IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda представи Octavia ІІІ

Машината е пораснала на размери, но е по-лека от своя предшественик

Skoda представи Octavia ІІІ

Чешката компания Skoda официално представи третото поколение на модела Octavia. Основното при автомобила е, че той е пораснал на размери и трябва да бъде един от най-големите в класа си. В същото време цените остават на нивата на настоящата версия.
Skoda представи Octvia ІІІ
Въпреки, че е по-голяма от предшественика си, Octavia ІІІ е със 102 кг. по-лека. Тя е изградена на новата платформа на Volkswagen – MQB. Дължината на машината е нараснала с 90 мм – до 4659 мм, широчината с 45 мм – до 1814 мм, а междуосието със 108 мм – до 1814 мм.

Всичко това води до по-голямо пространство в салона и най-вече при втория ред седалки. Там сега има 73 мм повече в зоната на колената, 26 мм - на лактите, а височината вече достига 980 мм. Пространството е нараснало и на предните седалки – с 26 мм в зоната на лактите и с 8 мм над главата. Обемът на багажника също е по-голям – 590 вместо досегашните 560 литра.

Дизайнът е променен напълно в стила на групата Volkswagen, според който промените с предната версия на автомобила не трябва да бъдат драстични. Въпреки това в сравнение с Octavia ІІ новият модел изглежда някак си по-строг, най-вече заради по-тясната и издължена форма на предницата. В тази си част автомобилът прилича много на показания по-рано през тази година Rapid. Новото поколение на Skoda Octavia обаче е съхранило едно от големите си предимства пред конкурентите в класа – това е хечбек, замаскиран като седан. Или тоест – лифтбек.

Автомобилът е получил доста нови функции и системи, грижещи се за комфорта и безопасността на возещите с в него. Те са добре познати от някои модели на Volkswagen. Сред тях е адаптивният круиз-контрол, както и системата за разпознаване на пътните знаци. Освен това Octavia ІІІ е обзаведена с автоматично управление на светлините, система за автоматично паркиране, достъп без използване на ключ, система за следене на лентата на движение, система за следене на състоянието на водача и др. Освен това за първи път този модел има панорамен люк с електрическо управление.

Обновена е и мултимедията на машината, в която влиза аудиосистема CANTON. Настройките на управлението, окачването и режима на движение се променят с натискане на бутона Driving Mode Selection.

Според официалната информация най-икономичен е 1.6 литровият дизелов мотор с мощност 110 к.с., чийто разход, поне на документи, е 3.4 л/100 км. Другият дизел е 2.0 литра – 150 к.с. Бензиновите са TSI агрегати с обем 1.2, 1.4 и 1.8 литра с мощност от 80 до 180 к.с. Машината разполага със start/stop система, а скоростните кутии са механична и DSG с двойно сцепление.

На по-късен етап се очаква появата на комби и на версии със задвижване на четирите колела, но все още не е ясно дали ще има модификация RS. Сегашното поколение на модела има такава с 2.0 литров турбомотор и мощност 200 к.с.

Снимки: Skoda

Тагове: Skoda Octavia
0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дачия е много по-добър избор от Шкода.Вервайте ми патил съм си и знам.@jok,ами тя бричката ти стои в гаража,не е караш е как да и има нещо.Естествено,че ще си доволен от експоната,който имаш.Само,че ми се струва,че нещо послъгваш.Едва ли има нормален човек,който да си купи нова кола и да е държи само в гаража и да си купи друга която да кара.Говоря за нормални коли,а не скъпи возила за богаташи.Ти явно си някое богаташче,което колекционира Шкоди.
  • #12
    14 rate up comment 6 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    та който каже ,че шкода прави *** е в заблуда,за парите които даваш ,получаваш съответното,нито повече,нито по-малко,а в сравнение с логан и други лоукост коли,шкода е най-добрият избор
  • #11
    10 rate up comment 7 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    Когато си купувах Фабиата преди 3 години,имаше и такава на цена от 13 000лв си спомням много добре,вярно с 3 цилиндъра и врътки за прозорците,без климатик и прочие,но за 6500 евро нека ми покаже някой по-добра оферта. Та сега мойта не я карам много,щото си имам друга кола за всеки ден,но държа да кажа,че след 3 г. и 30 000км колата е като чисто нова,преди седмица минах тех.преглед,този от сервиза каза,че не е виждал по-запазен 3г.автомобил,вярно седи в гараж,но съм абсолютно щастлив от покупката
  • #10
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Спрямо настоящия комичен редизайн, тази Октавия изглежда отлично. Но сигурно ще е дърво, както всяка Шкода. Обиколил съм половин Европа със служебни Шкоди. Карал съм и доста други марки и Шкода никога няма да си купя. Разликата е съществена, но не всеки я усеща.
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    до до бай-бай ( преди 13 години )
    Глобиха наскоро Киа/Хюндай в УСА, че заблуждават с по-ниски нива за консумация на гориво. Вероятно всички послъгват. Реалния разход разбира се винаги е повече. Но дори и относително погледнато, 3.4 / 100 си е постижение. Купето е по-голямо от преди на размер, но забележи: "със 102 кг. по-лека".
  • #8
    26 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 13 години )
    "а междуосието със 108 мм до 1814 мм."***, отново избихте рибата! Само Смарт може да има такова междуосие! За типа автомобили, за който говорите, то трябва да е около 2600 мм.
  • #7
    18 rate up comment 10 rate down comment
    бай_бай ( преди 13 години )
    " ... 1.6 литровият дизелов мотор с мощност 110 к.с., чийто разход, поне на документи, е 3.4 л/100 км"и това ако дойде на някаква нормална цена ще е един голям поздрав към хибридите :-).
  • #6
    15 rate up comment 10 rate down comment
    До акнето ( преди 13 години )
    Абе *** дори вчера имаше статия и фв груп единствено присъстваше в класацията за здравина от немските.Ходи си бии една и се успокой малко ,че си много превъзбуден.
  • #5
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Най-доброто от ВАГ,но все пак ВАГ,т.е. ***.Интересно ми е дали са оправили тракащите пластмаси в купето?На нова кола да ти тракат и скърцат пластмасите е неприемливо според мен,а в сервиза да не могат да го оправят проблема и да казват,че всичките били така.За детските болести на групата,като двигател,СК,окачване,турбо и електроника да не споменавам,че там е мътна и кървава.Единствено музикалната система Кантон е много добра,но е слагам след BOSE и JBL.
  • #4
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво! Това е добра кола на добри пари...