IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

PSA Peugeot Citroen отписва 4,13 млрд. евро

Производителят не успява да намали зависимостта си от спадащия европейски пазар

PSA Peugeot Citroen отписва 4,13 млрд. евро

Френският автомобилен алианс PSA, в който влизат производителите Peugeot и Citroen, ще отпише 4,13 млрд. евро заради слабия си бизнес в Европа, пише Wall Street Journal. По-голямата част от това отписване е заради автомобилното подразделение, заявява концернът в изявление, без да посочва подробности.

PSA Peugeot Citroen отписва 4,13 млрд. евроДо този момент Peugeot не успява да намали зависимостта си от европейския пазар. През миналата година 62% от приходите на концерна са реализирани на Стария континент, година по-рано делът е бил 67%.

Други европейски конкуренти се справят по-добре в това отношение. Френският конкурент Renault от известно време е в сътрудничество с японския производител Nissan Motor. Италианският производител на автомобили Fiat се превърна в лидер на пазара в Бразилия и пое контрола в третия по големина американски производител Chrysler. Volkswagen, най-големият европейски производител на автомобили, инвестира от години със своето широко портфолио от марки на чуждестранни пазари като Китай и Северна Америка.

„С отписването Peugeot ревизира основно и пазарната си прогноза за автомобилната индустрия през 2013 и 2014 г.“, казва Тимъти Рей, кредитен анализатор в BNP Paribas. Автомобилният производител вярва, че „пазарът може да остане в продължение на много години на ниско ниво“ и „не се надява на бързо възстановяване", писа Рей неотдавна в изследване на банката.

Изявлението на производителя идва само седмица преди да публикува годишните си финансови данни, сигнализирайки, че ще отчете висока загуба за 2012 г. Компанията ще представи отчета си на 13-и февруари.

Peugeot се бори срещу новите загуби – според анализ на Bloomberg всеки месец компанията има разходи за около 200 млн. евро. През миналата година концернът бе принуден да се обърне за помощ към френската държава.

Компанията бе спасена с държавни гаранции за около 7 млрд. евро (9,3 млрд. долара) за банковата дейност на групата и кредитното подразделение. Перспективите остават лоши – търсенето на нови коли в Европа спада преди всичко заради кризата в южната част на континента.

Глобалните продажби на PSA, най-големия автомобилен производител на Франция и втори по големина в Европа след Volkswagen, отчитат спад от 16% през миналата година до под 3 млн. единици.

Същевременно PSA поясни, че поддържа своите „кратко- и средносрочни“ финансови цели с чист дълг в размер на 3 млрд. евро към края на 2012 г. Компанията трябва да се върне към балансиран бюджет до края на 2014 г.

Обявеният през миналото лято от PSA план за затваряне на завод близо до Париж и съкращаване на около 8000 работни места провокира протест и враждебност от новоизбраното социалистическо правителство. След като цената на акциите се срина, PSA бе отстранен от водещия френски индекс CAC 40.

Още новини за световната икономика четете в Investor.bg

Тагове: psa
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    FMC ( преди 11 години )
    Гледай реално на нещата ;) Реалността казва - PSA взе заем от държавата. Това е престъпно в ЕС. Нас искат да ни наказват за това, че ЕРД-тата не се конглокирали, а министрите постоянно повтарят, че не могат да помогнат на никого, дори на ВМЗ Сопот, щото Европа щяла да ни накаже. Ъ? Франция кой ги наказа? Или си мислите, че PSA ще върнат заемите? Ха!
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    VW, Seat не може да стегне,ти хубаво ги нареди! PSA, са сирно позиционирани в Европа, и биха били важни, за не силно представена марка тук!
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    FMC ( преди 11 години )
    Мръвка за Фолксваген. Ето ви я 13-тата марка, че и 14-та. Така и не се научиха тия французи да правят автомобили. Няма и да се научат, така като чета новините.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    dano falirat Pejo za6toto sa kato VAG - prodavat koli na nivoto na Ford i Opel, no na dvoino po-visoka cena!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    GTE, казва се този гигант......Другите се справят доста по-добре!
  • #8
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Студио-Х+K&G ( преди 11 години )
    Много е пъстра историята на PSA.Не съм от най-младите,за да не кажа и по-силни думи,но ако потърсите историята на марката,ще видите "гимнастики" от най-високо ниво!Като се почне с любовните заигравки с Chrysler/Talbot,Simka,Matra,и се стигне до полубраковете между Citroen/Maserati,и до общите проекти за двигатели с Renault!Това са само факти от историята,но PSA пак е оцелявала!Кризата си взема своето, но се надявам да оцелеят!!!
  • #7
    12 rate up comment 4 rate down comment
    GTE ( преди 11 години )
    Тези гиганти не са никак гъвкави, всичко е тромаво, трудно се освобождават от безмислени и губещи дейности. Набират скорост и почват да се влачат в някаква посока и дори да реагират им трябва година или две, за да започне да се усеща, а търгнат ли да потъват нямат спасяване, освен да се раздробят и само парчетата които са гъвкави да оцелеят. Аз лично виждам някакъв техен естествен край, при това не са първите чиито край се вижда на хоризонта.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    този или онзи, ( преди 11 години )
    все едно - нищо не разбират от автомобили!Играят soft версията на талибана Дошо!
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Истинския Cenitel е с регистрация,този е менте , на Кренвирша-Сач прилича!
  • #4
    16 rate up comment 6 rate down comment
    до ценител ( преди 11 години )
    "по бих карал Ситроен..."ама най-много да карам Civic на старо от постера!Ама пьк си имам ново колело с 18 скорости.