IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Москвич 408 като купе-кабриолет

Заради успеха на "по-големия брат" са произведени едва 2 бройки

Москвич 408 като купе-кабриолет

През 1964 г. в Съветския съюз е отбелязано пускането в серия на седана Москвич 408, но малцина знаят, че в същото време конструкторът Андрей Весалов разработва и елегантен купе-кабриолет. Той носи името Москвич 408 Турист и от него са произведени само два екземпляра. Заради успехите на седана, моделът бързо е забравен.
Москвич 408 като купе-кабриолет
Шасито и някои детайли от купето на Турист са заимствани от модела 408, но в останалото машините са напълно различни. Първо - купе-кабриолетът е с двигател с обем 1.4 литра и мощност 63 к.с., които се постигат с иновативна за този момент технология за електронно впръскване на горивото. А освен това редица компоненти на колата са изградени от алуминий, благодарение на който се постига ниско тегло. "Туристът" ускорява от 0 до 100 км/ч за 24 секунди, а максималната му скорост е 130 км/ч.
Москвич 408 като купе-кабриолет
Един от недостатъците на Москвич 408 Турист е липсата на сгъваем покрив. Пластмасовия таван се състои от един компонент и се сваля ръчно, като за целта са необходими двама души. Освен това, покривът трябва да бъде съхраняван в гараж, тъй като в колата не е предвидено място за него.
Москвич 408 като купе-кабриолет
Според експерти, пускането на тази машина в серия би изиграло благоприятно влияние върху производството на автомобили в СССР. До него обаче не се стига заради огромното натоварване, на което са подложени конвейрите в заводите. И двата опитни образци на модела не са запазени до наши дни, за тях свидетелстват само снимките.

Още по темата:
Прототипите на руското автомобилостроене
Москвич 408 като купе-кабриолет
Москвич 408 като купе-кабриолет
Москвич 408 като купе-кабриолет
Информация и снимки: novate.ru

0 от 500