 мм и тегло 1550 кг. На дължина и широчина прототипът е подобен на Range Rover Evoque, но пък е доста по-нисък от него.

Концептът Parcour разчита на 5.2 литров V10 мотор от Lamborghini, като мощността му е 550 к.с. От 0 до 100 км/ творението на Giugiaro ускорява за 3.6 секунди. Скоростта на движение достига 320 км/час.

От италианските спортни автомобили Parcour е получил и системата за задвижване на четирите колела. За създаването на модела компанията е използвала карбон и алуминий, като особено внимание е обърнато на аеродинамиката на автомобила.

Системата за промяна на пътния просвет варира в диапазон от 210 до 330 мм. Тя има 4 режима на работа: Comfort – за максимално удобно придвижване в града, Off-Road – за движение извън нормалните пътища, Ice – за движение по сняг и лед, както и режим Sport, който осигурява максимално спортни настройки на двигателя и скоростната кутия.

Шофьорът може да сменя режимите със специален джойстик на централния панел. Самият той е разделен на две части, като може едновременно да предава информация от навигационната система, данните от мултимедийния комплекс, изображение от камерите, които заместват огледалата за гледане назад, а също така и статуса на всички системи на колата.

Снимки: ItalDesign Giugiaro

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това е най-страхотната кола, която съм виждал!!
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 11 години )
    "дължина от 45300 мм" !!!Я пак! Това да не е влак, за да е дълго 45 метра?А иначе - ФВ обезличи още една марка. Не съм вярвал, че Джуджаро е способен на такъв кютюк!
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Абе не е никак лош тоя дизайн. Очевидно е търсена визия на muscle car с тези форми и особено с високите гуми. Харесва и, а и ще върви много това. Но все пак въпроса тука е, защо да си вземе човек таква кола за безброй много пари, когато може да си купи чист Muscle car?
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 11 години )
    Приплеснат Urus, не е кой знае какво като дизайн. Но като концепция е идейно :)
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Kuma-lisa 4iki-riki ( преди 11 години )
    Lancia Stratos е правена от Bertone, което увеличава "греха", на ItalDesign Giugiaro !!
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Kuma-lisa 4iki-riki ( преди 11 години )
    Цялата концепция е взета и копирана от Lancia Stratos и като идея, и като дизайн .Не им прави чест, никога до сега, ItalDesign Giugiaro не си е позволявала да бъде не коректна! Явно VW(дори на Comman Rail,слагат табелки и надписи TDI), не мисли така....... типично по Немски!
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 11 години )
    Единствения наистина спортно изглеждащ високопроходим автомобил.Пичовете от Джуджаро някак са изиграли природата на пропорциите.Има масъл чара от 80-те.Откровено доминираща осанка.Тази кола ще плаши разните Смартове и Приуси както си седи в гаража.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Blqqq ( преди 11 години )
    Prilicha mi na Kamaro na steroidi... gnasss
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Klasika -лекувай се.Хубава е колата, естествено че има излъчване от 80те, за непознатите това е последния писък в графичния и индустриалния дизайн
  • #10
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Иво ( преди 11 години )
    Изключителна грозотия!