IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Lexus: трябва да бъдем подпомагани от системите, а не замествани от тях

Японците представят новаторски системи за активна безопасност

Toyota и Lexus: трябва да бъдем подпомагани от системите, а не замествани от тях

На изложението за потребителска електроника Consumer Electronics Show (CES), което се провежда в Лас Вегас, японските марки Toyota и Lexus представят последните си разработки на тема безопасност на автомобилите.

За разлика от компании като Audi и Google, които работят по автономни автомобили, изключващи напълно или почти напълно ролята на шофьора в колата, японците вървят по друг път. Те са мнение, че системите за активна безопасност трябва да бъдат в помощ на водача - да го алармират при опасност и да му асистират, ако това е необходимо, но не и да му отнемат управлението на колата.

"Ние сме на мнение, че водачът трябва да бъде изцяло ангажиран с управлението на превозното средство. Нашата визия за кола на бъдещето не включва автомобил, който се управлява сам, а по-скоро возило, оборудвано с интелигентна система, играеща ролята на копилот, чиито умения допринасят за по-безопасното шофиране", заявява заместник-председателят на Lexus Марк Темплин.
Toyota и Lexus: трябва да бъдем подпомагани от системите, а не замествани от тях
Системите за активна безопасност, разработени от Toyota Research Institute, се изпитват на борда на експериментален автомобил Lexus LS Hybrid. Технологията е базирана на серия от сензори и автоматизирани контролни системи за наблюдение на средата около автомобила.

Тя включва стерео камери, GPS, радари и специален лазер за измерване на разстоянието. Последното е 360-градусов лазер, инсталиран на покрива, който може да открива обекти, намиращи се на разстояние до 70 метра от колата.

Налични са също така три HD камери, които са в състояние да откриват обекти на разстояние от около 150 м. Радарите, които са поставени в предната част и от двете страни на колата пък имат задачата да измерват скоростта и местоположението на околните обекти. А на задните колела има индикатори, които изчисляват изминатото разстояние и скоростта на автомобила.
Toyota и Lexus: трябва да бъдем подпомагани от системите, а не замествани от тях
Също на покрива на колата е поставен и специален инерционен датчик, който измерва ускорението и накланянето на колата. GPS антените пък преценят позицията и местоположението на колата още преди тя да потегли.

"Ние не можем да заявим със сигурност, кога подобен автомобил ще може да стъпи на пазара, но предполагаме, че няма да е в близко бъдеще, уточнява Темплин. - Но ние смятаме, че вървим в правилната посока като съчетаваме преценката и решенията на хората с точността на машините".
Toyota и Lexus: трябва да бъдем подпомагани от системите, а не замествани от тях

Тагове: ces
0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    НАЙ-ОБИКБОВЕНИ *** СА СИ ТОЙОТКИТЕ. *** ОРГАНИЗИРАЩИ МНОГО МИЛИОННИ СЕРВИЗНИ АКЦИИ.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Добра е идеята на Тойота-по-добре е водачът да получи предварително инфо за възможни опастности, а не колата автоматично сама да спре миг преди опастността да се е реализирала.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубаво че си разработват системи, само че са им калпави системите, видехме модерните им самоускоряващи *** на газта и неработещите *** на спирачките и калпавия им АВS
  • #14
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    BMW имат въдух под налягане. Имат джойнт венчър с SGL - да, в който SGL участват с технологии, а BMW - с пари. Тойота сами си разработват всичко, не си купуват технологии наготово, защото е много по-важно да имаш технологиите и опита отколкото да си просто купувач. А кевлар и въглеродни нишки нямат нищо общо. Това да ги пишеш заедно все едно са едно и също издава пълна профанщина.
  • #13
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    BMW, има най-големия в света завод за карбон/кевлар в САЩ,а някакъв тук дава примери с Lexus, които спират скапаната си продукция,правена от дизайнер не излизащ от нирваната !!!
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Браво тото , ти си зрял и улегнал......
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Тва беше интересно в детската градина...ти коя реколта си 2000 г.
  • #10
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До speedart ( преди 11 години )
    Ти пак ли си говориш сам бе?
  • #9
    7 rate up comment 8 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Бе незнам за мен , *** ти не си сам...
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе тоя speedart сам си задав въпроси,отговаря си и чак се изпсува след това.