Компанията Citroen е на път да се откаже от пускането в серийно производство на „заредената” версия на хечбека DS4 Racing. Прототипът на тази модификация бе показан на изложението в Женева преди година, но така и не бе взето решение за неговото масово производство.
Автосалон Женева 2012 - Citroen DS4 Racing. Снимка: Automedia.bg
Един от топ-мениджърите на Citroen – Жоел Мейнадие, призна пред списание Evo, че съществува огромна вероятност този модел никога да не стигне до конвейра. Причината е жестоката битка в този сегмент, която задължава всеки нов модел да бъде още по-добър и конкретно способен.
Според Мейнадие проблем в случая се явява двигателят, на който разчита DS4 Racing. Това е 1.6 литров турбо-мотор с мощност 260 к.с., който ще се поставя и на „заредената” версия на двувратката Peugeot RCZ.
„Подобен двигател ще пасне отлично на Peugeot RCZ-R, който е едно типично спортно купе. Не сме убедени обаче, че той ще стои по естествен начин в автомобил от класата на DS4", разсъждава топ-мениджърът на Citroen.
Основните конкуренти на Citroen DS4 Racing - Ford Focus ST и Renault Megane RS, разполагат с двигатели с подобни показатели, като мощността им е около и над 250 к.с. При Volksvagen Golf R от 6-о поколение мощността е 270 к.с., докато при Opel Astra OPC тя е 280 к.с.
Автосалон Женева 2012 - Citroen DS4 Racing. Снимка: Automedia.bg
Първата спортна версия в линията DS се появи през 2010 г. Тогава модификация Racing с 1.6 литров турбо-мотор с мощност 207 к.с. бе поставена на DS3, който благодарение на двигателя ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.5 секунди.


2