IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda представи Octavia ІІІ

Машината е пораснала на размери, но е по-лека от своя предшественик

Skoda представи Octavia ІІІ

Чешката компания Skoda официално представи третото поколение на модела Octavia. Основното при автомобила е, че той е пораснал на размери и трябва да бъде един от най-големите в класа си. В същото време цените остават на нивата на настоящата версия.
Skoda представи Octvia ІІІ
Въпреки, че е по-голяма от предшественика си, Octavia ІІІ е със 102 кг. по-лека. Тя е изградена на новата платформа на Volkswagen – MQB. Дължината на машината е нараснала с 90 мм – до 4659 мм, широчината с 45 мм – до 1814 мм, а междуосието със 108 мм – до 1814 мм.

Всичко това води до по-голямо пространство в салона и най-вече при втория ред седалки. Там сега има 73 мм повече в зоната на колената, 26 мм - на лактите, а височината вече достига 980 мм. Пространството е нараснало и на предните седалки – с 26 мм в зоната на лактите и с 8 мм над главата. Обемът на багажника също е по-голям – 590 вместо досегашните 560 литра.

Дизайнът е променен напълно в стила на групата Volkswagen, според който промените с предната версия на автомобила не трябва да бъдат драстични. Въпреки това в сравнение с Octavia ІІ новият модел изглежда някак си по-строг, най-вече заради по-тясната и издължена форма на предницата. В тази си част автомобилът прилича много на показания по-рано през тази година Rapid. Новото поколение на Skoda Octavia обаче е съхранило едно от големите си предимства пред конкурентите в класа – това е хечбек, замаскиран като седан. Или тоест – лифтбек.

Автомобилът е получил доста нови функции и системи, грижещи се за комфорта и безопасността на возещите с в него. Те са добре познати от някои модели на Volkswagen. Сред тях е адаптивният круиз-контрол, както и системата за разпознаване на пътните знаци. Освен това Octavia ІІІ е обзаведена с автоматично управление на светлините, система за автоматично паркиране, достъп без използване на ключ, система за следене на лентата на движение, система за следене на състоянието на водача и др. Освен това за първи път този модел има панорамен люк с електрическо управление.

Обновена е и мултимедията на машината, в която влиза аудиосистема CANTON. Настройките на управлението, окачването и режима на движение се променят с натискане на бутона Driving Mode Selection.

Според официалната информация най-икономичен е 1.6 литровият дизелов мотор с мощност 110 к.с., чийто разход, поне на документи, е 3.4 л/100 км. Другият дизел е 2.0 литра – 150 к.с. Бензиновите са TSI агрегати с обем 1.2, 1.4 и 1.8 литра с мощност от 80 до 180 к.с. Машината разполага със start/stop система, а скоростните кутии са механична и DSG с двойно сцепление.

На по-късен етап се очаква появата на комби и на версии със задвижване на четирите колела, но все още не е ясно дали ще има модификация RS. Сегашното поколение на модела има такава с 2.0 литров турбомотор и мощност 200 к.с.

Снимки: Skoda

Тагове: Skoda Octavia
0 от 500
  • #43
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До тъпунгера под мен ( преди 13 години )
    Масло може да гори твоята таратайка, ако изобщо имаш такава и я изкарваш от гаража!Колкото до тръните и глоговете, аз преди карах една Хонда Сивик, която беше едновременно, и трън, и глог.След като я смених с Волвото се родих.От момента в който го купих, та и до ден днешен за толкова години и толкова километри, дори за миг не спрях да изпитвам КЕФ.Истинско удоволствие е да караш премуим автомобил.Няма нищо общо с онзи ръждив японски дарак!Това по отношение на тръните и глоговете!
  • #42
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дизела не гори 1 л. гориво повече, а 1 л. масло повече. Чети преди да пишеш глупости! От Волво на Шкода- от трън на глог, че по-висок.
  • #41
    8 rate up comment 5 rate down comment
    V50 ( преди 13 години )
    Ммм, истинско бижу!Фен съм на Волво, карам Волво, но ако един ден ми се наложи да сменя автомобила си с нещо по-евтино, то нещо подобно ще бъде избора ми.Много добре изглежда отвън, интериора също не е зле, с изкл. на волана, дръжката за р. спирачка и поставките за чаши, но пък останалото е хубаво, а многото място за пътниците отзад е нещо страхотно.Аз лично много държа на това!Този дизел, дори и да гори с литър повече от обявеното, то пак е супер!Страхотна и евтина семейна кола!
  • #40
    11 rate up comment 12 rate down comment
    до: Badi ( преди 13 години )
    По-добре забрави за 2.0 TDI 150 к.с., че там ще се видиш в приключение! Пукат и кривят глави, прегряват, харчат масло...да продължавам ли? Щом в сервиза на ФВ заявяват, че 1/100 масло за този двигател било нормално прави сметка.Няколко пъти се опарих с продуктите на ВАГ и повече не искам да повтарям. В момента качеството им е такова, че Винтеркорн пита инженерите си:Защо Дачия могат да правят евтини и здрави автомобили, а ние не можем. До там са стигнали завалиите.
  • #39
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Hubava kola no dobire modeli 6te sa skapi kolko spored vas 6te struva edna 2.0 TDI 150konq s nivo na oborudvane tova kato na snimkite ako e pod 40 bona 6te se zastrelqm :D moje i 50 da doide.
  • #38
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Супер колица!
  • #37
    10 rate up comment 8 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Отново неподготвени коментари...30000 км за нова лична кола са си нормални. Особено за градски автомобил като Фабия. А средният годишен пробег на автомобилите в България е около 8000 км. Така, че колегата дори е с 2000 км отгоре. А тоя, дето се чуди как един 3 годишен автомобил е като нов...няма какво да се чуди. В България почти всичко ново е служебно. Нормално е да е занемарено до безкрай след 3 години. А от тая Октавия съм ВЪЗХИТЕН, кой каквото ще да говори!
  • #36
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Добре са се справили, малко прилича на сърдит ФВ Файтон. Малко стоповете отзад не са сполучливи, но всичко останало е супер. Време беше да се усетят и разберат че агресивния дизайн продава.
  • #35
    6 rate up comment 4 rate down comment
    trb ( преди 13 години )
    samo v bg e karana prosto rabotata mi e takava 4e se nalaga po4ti vseki den da hodq na 250km ot sf ...
  • #34
    7 rate up comment 4 rate down comment
    trb ( преди 13 години )
    abee vsichko si zavisi ot shofiora i nachina na karane..teq kilometri po4ti vsichki sa na magistrala..vinagi e karana samo sus carrera 100 ot omv ..obslujvane kogato trqbva