IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа серийния XL1

Хибридът харчи само 0.9 л/100 км.

Volkswagen показа серийния XL1

Volkswagen разкри подробности около серийния вариант на свръх икономичния си хибрид XL1, който ще тръгне в масово производство още през тази година.
Volkswagen показа серийния XL1
Дебютът на машината ще се състои на изложението в Женева през март. Производителят твърди, че този автомобил ще харчи едва 0.9 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 няма да превишава 21 гр/км.

Новият модел е по-компактен от хечбека Polo – дължината му е 3800 мм, а широчината – 1660 мм. При това хибридът е с почти 130 мм по-нисък от Porsche Boxter – височината му е 1150 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е по-добър от тези на всички серийни автомобили – 0.189.

Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. – 230 кг. тежи каросерията, 227 кг. – задвижващият агрегат плюс батериите, 153 кг. – шасито, 105 кг. – електрическите системи и 80 кг. – оборудването в салона плюс седалките. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.

В задвижващия агрегат влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см с мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.

Plug-in Хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.

Засега XL1 ще бъде пуснат в ограничен тираж от 100 бройки, като първоначално ще се появи в Европа, а на по-късен етап ще започнат и доставките за САЩ и Китай.

Снимки: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen xl1
0 от 500
  • #21
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до Дошо-Галошо! ( преди 12 години )
    Хайде да покажеш статистика,че през 2012-та/или която си година избереш/ Prius е продала повече бройки от Golf в световен мащаб!
  • #20
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    Анонимни, първо аз не харесвам VW. За мен това са скучни, консервативни коли и определено не съм от каращите такава, макар че това не ти влиза в работата. На въпроса защо ще я продават се чудя как да отговоря, зашото е малко плитък. Но ще направя аналогия, дано разбереш. Ferrari FXX е лаборатория направена с цел изпитание на агрегати, системи и технологии за бъдещите модели на марката и също е пуснато в продажба.
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    " опитвате се да оправдавате безсмислиците и лъжите на марката, която харесвате само поради някакви явно изградени комплекси от, това че другите карат по хубаво, а вие сте се пре*бали" - егати смешката,не бях чувал днес по-забавно нещо ,другите карат по-хубаво ахахахахаахахаххаах ,мозък липсва тук
  • #18
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Азотния оксид е в този си вид не повече от 24 часа след това е азотен диоксид, който е най-големият замърсител в градовете. С какво го неутрализираш ? Фините прахови частици се доказа, че са канцерогенни нали ? няма проблеми да караме още дизели. *** айде да кажем такива са времената, ама според вас нормална ли е политиката на VW да лъжат с по 2 литра за разхода ? За вредните си емисии? Всички тестове го доказват няма какво да говорим. Ся прецали сте се прецакали,вадете си поуките, ако можете де
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Wane, като толкова си умен, айде кажи щом е разработка за какво ще я продават? За какво правят ел. Ауди ? Само да вдигат шум ама те щели да си го карат? А приус със старата му технология, ако се направи от карбон ще харчи много близко до 1-2 литра. опитвате се да оправдавате безсмислиците и лъжите на марката, която харесвате само поради някакви явно изградени комплекси от, това че другите карат по хубаво, а вие сте се пре*бали. сажди си има, филтри и чудесии за безбожни пари дал господ.
  • #16
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    toyota corolla 98г - по-грозен автомобил няма, ти по-добре не ми говори за дизайн,че сигурно изглеждаш като азис,но се мислиш за много хубав
  • #15
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    са чисти и ще стават по-чисти.Другия анонимен със сметките за тока: Голфа тежи 2 пъти повече и има в пъти по-голям драг (не само аеродинамичен). Сравнението ти е неточно.
  • #14
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    До анонимния коментиращ цената: Прав си, че ще е висока, но реално погледнато това е експериментална кола пусната в много ограничена серия. Т.е. инвестиция в бъдещите технологии и възможност за тест на такива технологии в реални условия. То преди 30 години само S-Class e имал въздуша възглавница, но сега и колите за 25к лв имат по 8. Всички технологии са скъпи в началото. После какви сажди, от маса време насам имаме филтри за фини частици, азотните окиси се неутрализират с урея... дизелите вече
  • #13
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Човек харесващ това недоразумение на дизайнерската работа, говори за дизайн на тойота? Фен на марка, която не може вече 15 години да си измисли нов дизайн, говори и поучава други ? Типично за неграмотните хора, дават съвети без да знаят за какво.
  • #12
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ненормалниците от автофорумите и тук ли влетяха да леят акъл? Ходете си по автосъборите с другите алкохолици. Нормален човек не би отишъл на авто събор. Оставят си колите някъде из пущинаците и ходят като гламави по чукарите и трънаците.