Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Испанската компания Tramontana все още не е представила суперколата си XTR, но вече пусна обяви за старта на продажбите. Цената на машината е 510 000 евро, като тя се продава от фирмата Sports Cars Events & Management, която е официалният дилър и представител на марката в цял свят.
За разработката на XTR бе съобщено още през миналата година. По предварителни информации автомобилът със задно предаване използва каросерия от карбон, олекотено шаси и преработен 12-цилиндров, туин-тубо мотор от Mercedes-Benz.
Двигателят е с обем 5.5 литра и достига мощност от 900 к.с.(662 kW) и въртящ момент 980 Нм. Скоростната кутия е от състезателен автомобил, освен това колата на испанците разполага с карбонови спирачни механизми с дискове с диаметър 380 мм. Tramontana XTR ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.6 секунди, а максималната му скорост достига 344 км/ч.
Любопитно решение при двуместната испанска кола е разположението на седалките. Те са поставени една зад друга, а самият кокпит е обграден от голямо челно стъкло.
Кога автомобилът ще бъде представен пред публика, засега не се знае.
Снимки: Tramontana