IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Брюксел даде зелена светлина за помощта за PSA Peugeot Citroеn

Разрешението е само временно за период от шест месеца, докато цялата група представи план за реорганизация

Брюксел даде зелена светлина за помощта за PSA Peugeot Citroеn

Европейската комисия е одобрила държавната помощ в размер на 1,2 млрд. евро за автомобилната банка на страдащия от финансови проблеми френски автомобилен производител PSA Peugeot Citroën. С парите Peugeot трябва да пласира държавно хеджирани облигации, поясни ЕК в понеделник в Брюксел.

"Тази гаранция е необходима, за да се запази достъпа на PSA до свободния пазар и да се избегне всякакъв риск за френския банков сектор", пише регулаторният орган за конкуренцията, цитиран от Bloomberg. Помощта е по-специално за финансовото подразделение на компанията Banque PSA Finance.
Брюксел даде зелена светлина за помощта за PSA Peugeot Citroеn
PSA Peugeot Citroën може да поеме глътка въздух след решението на ЕК. Снимка: Ройтерс

Държавното подпомагане вече бе договорено през октомври 2012 г. По онова време затрудненият производител на автомобили PSA получи ангажимент от страна на френската държава за държавни гаранции в размер на до седем милиарда евро. PSA също така ще закрие доста работни места и ще разчита на партньорството си с германския производител Opel.

Peugeot обяви, че разговорите за стратегическо партньорство с General Motors, компанията-майка на Opel, са довели до споразумение за разработване на четири съвместни автомобила – две малки икономични коли, компактен кросоувър и ван. Първите съвместни автомобили трябва да бъдат представени към края на 2016 г., като френската компания очаква сътрудничеството да генерира спестявания от 2 млрд. евро годишно.

В замяна на държавната помощ правителството и синдикатите ще получат представителство в борда на компанията. Сделката включва също и отказ от изплащане на дивиденти, обратно изкупуване на акции или предоставяне на бонуси на мениджърите, докато автомобилостроителят се ползва от подкрепата на държавата.

PSA се ангажира също така да насърчава френските доставчици. Това може да доведе до евентуални конфликти в случай на сделка с GM, защото американският концерн се интересува единствено от това да получи най-благоприятни условия – независимо дали от френски или други доставчици.

Разрешението е само временно за период от шест месеца, докато цялата група PSA представи план за реорганизация, поясни Европейската комисия. "Този план трябва да гарантира жизнеспособността на банковото дружество на PSA".

Финансовото подразделение на PSA е специализирано в предоставянето на заеми за автомобили. Заради отрицателните кредитни рейтинги за цялата група, по време на кризата вземането на кредити се оскъпи. Поделението е особено засегнато, защото в сравнение с другите конкуренти не оперира с бизнес залози. С държавната помощ банката на PSA може през следващите шест месеца да издаде облигации с падеж от три години.

Според договорите на ЕС Европейската комисия следва да одобри всяка държавна помощ, за да се предотврати нарушаване на конкуренцията в Европа. Само при наличие на план за преструктуриране може да бъде взето цялостно решение за помощта за PSA Group, заяви говорител на еврокомисаря за конкуренцията Хоакин Алмуня.

Още новини за световната икономика четете в Investor.bg

Тагове: PSA
0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Съвсем Хахо ( преди 12 години )
    Предпочитам да съм "хахо" с нещо от PSA или VW Group,отколкото да съм *** хейтър с постер на стар Civic и самочвствието да оправям "сбърканата политика" на немците в производството на автомобили.А Ford и Opel са хубави дотолкова, доколкото са разработени пак от немците в Кьолн или Рюселсхайм.
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Трябва да си съвсем хахо, че да си купиш Пежо или Ситроен, като има Форд и Опел, които предлагат по-красив дизайн, по-голамо качество за по-малко хари. PSA е френския VAG.
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За тези трошки, които са с по-лошо качество от Опел и Форд, но затова пък струват колкото VW се намериха пари, а за хубавия Сааб нямаше пари. Не е честно! Изобщо не ме интересува, че били стара марка - Форд и Опел правят по-качествени автомобили от VAG и PSA и на нормални цени.
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Das Auto ( преди 12 години )
    Искрено се надявам PSA да успее и да се спаси.Европа и света има нужда от тази голяма и над стогодишна автомобилна история.Бяха излишно самоуверени и по френски горди и не предвидиха нито предимствата на инвестициите в Лат.Америка или Китай,нито опасностите от "жълтата" напаст в собствената си страна.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    FMC ( преди 12 години )
    Пиши ги избегали.
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    На Гърците имат какво да вземат,а PSA някой я иска, но ако може БЕЗ ПАРИ.
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    RoadRunner ( преди 12 години )
    Те щото пък Пежо (или гърците :)) ще могат
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Защото, не можем да го върнем!
  • #1
    21 rate up comment 1 rate down comment
    RoadRunner ( преди 12 години )
    Всички в Европа са в криза, пък ние пак сме с най-малките заплати и най-нисък стандарт на живот. Защо и на нас не ни отпуснат един заем?