Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Италианското ателие ItalDesign Giugiaro, което е собственост на концерна Volkswagen, подготви специално за автосалона в Женева концептуален модел, наречен Parcour, който представлява нещо средно между спортен автомобил и кросовър.
Идеята на италианците е да направят кола, която се чувства отлично на всякакви трасета - писти, градски улици, магистрали или пресечени терени. За това и е използвано името Parcour.
По думите на представители на компанията, моделът е снабден с революционно окачване, което е аналог на системата, използвана от болидите във Формула 1. Единствената разлика е, че инженерите са поставали на машината регулируеми койловъри. Те са 8 на брой – по 2 на всяко колело, като при движение в града се използват само 4 от тях. Останалите се задействат, когато се наложи увеличаване на клирънса, предлагайки мека возия по пресечените терени.
Габаритите на модела, който бе представен в две версии – купе и кабриолет, са дължина от 45300 мм, широчина - 2070 мм, височина – 1335 мм и тегло 1550 кг. На дължина и широчина прототипът е подобен на Range Rover Evoque, но пък е доста по-нисък от него.
Концептът Parcour разчита на 5.2 литров V10 мотор от Lamborghini, като мощността му е 550 к.с. От 0 до 100 км/ творението на Giugiaro ускорява за 3.6 секунди. Скоростта на движение достига 320 км/час.
От италианските спортни автомобили Parcour е получил и системата за задвижване на четирите колела. За създаването на модела компанията е използвала карбон и алуминий, като особено внимание е обърнато на аеродинамиката на автомобила.
Системата за промяна на пътния просвет варира в диапазон от 210 до 330 мм. Тя има 4 режима на работа: Comfort – за максимално удобно придвижване в града, Off-Road – за движение извън нормалните пътища, Ice – за движение по сняг и лед, както и режим Sport, който осигурява максимално спортни настройки на двигателя и скоростната кутия.
Шофьорът може да сменя режимите със специален джойстик на централния панел. Самият той е разделен на две части, като може едновременно да предава информация от навигационната система, данните от мултимедийния комплекс, изображение от камерите, които заместват огледалата за гледане назад, а също така и статуса на всички системи на колата.
Снимки: ItalDesign Giugiaro