IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford атакува отварянето на пазара на ЕС към Япония

В Париж и Рим също се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха митата върху южнокорейските автомобили

Ford атакува отварянето на пазара на ЕС към Япония

Назначеният през април 2012 г. за главен финансов директор на Ford Боб Шенкс критикува остро преговорите на ЕС с Япония за сключването на споразумение за свободна търговия. Дори споразумението с Южна Корея от 2011 г. било трудно разбираемо предвид свръхкапацитета от производствени мощности от над три милиона автомобила в Европа.

"Политиците отварят пазара за всеки", казва 60-годишният мениджър в интервю за германския икономически ежедневник Handelsblatt. "Това изглежда малко едностранно действие".

Критика главният финансов директор отправи и към така наречените "национални шампиони", които са създадени във Франция с помощта на правителството. "Там се мисли твърде малко за бизнеса", каза Шенкс и призова за по-силно преструктуриране в Европа, така че автомобилната индустрия да остане "здрава".
Ford атакува отварянето на пазара на ЕС към Япония
Огромно рекламно пано на Ford се появи на Cobo Center в навечерието на автомобилното изложение в Детройт. Снимка: Ройтерс

Припомняме, че министрите на търговията от страните от ЕС се споразумяха в края на ноември да започнат преговори с Япония за създаване на зона за свободна търговия, като преодоляха съпротивата от страна на европейските производители на автомобили, които се опасяват, че подобно споразумение може да навреди на индустрията им.

Една договорка между Европа и Япония може да сближи двата търговски партньора, които съставляват една трета от световната икономика и да създаде 400 000 работни места само в Европа. Франция и Италия обаче изразиха сериозните си притеснения за евентуалните последици от тази сделка върху техните автомобилни компании.

В Париж и Рим се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха митата върху южнокорейските автомобили. Това рязко увеличи техния внос в Европа – с 53%, а в същото време импортът от Стария континент към азиатската държава намаля с 4%. Освен това съществуват оплаквания от компаниите в сектора заради затворения японски пазар.

Шенкс остава скептично настроен към бизнеса в Европа, където ситуацията е "много трудна". За 2013 г. американците очакват спад в продажбите в размер на до 13 млн. превозни средства. За сравнение, през 2012 г. са били продадени 14 милиона автомобила.

Ford очаква да натрупа през 2012 г. и 2013 г. на европейския пазар загуба от три милиарда долара. За сметка на това обаче на американския пазар ситуацията е по-скоро оптимистична. Продажбите във втория най-голям пазар за коли в света по обем са нараснали през 2012 г. с 13% до 14,5 млн. превозни средства. За тази година Шенкс предвижда продажби на 15-16 млн. превозни средства, което ще представлява значителен ръст. Нововъведените модели като Fiesta и Escape ще насърчат търсенето, смята той.

В края на ноември стана ясно, че автомобилният производител планира да съкрати 1 500 свои работници и служители в Обединеното кралство като част от плана за икономии за Европа. В Саутхемптън, Южна Англия, където Ford сглобява своя модел Transit, ще бъдат съкратени 500 работни места, а в завода Дагенъм близо до Лондон още 1 000 служители ще загубят работата си.

Месец по-рано се появиха и спекулации за закриване на голям завод в Европа. Според Dow Jones Newswire с най-големи шансове да бъде закрит е заводът в Генк, Белгия, на около 120 километра западно от Кьолн. В завода в Генк, който принадлежи към германската Ford Werke GmbH, работят около 4000 служители. Там преди всичко се сглобява моделът Mondeo.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ама нали винаги трябва да има и набутващи се, щото иначе как жълтурите ще продават *** си? Ясно е, че са прочели поговорката за рибата, която се лови в мътни води. Точно такава е ситуацията сега. Ама те тия води скоро ще се избистрят, а голите *** на японци и корейци ще лъснат в пълния си блясък. Тойота даде заявка за това миналата година с 20 милиона привикани автомобила само в Щатите.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да не говорим пък, колко са "поевтинели" Хюндаите. Толкова са поевтинели, че на цената на един i30 се вземат един Фокус с двигателя на годината и една Дачия. А уж премахнали митата през 2011 година... Смях.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Първо, японците са доста далеч от европейците, що се отнася до производството на масови и с добри качества автомобили. Второ, не е вярно, че японските автомобили сега били най-евтини. Напротив Доста са си скъпи поне на нашия пазар. Ако имате предивд обаче Нисан Микра ( който пак не е толкова евтин), то имайте предвид, че не е японски, а индийски. Същото доскоро се отнасяше и за Сузуки Суифт, произвеждан в Унгария. Така, че по-леко с надеждите за евтинийка :)
  • #13
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до: Cenitell ( преди 12 години )
    Примера ти с часовниците не е много коректен,защото вече почти не останаха такива.Ще ти дам пример за Радо,Тисот и Омега.Трите марки са се договорили и споделят някой общи неща.Имам приятел,който е в инженерният им отдел.Вътрешността на часовниците се прави в Китай,корпусите и верижките идват от Германия,а часовника се сглобява в Швейцария,като единственото,което произвеждат е стъклата и циферблата.Пишат си swiss made и швейцарскиятчасовник е готов.С немските премиумие същото.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Най-сетне истинските производители на коли Японците ще могат да продават на още по-изгодни цени страхотните си автомобили,печелещи всички класации за здравина и клиентско задоволство. А за европейците остава естествено да се учат от японците как се правят здрави коли с високи гаранции на добри цени.
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Нагласата към колите японски,европейски ще стане като към часовниците-купуваш си "Сейко" заради безотказността му, но си и купуваш швейцарски за колекцията си-заради уважение към първите.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Аз вече си купих японска кола- новия сивик! Изгорях:))))Въпреки ,че ги правят в Англия.
  • #9
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не е важно кои са по-хубавите коли, японските или европейските. Важното е че падането на митата ще изостри конглокенцията и се надявам да паднат цените и на европейските коли. Клиентите ще спечелят от това най-много. Аз искам цените на БМВ в европа да са сравними с тези в САЩ. Тука ни свалят кожите.
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    mun_4o ( преди 12 години )
    Направо порърквам ръчички за една нова мазда6.
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    корейските автомобили отдавна не са най-евтините на пазара. по-скоро са на цените на останалите от този клас. новото санта фе с жсички екстри е към 90000 новия аутлендър 80000. важи и за по-малките автомобили