IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda представи Octavia ІІІ

Машината е пораснала на размери, но е по-лека от своя предшественик

Skoda представи Octavia ІІІ

Чешката компания Skoda официално представи третото поколение на модела Octavia. Основното при автомобила е, че той е пораснал на размери и трябва да бъде един от най-големите в класа си. В същото време цените остават на нивата на настоящата версия.
Skoda представи Octvia ІІІ
Въпреки, че е по-голяма от предшественика си, Octavia ІІІ е със 102 кг. по-лека. Тя е изградена на новата платформа на Volkswagen – MQB. Дължината на машината е нараснала с 90 мм – до 4659 мм, широчината с 45 мм – до 1814 мм, а междуосието със 108 мм – до 1814 мм.

Всичко това води до по-голямо пространство в салона и най-вече при втория ред седалки. Там сега има 73 мм повече в зоната на колената, 26 мм - на лактите, а височината вече достига 980 мм. Пространството е нараснало и на предните седалки – с 26 мм в зоната на лактите и с 8 мм над главата. Обемът на багажника също е по-голям – 590 вместо досегашните 560 литра.

Дизайнът е променен напълно в стила на групата Volkswagen, според който промените с предната версия на автомобила не трябва да бъдат драстични. Въпреки това в сравнение с Octavia ІІ новият модел изглежда някак си по-строг, най-вече заради по-тясната и издължена форма на предницата. В тази си част автомобилът прилича много на показания по-рано през тази година Rapid. Новото поколение на Skoda Octavia обаче е съхранило едно от големите си предимства пред конкурентите в класа – това е хечбек, замаскиран като седан. Или тоест – лифтбек.

Автомобилът е получил доста нови функции и системи, грижещи се за комфорта и безопасността на возещите с в него. Те са добре познати от някои модели на Volkswagen. Сред тях е адаптивният круиз-контрол, както и системата за разпознаване на пътните знаци. Освен това Octavia ІІІ е обзаведена с автоматично управление на светлините, система за автоматично паркиране, достъп без използване на ключ, система за следене на лентата на движение, система за следене на състоянието на водача и др. Освен това за първи път този модел има панорамен люк с електрическо управление.

Обновена е и мултимедията на машината, в която влиза аудиосистема CANTON. Настройките на управлението, окачването и режима на движение се променят с натискане на бутона Driving Mode Selection.

Според официалната информация най-икономичен е 1.6 литровият дизелов мотор с мощност 110 к.с., чийто разход, поне на документи, е 3.4 л/100 км. Другият дизел е 2.0 литра – 150 к.с. Бензиновите са TSI агрегати с обем 1.2, 1.4 и 1.8 литра с мощност от 80 до 180 к.с. Машината разполага със start/stop система, а скоростните кутии са механична и DSG с двойно сцепление.

На по-късен етап се очаква появата на комби и на версии със задвижване на четирите колела, но все още не е ясно дали ще има модификация RS. Сегашното поколение на модела има такава с 2.0 литров турбомотор и мощност 200 к.с.

Снимки: Skoda

Тагове: Skoda Octavia
0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Са по-доволни не от Шкодите,а от Дачийте.Малка грешка,сори.
  • #22
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дачия са по-добрата марка в момента.Преди бяха зле но в момента правят много надеждни и евтини автомобили.шкода също са добри,но качеството им падна заради падането на качеството на продуктите на ВАГ,които в повечето случай са произведени в Китай от китайските им подразделения,идват в Европа и се сглобяват само.До преди няколко години беше обратното.Дачия бяха много зле,а Шкода по-добре.Все повече таксита вече са Дачия и който да съм питал са по-доволни от Шкодите.
  • #21
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Гей клуба.
  • #20
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Skoda Octavia e ( преди 13 години )
    най-доброто предложение за цената си, която също варира в огромни граници от типа изпълнение Един L&K с голям двигарел и система 4х4 никак не е евтин, но пак е най-доброто за това което се предлага.Тука е пълно с пъпчиви пубери които четат още комикси за самураи и годзили и коментират неща, които не разбират,не знаят и още по-лошото е ,че и не искат да знаят.А бе Дошовци!
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Клуба на "умниците"!
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    121212 ( преди 13 години )
    е кой *** може да сравни логан и шкода??? сравнение може да става САМО ако Логана струва 9999 лева и задължително с 5 години гаранция.. всичко друго е набутвация
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    какъв клуб?!
  • #16
    8 rate up comment 11 rate down comment
    trb ( преди 13 години )
    абе Анонимен ***...какво си имал ти бе...нали имам О2 RS на 2 години и 177701 км изминати за тези 2 години и единственото нещо което и се скапа и смениха гаранционно е компресора на климатика ...ей страшни *** има тук...
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    ох анонимни,какво да ти кажа,не знам по какъв логически път си вадиш заключенията,но ти е грешен.Първо да кажеш ,че логан е по-добра от шкода е същото като да кажеш,че рено е по-добра от фауве, имах и рено клио 2003, по-скапана кола не съм карал,затова твърдението ти е пълна глупост.Второ,не съм никакъв богаташ,2-рата кола ми е 15г. поло с което минавам от всякъде и на всякъде из градската джунгла,нито го ремонтирам,нито се разваля а харчи 6/100 в града и съм много доволен.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до jok ( преди 13 години )
    Да не би да си в клуба? :)