IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda представи Octavia ІІІ

Машината е пораснала на размери, но е по-лека от своя предшественик

Skoda представи Octavia ІІІ

Чешката компания Skoda официално представи третото поколение на модела Octavia. Основното при автомобила е, че той е пораснал на размери и трябва да бъде един от най-големите в класа си. В същото време цените остават на нивата на настоящата версия.
Skoda представи Octvia ІІІ
Въпреки, че е по-голяма от предшественика си, Octavia ІІІ е със 102 кг. по-лека. Тя е изградена на новата платформа на Volkswagen – MQB. Дължината на машината е нараснала с 90 мм – до 4659 мм, широчината с 45 мм – до 1814 мм, а междуосието със 108 мм – до 1814 мм.

Всичко това води до по-голямо пространство в салона и най-вече при втория ред седалки. Там сега има 73 мм повече в зоната на колената, 26 мм - на лактите, а височината вече достига 980 мм. Пространството е нараснало и на предните седалки – с 26 мм в зоната на лактите и с 8 мм над главата. Обемът на багажника също е по-голям – 590 вместо досегашните 560 литра.

Дизайнът е променен напълно в стила на групата Volkswagen, според който промените с предната версия на автомобила не трябва да бъдат драстични. Въпреки това в сравнение с Octavia ІІ новият модел изглежда някак си по-строг, най-вече заради по-тясната и издължена форма на предницата. В тази си част автомобилът прилича много на показания по-рано през тази година Rapid. Новото поколение на Skoda Octavia обаче е съхранило едно от големите си предимства пред конкурентите в класа – това е хечбек, замаскиран като седан. Или тоест – лифтбек.

Автомобилът е получил доста нови функции и системи, грижещи се за комфорта и безопасността на возещите с в него. Те са добре познати от някои модели на Volkswagen. Сред тях е адаптивният круиз-контрол, както и системата за разпознаване на пътните знаци. Освен това Octavia ІІІ е обзаведена с автоматично управление на светлините, система за автоматично паркиране, достъп без използване на ключ, система за следене на лентата на движение, система за следене на състоянието на водача и др. Освен това за първи път този модел има панорамен люк с електрическо управление.

Обновена е и мултимедията на машината, в която влиза аудиосистема CANTON. Настройките на управлението, окачването и режима на движение се променят с натискане на бутона Driving Mode Selection.

Според официалната информация най-икономичен е 1.6 литровият дизелов мотор с мощност 110 к.с., чийто разход, поне на документи, е 3.4 л/100 км. Другият дизел е 2.0 литра – 150 к.с. Бензиновите са TSI агрегати с обем 1.2, 1.4 и 1.8 литра с мощност от 80 до 180 к.с. Машината разполага със start/stop система, а скоростните кутии са механична и DSG с двойно сцепление.

На по-късен етап се очаква появата на комби и на версии със задвижване на четирите колела, но все още не е ясно дали ще има модификация RS. Сегашното поколение на модела има такава с 2.0 литров турбомотор и мощност 200 к.с.

Снимки: Skoda

Тагове: Skoda Octavia
0 от 500
  • #53
    2 rate up comment 1 rate down comment
    men ( преди 12 години )
    абе хора и преди в магазините имаше едни големи касетофони, напомпани с дизайн и всичко друго и бяха мнооого ефтини и ,,, качествените бяха отсрани семпли без крещящ дизайн но музиката беше несравнима.А сега вие се кефите надизайна и шом нещо не е топ изгъзица не е добро, а дали???
  • #52
    7 rate up comment 10 rate down comment
    IT ( преди 13 години )
    Аууу....изообщо не ми харесва !!! според мен изглежда по зле от сегашният модел :)) Разбирам че шкода следват подхода на Вагенщаин и са консервативна марка ноо този път направо са се осляли хахаха :))) тоо бива биваа ама тази кола на нищо не прилича Прооосто супер безизразна сива и безидейна !!! Мамака му...като се замисля предпочитам Нисан Жук хахаха :)) Поне ме въздеиства емоционално дори било то негативно..хаха...карам де смея на уродливите му линий :)) аа тази кола я гледам и нищо не виждам
  • #51
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 13 години )
    "...промените с предната версия на автомобила не трябва да бъдат драстични."Ха-ха-ха-ха-ха!
  • #50
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Batito ( преди 13 години )
    Малиииииииииии едно време имаше Шкода Фаворит и после Фелиция, а гледай сега какво стана.Между другото чешката бира е най-добрата в света...
  • #49
    8 rate up comment 6 rate down comment
    bo ( преди 13 години )
    ФОЛКСВАГЕН ПАСАТ ИЛИ ДЖЕТА, С МАЛКО ФЕЙСЛИФТ...ЩО ЗА ПРОСТОТИЙ ПРАВЯТ ДОЙЧОВЦИТЕ..? АМИ ДА ЗДРАВСТВУЕТ КОРЕЙСКОЙ КИА...
  • #48
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Klasika,надебеления "+" е от мен-за освежаващия ти коментар! :)
  • #47
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не е трудно да видиш, че тази "нова" Шкода изглежда като 20 годишна пред новата Киа Рио. Тази Октавия е с почти същите стопове като Ауди А4 от 2001 година. В предницата е точно като всяка стара кола- в 80-те и 90-те колите бяха с такива стандартни правоъгълни фарове.Как може тая стара октавия да се продава за нов модел.
  • #46
    7 rate up comment 5 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Тоя пък разбирал от дизайн. Айде, пуснаха "коледните елхи", може да си ги украсиш както и скаш.
  • #45
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дизайна е като на стар автомобил.Така както са и фолксвагените. Дадеш една торба с пари,а колата ти изглежда по-стара от на съседа Киа Рио-то от 2000 година.
  • #44
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Алооооо,сънуваш...