IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа серийния XL1

Хибридът харчи само 0.9 л/100 км.

Volkswagen показа серийния XL1

Volkswagen разкри подробности около серийния вариант на свръх икономичния си хибрид XL1, който ще тръгне в масово производство още през тази година.
Volkswagen показа серийния XL1
Дебютът на машината ще се състои на изложението в Женева през март. Производителят твърди, че този автомобил ще харчи едва 0.9 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 няма да превишава 21 гр/км.

Новият модел е по-компактен от хечбека Polo – дължината му е 3800 мм, а широчината – 1660 мм. При това хибридът е с почти 130 мм по-нисък от Porsche Boxter – височината му е 1150 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е по-добър от тези на всички серийни автомобили – 0.189.

Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. – 230 кг. тежи каросерията, 227 кг. – задвижващият агрегат плюс батериите, 153 кг. – шасито, 105 кг. – електрическите системи и 80 кг. – оборудването в салона плюс седалките. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.

В задвижващия агрегат влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см с мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.

Plug-in Хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.

Засега XL1 ще бъде пуснат в ограничен тираж от 100 бройки, като първоначално ще се появи в Европа, а на по-късен етап ще започнат и доставките за САЩ и Китай.

Снимки: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen xl1
0 от 500
  • #11
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе тоя с фактите май не си е доспал! Чшшш алоо миналата година приус задмина по продажби гоуфа бе, какви 90 % те гонат какви глупости говориш. Почна се със съчинението по картинка на комплексираните фенове на VW. Край трийте темата, че тия почват да обиждат и да фантазират.
  • #10
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    поне никога няма да е толкова грозно,колкото приуса, на феновете на тойота най-им се чудя,какво има харесва в тази марка,поне да ги правеха хубави колите,ми те повечето са бледи копия или когато решат да оригиналничат се получава пълен грозник, ако ще и по 2милиона км да изминават без никаква повреда, тойота си остава евтина марка със скучен дизайн,за хора без вкус
  • #9
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    не знам да се смея ли да плача ли - какъв е тоя нафтов *** на снимките?!?! поне един двигател от мотор сузуки да и бяха сложили на тая лагерница! "електромотор с мощност 27 к.с." - втф?!? от моторче за чистачки на мерцедес е това двигателче 100%!!!
  • #8
    4 rate up comment 19 rate down comment
    факт,Доше,факт! ( преди 12 години )
    Просто показват на другите какво ги чака,когато наистина дойде времето на хибридите и ел.автомобилите.Засега над 90% от пазара е все още на конвенционалните автомобили с ДВГ и тези от VW Group знаят много добре как да го използват, а когато това време свърши,чичо ви Ханс ще ви определи пак стандартите.Факт,Доше,*** факт.Просто факт,Доше,просто факт!Факт,просто Доше,просто ***!
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    МИ и да ти звучи и да не ти звучи го има на пазара от много години, а тоя *** сигурно пак няма да има жабка, то и място няма в тая кутийка. Така че виждам разочарованието ти от, това че няма какво да кажеш. Е не бива да те предизвикваме, че знаем твоя репертоар от глупости, които нямат нищо общо с реалността, няма нужда да ни ги повтаряш сега
  • #6
    7 rate up comment 19 rate down comment
    GTI ( преди 12 години )
    Ah kak premium zvu4i Prius i kozen salon v edno izre4enie
  • #5
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Всяка година има състезание на подобни тротинетки и нашите технически университети участват. Нещо подобно са направили и тия - сложили са волан, пластмасови части, карбонец за да стане цената 3на и имали хибрид. По тракането ще го познаете, все пак лопането на дизелите на VW е историческо, с гръб ги познавам без да се обръщам.
  • #4
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе с тия карбонови нишки цената знаете ли каква ще е ? Това е идиотско - да правиш кола, която да пести от гориво но цената да и е 100к + Да не говорим, че е толкова убита като динамика (въпреки ултра ниското си тегло и малките размер), че просто обезсмисля ползването на ваглеродни нишки. 800 кг. дизелов хибрид !!! ДЕМЕК ПАК СИ БЪЛВА САЖДИ - кое му е чистото? Приуса със всичките му екстри - кожи, климатици 100+ коня, с двойно по високо тегло харчи 5 лв. повече. VW са ***.
  • #3
    12 rate up comment 22 rate down comment
    GTI ( преди 12 години )
    Bezdnata mezdu VW i ostanalite raste s vseki izminal 4as
  • #2
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ще, Ще, Ще- Вагенско време= Бъдеще пожелателно несвършено време!