IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Девизът на Volkswagen е разделяй и владей

За германския концерн се трудят близо 550 000 души

Девизът на Volkswagen е разделяй и владей

Само преди ден Volkswagen Group обяви рекордни продажби за 2012 г. Това е поредната крачка към поставената цел – най-голям автомобилен производител в света. Какво обаче прави концернът толкова успешен? Отговор се опитва да даде изданието Autoblog, чиито анализ предлагаме.
Девизът на Volkswagen е разделяй и владей
„Концернът Volkswagen се управлява по съвсем различен начин от всеки друг автомобилен производител. Фактически, неговата корпоративна структура изглежда като тази на General Motors от периода 1920-1970 г. Това означава, че можем да го сравним с това, което някога бе най-голямата и най-успешна във финансов план корпорация в света.

Само че Volkswagen е устроен по съвсем различен начин, като повечето му конкуренти изобщо не знаят за методите на работа в концерна. Някои анализатори определят начина на функциониране като „икономическо безумие”. Защото няма нищо общо с това, което се преподава в учебните заведения. Или в бизнес-школите, които са толкова модерни напоследък.

Като цяло за Volkswagen работят 549 300. Изданието Fortune нарежда концерна на осмо място сред най-големите работодатели в света. Пред него са гиганти като Walmart и националната поща на Китай. Сътрудниците на VW са толкова, колкото на General Motors (213 000), Ford (164 000) и Fiat-Chrysler (197 000) взети заедно. Само че тези три концерна през миналата година са произвели 19 млн. автомобили общо, а Volkswagen – около 8.5 млн.

Всеки експерт по ефективност ще ви каже, че съотношението „сътрудник-автомобил” при VW е безнадеждно неефективно. Всеки финансов аналитик ще ви каже, че по съотношение „доход-сътрудник” концернът изостава от конкурентите си. Но в същото време той става все по-голям, по-силен и най-вече носи по-големи приходи.

Volkswagen си е поставил за цел да стане най-голямата автомобилна компания през 2018 г. Ако се съди по доходите и печалбите, той вече е такъв. Доход в размер на 200 млрд. долара дори не е сънуван от неговите конкуренти. А печалба в размер на 14 млрд. долара от миналата година е по силите единствено на големите нефтени компании, но не и на автомобилни концерни, които са в криза.

Как е възможно всичко това? Отговорът се крие в корпоративната структура. Бизнес-училищата навсякъде учат, че централизираната структура може да съкрати разходите, тъй като не се налага дублиране на дейността. Във VW обаче е точно обратното – децентрализирана структура с много припокривания на части и компоненти между отделните марки. И още нещо – концернът сам произвежда по-голяма част от компонентите си, докато на неговите конкуренти се налага да си ги купуват от външни доставчици. Съответно те харчат средства, докато при VW парите си остават вътре.

За подобно нещо са необходими доста марки и Volkswagen ги притежава, но не ги задушава. Защото за него те не са само названия, а нещо повече. VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini, Ducati, Porsche, Bugatti, MAN, Scania и VW Commercial са приемани като отделни единици. Всички те имат свои Бордове на директорите, отделни годишни отчети и т.н. Те имат дори различни дизайнери, инженери и производствени мощности. Да – те разделят платформи и агрегати, но въпреки това са напълно самостоятелни. И дори се конкурират помежду си.

Да се върнем към славните времена на GM, когато холдингът притежаваше 9 различни марки – Chevrolet, Pontiac, Buick, Cadillac, Oldsmobile, GMC, Opel, Vauxhall и Holden. По това време за концерна работят близо 700 000 души, като това не пречи да има и най-големите печалби в света. Президент на GM по това време е Алфред Слоън, който през цялото си управление, продължило близо 30 години, се бори с едно – централизираното управление. Той е на мнение, че това е рецептата – много и различни марки, всяка от които е напълно самостоятелна.

Слоън отстоява тази си идея, но не успява да се пребори и подава оставка. В GM идват възпитаници на бизнес-школи, които започват да работят върху „ефективността и взаимодействието”. И съответно пускат концерна по наклонената плоскост. Всичко това задушава и към ден днешен GM.

В същото време Volkswagen продължава да се управлява по методите на Слоън и това му дава огромно преимущество пред конкурентите. Те може да се опитват да рационализират производството, да съкращават разходите, да привличат нови лица или да създават алианси, но трудно ще се справят с германците. Защото, явно не са наясно срещу какво точно се борят.”

