IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford атакува отварянето на пазара на ЕС към Япония

В Париж и Рим също се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха митата върху южнокорейските автомобили

Ford атакува отварянето на пазара на ЕС към Япония

Назначеният през април 2012 г. за главен финансов директор на Ford Боб Шенкс критикува остро преговорите на ЕС с Япония за сключването на споразумение за свободна търговия. Дори споразумението с Южна Корея от 2011 г. било трудно разбираемо предвид свръхкапацитета от производствени мощности от над три милиона автомобила в Европа.

"Политиците отварят пазара за всеки", казва 60-годишният мениджър в интервю за германския икономически ежедневник Handelsblatt. "Това изглежда малко едностранно действие".

Критика главният финансов директор отправи и към така наречените "национални шампиони", които са създадени във Франция с помощта на правителството. "Там се мисли твърде малко за бизнеса", каза Шенкс и призова за по-силно преструктуриране в Европа, така че автомобилната индустрия да остане "здрава".
Ford атакува отварянето на пазара на ЕС към Япония
Огромно рекламно пано на Ford се появи на Cobo Center в навечерието на автомобилното изложение в Детройт. Снимка: Ройтерс

Припомняме, че министрите на търговията от страните от ЕС се споразумяха в края на ноември да започнат преговори с Япония за създаване на зона за свободна търговия, като преодоляха съпротивата от страна на европейските производители на автомобили, които се опасяват, че подобно споразумение може да навреди на индустрията им.

Една договорка между Европа и Япония може да сближи двата търговски партньора, които съставляват една трета от световната икономика и да създаде 400 000 работни места само в Европа. Франция и Италия обаче изразиха сериозните си притеснения за евентуалните последици от тази сделка върху техните автомобилни компании.

В Париж и Рим се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха митата върху южнокорейските автомобили. Това рязко увеличи техния внос в Европа – с 53%, а в същото време импортът от Стария континент към азиатската държава намаля с 4%. Освен това съществуват оплаквания от компаниите в сектора заради затворения японски пазар.

Шенкс остава скептично настроен към бизнеса в Европа, където ситуацията е "много трудна". За 2013 г. американците очакват спад в продажбите в размер на до 13 млн. превозни средства. За сравнение, през 2012 г. са били продадени 14 милиона автомобила.

Ford очаква да натрупа през 2012 г. и 2013 г. на европейския пазар загуба от три милиарда долара. За сметка на това обаче на американския пазар ситуацията е по-скоро оптимистична. Продажбите във втория най-голям пазар за коли в света по обем са нараснали през 2012 г. с 13% до 14,5 млн. превозни средства. За тази година Шенкс предвижда продажби на 15-16 млн. превозни средства, което ще представлява значителен ръст. Нововъведените модели като Fiesta и Escape ще насърчат търсенето, смята той.

В края на ноември стана ясно, че автомобилният производител планира да съкрати 1 500 свои работници и служители в Обединеното кралство като част от плана за икономии за Европа. В Саутхемптън, Южна Англия, където Ford сглобява своя модел Transit, ще бъдат съкратени 500 работни места, а в завода Дагенъм близо до Лондон още 1 000 служители ще загубят работата си.

Месец по-рано се появиха и спекулации за закриване на голям завод в Европа. Според Dow Jones Newswire с най-големи шансове да бъде закрит е заводът в Генк, Белгия, на около 120 километра западно от Кьолн. В завода в Генк, който принадлежи към германската Ford Werke GmbH, работят около 4000 служители. Там преди всичко се сглобява моделът Mondeo.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

0 от 500
  • #6
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Няма нужда от заводи в Европа, качеството на продукцията, произведена в Япония е по-висока от тази, която е произведена в Европейските заводи.
  • #5
    20 rate up comment 6 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    Това е сделка между ЕС и Япония. Европа отваря още повече пазара си за японски коли (и слава богу), а Япония от своя страна изкупува ЕУ облигаци ии дълг. Взаимно си помагат. Европейските шофьори получават качество в пъти по-голямо от това на френските чикийки, или VAG'овите скъпи и трошливи баракуди, също Японците спасяват и някоя друга ЕУ банка, а в замяна просто искат да продават хубавите си коли на читави цени!
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Предимството е че японските коли сега са най-евтините на пазара (без дачия и китайските), така че ако този законопроект влезе в сила ще станат още по евтини.. и това ще натисне истинските производители на коли от европа също да свалят цените.. но някои от тях работят в момента официално на минимални печалби и твърдят че това би ги фалирало - силно се съмнявам. Ако наистина работеха за по 100-200 евро печалба на кола както твърдят отдавна щяха да са зарязали всичко и да са в несъстоятелност..!
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    Най-добрите автомобили на най-добрите цени. Тези които не са конглокентно способни имат пълното основание да се притесняват.
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    ?!?!!? ( преди 12 години )
    "Назначеният през април 2013 г. за главен финансов директор..."?!?!?!? Днес сме 16 Януари 2013г. а вие знаете кой ще е директор след 3 месеца!
  • #1
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    в тази криза отпадане на мита е лоша идея.. Ако искат да продават в Европа, трябва да отварят заводи в Европа...ако може където работната ръка е най-евтина, тоест у нас... не е редно да сме безработни, за да може повече китайци да си позволяват нови коли