IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите концепции на 2012 година

Моделите, които предизвикаха най-голям интерес на изложенията през годината

Най-добрите концепции на 2012 година

На автомобилните изложения през изминалата 2012 годината наред със серийните автомобили видяхме и множество концептуални модели. Някои от тях ще се превърнат в продуктови модели, а други ще останат само проекти. Всички те обаче успяха да съберат погледите на публиката, нейното одобрение или критика.

Ето девет от най-интересните концептуални коли на 2012 година, подбрани от изданието Car and Driver.

Acura NSX
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Acura

Този концепт, показан през януари 2012 година загатва за визията и техниката на новото поколение на една от най-добите японски спортни коли - Acura / Honda NSX. Наследникът на легендарната спортна кола на Honda ще видим още този месец на изложението в Детройт, САЩ. Очаква се серийната версия да бъде почти аналогична с концепцията. За задвижващият агрегат пък се твърди, че ще бъде хибриден, съставен от 3.5-литров V6 двигател, който ще задвижва задните колела и два електромотора, които най-вероятно ще бъдат поставени на предния и задния мост. Комбинираната мощност трябва да бъде около 400 к.с., които да подсигурят ускорение от място до 100 км/час за около четири секунди.

Chevrolet Code 130R
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Chevrolet

Най-напред в Детройт, а след това и в Женева, американската компания Chevrolet представи своето виждане за близкото бъдеще. Става дума за спортен автомобил, който е създаден според желанията и препоръките на клиентите на марката. Името на концепцията е Code 130R. Моделът предлага четири места, има размерите на седан от среден клас и се задвижва от 1.4-литров турбомотор Ecotec с мощност от 150 к.с. Едно от основните предимства на колата е, че ако бъде пусната в производство, цената й ще бъде достъпна за масовия потребител – не повече от $20 000.

Bentley EXP 9 F
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Bentley

Вероятно се чудите какво прави този автомобил в класацията. Дори от Bentley заявиха, че не го харесват и трябва да го променят щателно. EXP 9 F обаче остава един от най-интересните концепти на 2012 година. Това е автомобилът, който събра най-голяма тълпа по време на представянето си в Женева, както и най-много коментари.

Концепцията Bentley EXP 9 F има постоянно предаване 4х4, 6.0-литров W12 мотор с две турбини, максимална мощност 610 к.с. и въртящ момент от 800 Нм. Трансмисията е 8-степенна автоматична.

Lamborghini Aventador J
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Lamborghini

Също толкова голяма беше тълпата от посетители и по време на представянето на Lamborghini Aventador J. За разлика от EXP 9 F обаче откритото Lamborghini предизвика само одобрителни коментари.

Единственият по рода си Lamborghini Aventador J беше продаден за 2.1 млн. евро. още при откриването на автосалона в Женева. Суперколата е снабдена със същия двигател като купето Aventador - 12-цилиндров мотор с обем 6.5 литра и мощност 700 к.с. Скоростната кутия е 7-степенна, роботизирана.

Kia Track'ster
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Kia

Тrack'ster е концепт е базиран на модела Soul и загатва за следващото поколение на возилото. От Kia го описват като “върхово спортно превъплъщение” на Soul. Дизайнът на концепта е сътворен в Калифорнийското студио на южнокорейския производител. Външния вид грабва окото със спортен и солиден дизайн, а оформлението на салона е типично спортно: ергономични седалки, тапицерии от велур в червено, черно и бяло, малък волан и типично оформени уреди.

Двуместният кросоувър разчита на нескромната мощност от 250 к.с., извлечени от 1.6-литровия GDI двигател с турбина и директно впръскване на горивото, който се поставя на Veloster Turbo.

Mazda Takeri
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Mazda

Когато от Mazda показаха концепцията Takeri и обявиха, че тя представя следващото поколение на Mazda6, всички се надявахме колата да не търпи никакви промени. За радост на публиката японците запазиха почти на 100% дизайна от концепта при серийната версия на Mazda6, която също бе показана през изминалата 2012 година.

Дизайнът, използван при този модел, носи името Kodo. От компанията го описват като, "излъчващ динамика, дори в статично положение". Първият модел, отговарящ на тази философия е новият SUV CX-5, който също ще дебютира през 2012 година.

McLaren P1
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: McLaren

Изложението в Париж през септември 2012 година бе първото участие на McLaren на международно автомобилно изложение в цялата история на марката. Причината за това решение на британците бе премиерата на новата им суперкола - P1.

McLaren P1, който представлява наследник на легендата McLaren F1, е все още концепт, който обаче представя 95% от дизайна на серийната версия на суперколата. Тя ще стъпи на пазара в края на тази година, като според предварителни данни ще струва около 990 000 евро.