0 от 500
  • #94
    1 rate up comment 0 rate down comment
    н; ( преди 11 години )
    хм и тая печалба е само на ФВ! Чудя се ако прибавим и БМВ и Мерцедес цифрите какви ще бъдат. А иначе американците ще останат в историята, че са открили ФОРД и масовото производство.......но бъдещето е на марки като немските. А няма да се учудя ако и компанията ФИАТ(заедно с Крайслер) в скоро време постигне огромни резултати. Италианците имат много оригинални идеи и приложени в САЩ мащаб може да имат ГОЛЕМИ успехи!
  • #93
    1 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Всички злобни коментари на фона на невероятния успех последните 5 години само показват идиотията и мазохизма на хората... Фактите говорят за себе си, явно немската продукция убеждава с качество. Интересно защо ли основната конглокенция не може да се похвали с тези темпове.. Или целия свят се състои от мазохисти а само дошо-галошо е прозрял истината? Всеки да си прецени.
  • #92
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Девиз ( преди 11 години )
    Девизът на Фолксваген - Мижи да те лъжем
  • #91
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Проблем с горивни помпи TDI VW Group;Дело дизел откри преди 12 месеца в едно малко ъгълче на света, наречена Гърция, но в чужбина дизелови двигатели са значителна част от общия пай в автомобили, в някои страни не са продажбите на автомобили с дизелови двигатели надвишават тези с бензинови двигатели. Но ние не сме тук, за да се анализира стойността на дизеловия двигател, нито на пазара. Точка на тази статия, която може да бъде подзаглавие "Въведение в създаването на слухове" или "творческа журналистика 101" е, че ние трябва да се научи да чете, да се прецени, да филтрирате и да мислят. Така че аз продължавам.NHTSA , започна разследване в началото на 2011 г. Golf и Jetta 2009 и 2010 г. с двигатели TDI . Разследването бе открита след оплаквания от страна на потребителите, които са докладвани 160 отделни инцидента увъртане, т.е. спиране на двигателя, в гореспоменатите превозни средства. Двигателят заглъхна и имаше възможност да го пуснат обратно на помпата и масло развалят. Този проблем се появи и при други модели ( Passat , Audi някои други) и в по-новите превозни средства, дори и през 2012 г. без съответното изследвания в тези инциденти. За да направи нещата по-трудни за групата, има доклади / оплаквания относно повтарящите се проблеми, някой имали проблем, промяна на горивната помпа и проблемът се появи отново.Четене параграфа по-горе, могат лесно да бъдат предубедени милиард заключи, че дизеловите двигатели на групата VW е дефектен. Направете позоваване на Сатана и Хитлер и характеризират животни от клиентите на Групата и да направи някакъв вид себе си за това, как те знаят как да купуват и най-вероятно ще трябва да ни заключат в една институция. И да кажа, няма да обвинявам този, поне не напълно. Част от отговорността трябва да се поемат от индивида и "журналист", професионална или по друг начин, по простата причина, че те търсят да се намери какво търси и намери, но по причини, само той знае, не се споделя с другите.Защо казвам това? Виж, в същото изследване, VW казва: "Повреда на горивната система, причинени от използването на гориво, което не отговаря на ASTM-D-975 клас 2 S15 стандарти, няма да се покриват от гаранцията. Какво означава това, че Господ, горивото не е подходящ за помпа, която между другото не е построен, а по-скоро VW от Bosch! Това не е някакъв вид изключителност или невероятни ниски честоти, ние се взе. Ясно заявено от производителя, обикновено в книжката, която идва с колата, и много малко труда да прочетат. На дизеловото гориво, която трябва да работи този двигател трябва да бъде B5, т.е. да има по-малко от 5% съдържание на viodiesel (или трябва да отговарят на определени стандарти, все пак)! Същото нещо се проведе по някое време и когато те са имали FSI protoparousiastei.VW и VW всеки ясно се посочва, че всяко гориво, различно от това, което ние предлагаме, вероятно ще съсипе помпата разбира се, не ще бъдат покрити от гаранцията. обвиняват VW, не!Ако някой е виновен, това е продавач никога не ти казах какво гориво се изисква от дружеството и / или газовоза или не им пука да пазят контейнерите за транспорт или съхранение на горива на възможно най-доброто състояние, в резултат примеси! Освен това, VW казва, че има 121 докладите на клиенти, които са допуснати случайно зареждат колата си, което просто означава, че те поставят безоловен вместо дизел! Съжаляваме, но мисля, че причината за някои хора трябва да прилагат закона на джунглата. Ако сте достатъчно глупав, за да заобиколят разликата в размера на дюзите и напълно погрешно гориво в автомобила си, тогава вие сте достоен за съдбата си. Внимание: Аз не говоря за грешен бензин или смесване, както беше споменато по-горе. Говоря за уникалната както нелепо и в случай на катастрофа, доброволно да сложим неподходящо гориво в колата си! И накрая, за да не го издърпайте, проблемът с помпи под високо налягане не се ограничава само автомобили на групата. Същият проблем съществува във Ford и BMW във всяко превозно средство, използването на такива помпи.Аз не съм привърженик на VW Group, тези, които ме познават, вероятно, че обратното е вярно. Но не мога да видя обобщения пропусне (съзнателно или поради некомпетентност) и дезинформация. Така продължих заглавието четем, за да ви примами погрешно ... Може ли но се надявам сте прекарали някои неща и не завършва статията с 400 коментара, от които половината са обидни.
  • #90
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Оле! ( преди 11 години )
    VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini, Ducati, Porsche, Bugatti, MAN, Scania и VW Commercia
  • #89
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    всички други думи са излишни, нека *** плюяг vw
  • #88
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Доход в размер на 200 млрд. долара дори не е сънуван от неговите конглокенти. А печалба в размер на 14 млрд. долара от миналата година е по силите единствено на големите нефтени компании, но не и на автомобилни концерни, които са в криза.
  • #87
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Какво говорите за немско качество? В България почти всеки втори автомобил VW, Mescedes, Audi, BMW е с развалени мигачи и аварийни. Все става така, че ги виждам как изпреварват, завиват или спират без да им светят съответните светлини. Шегата настрана, но вие ми кажете това липса на култура на шофьорите ли е или тези коли не се нуждаят от подобни индикации?
  • #86
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Шлем до Каската ( преди 11 години )
    Ей пич, доказани неща не се коментират!!!!
  • #85
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Каската ( преди 11 години )
    За каква ефективност на ВАГ става въпрос? ВАГ са мършояди - купили няколко автомобилни трупа и им смучат наготово технологиите. Колко струва на ВАГ разработването на R8 например? Смешно малко. Това е Гаярдо с различни тенекии. Какво ще правят ВАГ обаче когато се свършат фалиращите автомобилни компании? Е, тогава ще продължат копирането на японски и корейски технологии с пълна сила.