Подробности за техническите характеристики все още не се разкриват. Инженерите на марката казват само, че автомобилът ще се отличава със съотношение на мощността спрямо теглото от 600 к.с. на тон. Въпреки това обаче, не високата мощност е главната цел на производителите, а аеродинамиката и пътното поведение.

Peugeot Onyx
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Peugeot

Френската марка Peugeot е сред най-засегнатите от кризата на пазара в Европа. Въпреки това обаче тя заяви намерението си да има суперавтомобил в моделната си гама. Бъдещата кола бе представена чрез концепцията Onyx - суперавтомобил с хибридно задвижване и мощност от 680 к.с.

Хибридната система на Onyx съчетава дизелов двигател, електромотор и пакет литиево-йонни батерии. Двигателят с вътрешно горене е 3.7-литров V8 HDi FAP (600 к.с.), който задвижва задните колела. Той е куплиран с 6-степенна секвенциална трансмисия и електродвигател (80 к.с.).

Peugeot Onyx е изграден почти изцяло от въглеродни влакна и има общо тегло от едва 1100 кг. От този материал са направени елементите на купето, а конструкцията е карбонов монокок, който тежи само 100 кг. Размерите на колата са 4.65 метра дължина, 2.20 метра широчина и 1.13 метра височина.

Porsche Panamera Sport Turismo
Най-добрите концепции на 2012 година

Снимка: Porsche

Преди години вероятно нямаше да повярваме, че марка като Porsche ще има в моделната си гама SUV и седан. Това не само, че вече е факт, но и моделите Cayenne и Panamera генерират най-голям процент от продажбите на спортната марка. Следващата стъпка, колкото и невероятно да звучи, е пускането на комби. Комби, което трябва да привлече още нови клиенти.

Автомобилът бе загатнат чрез концепцията Porsche Panamera Sport Turismo, представляваща Shooting Brake версия (спортно комби) на Panamera.

Задвижването на Panamera Sport Turismo е хибридно. То е съставено от познатия 3.0-литров V6 двигател с директно впръскване на горивото и система за принудително пълнене, който генерира 333 к.с. Към него са добавени електрически двигател (95 к.с.) и пакет литиево-йонни батерии (9.4 кВч).

Общата мощност на хибридното возило достига 416 к.с., като позволява ускорение от място до 100 км/час за по-малко от 6 сек. В същото време Panamera Sport Turismo има средно потребление на гориво от едва 3.5 л/100 км, като отделя в атмосферата под 82 гр/км вредни СО2 емисии. Само на електричество колата може да измине около 30 километра, при максимална скорост от 130 км/час.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Stan ( преди 11 години )
    tva Porche prilicha na reno megan kombi...ama ne sa ospqli da go dokarat na disine vaobste...cifli & paste"}sori za latinicata...
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пежака просто кътри
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    "Скоростната кутия е 7-степенна, роботизирана."Това ще рече автоматична или се има друго в предвид?"Изобщо за всичко, що се намира в България явно по погрешка."Имайки предвид опита ми /както и на някои приятели/ повечето оициални сервизи на почти всички марки, в която и да е страна, са ужасно скъпи, бавни и некачествени.
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Голяма реклама на тия сервизи...само дето Triforce е прав. Не се отнася само до Тойота. Изобщо за всичко, що се намира в България явно по погрешка. Не, че и в Германия не е така, но това е друга тема. Не се правете на идеални и доволни, щото това не е истина.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до Дифорс и trb ( преди 11 години )
    Доста години имах БМВ е30( производство '90г)стандартно оборудване и то ИМАШЕ датчик за накладките!
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Дифорс Валвматиков - може ли да ми пишеш едно писмо на plkolev***abv.bg.Тази година май ще се сменя съединителя на ММТ кутията. Искам да си поговорим преди това и може би ще е във вашият сервиз. Така или иначе парите ще се дадат...Благодаря!
  • #12
    11 rate up comment 1 rate down comment
    ....... ( преди 11 години )
    Acura NSX
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ти и без това ни досаждаш ежедневно, така че да знаеш, че сме ти свикнали
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    До "trb" - Много от автомобилите на Тойота и Лексъс нямат споменатите от теб екстри, но никой не е заблуждаван, че имат. Всеки предварително знае какво купува. Що се отнася до ръждата уверявам те, че няма автомобил, който да не корозира при одиране на метала, освен ако е алуминий или друго подобно.До "Triforce" - бих те поканил в нашия сервиз, но не искам да досаждам със самореклама.
  • #9
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Дифорс Валвматиков - браво на теб! Обаче аз видях много кофти обслужване и в Стара Загора и в Габрово. Както как и защо, няма да коментирам. От тогава а японска кола не искам да чувам. Някой ден може да се прежаля да карам Хонда, но не и нищо друго, каквото и да било то! И защо ли? Заради това, че нямат отношение към клиентите! Ако аз стана дилър, ще ги фалирам половината *** по шоурумите!