IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volkswagen е най-успешният мениджър в бизнеса

В класацията на Automotive News попадат още лидерите на Fiat, Honda, Toyota, Ford и др.

Шефът на Volkswagen е най-успешният мениджър в бизнеса

Председателят на борда на директорите на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн е най-успешният мениджър за 2012 г. Класацията е на агенция Automotive News, като е подчинена изцяло на опитите на автомобилните производители да се справят с икономическата криза.
Шефът на Volkswagen е най-успешният мениджър в бизнеса
Според агенцията през всички препятствия са преминали успешно само няколко лидери на големи компании. Най-добре от тях се справя Мартин Винтеркорн (на снимката), който печели и наградата „Най-добър управник в индустрията сред европейските компании за годината”. Посочва се, че благодарение на него Volkswagen e лидер на Стария континент, а зад океана се представя много добре с модела си Passat, който се произвежда в Тенеси.

65-годишният Винтеркорн ръководи VW Group от 2007 г. Той е шеф на концерн, обединяващ 12 марки и се стреми да го изведе на първо място в света, като е напълно възможно това да стане преди обявения срок – 2018 г. За тогава Винтеркорн си е поставил цел Volkswagen да продава по 10 млн. автомобила годишно и да изпревари конкурентите General Motors и Toyota. Сериозна роля за това трябва да изиграе новия low-cost (евтин) бранд, който германците ще пуснат през 2015 г. Той ще предлага на развиващите се пазари автомобили с цени между $6000 и $13 000.

„Най-добър управник в Северна Америка” е шефът на концерна Fiat Сержио Маркионе, който успя да остави сериозна следа в автомобилния бизнес, благодарение на закупуването на Chrysler. 60-годишният италианец е известен с това, че предпочита да ходи с пуловери, вместо с костюми Armani. Както и че постоянно говори за кризата в Европа, но това не му пречи да гони повишение на продажбите. Под негово ръководство Chrysler излезе на печалба тази година, а през 2013 г. се очаква приходите на концерна да надминат $1.5 млрд.

„Най-успешен управник в Азия” е шефът на Honda Таканобу Ито. През последната година той трябваше да се справи с пораженията от цунамито в Япония, наводненията в Корея и протестите срещу японските производители в Китай. Освен това Honda трябваше спешно да промени модела Civic, който бе затрупан с много критики. Ито и екипът му успяха да възродят спортната NSX, която обещава да се превърне в хит, когато стъпи на пазара. А също така и да пуснат напълно преработения Accord, който вече е на нова платформа и разполага с нови двигатели, трансмисии и окачване.

„Най-добър управник на азиатска компания в САЩ” стана шефът на Toyota Motor Sales U.S.A. Джим Лентц. Неговата основна цел е запазване на имиджа на компанията, след като се наложи милиони от нейните автомобили да бъдат върнати в сервизите, а също така успя да се справи и с пораженията от цунамито в Япония. Благодарение на Лентц и хората му Camry си остава най-продаваният автомобил в САЩ.

„Най-добър управник на европейска компания в САЩ” е шефът на Volkswagen Group of America Джонатан Браунинг. Той успя да увеличи продажбите на концерна с 30%, като за 10 месеца бяха продадени близо 500 000 автомобила. Това е половината от плановете на концерна за 2018 г. Браунинг оглави компанията преди 2 години и заедно с екипа си успя да убеди местните клиенти, че автомобилите на Volkswagen са подходящи за САЩ. Любопитното е, че 53-годишният Браунинг всъщност е англичанин, като по-рано е заемал ръководни длъжности във Vauxhall и Jaguar.

За „Най-добър дизайнер” бе избран изпълнителния директор на Ford Motor Co. Мори Калъм, който е на поста си от 2006 г. Той отговаря за дизайна на компактния кросовър Ford EcoSport, който бе разработен в Бразилия, но е насочен към много пазари. Преди това 54-годишният шотландец е работил за Chrysler, Mazda и PSA Peugeot-Citroen. Той е в основата на разработката на пикапа Ford F-series Super Duty.

Снимка: Volkswagen

 

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Българин ( преди 11 години )
    Истинско щастие е, че ние сме лишени от възможността да даваме оценки и номинации.Все още не се е родил гений, който да отговаря на всички наши критерии за успех,респект и уважение.За съжаление 90% сме Дошовци.
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Е как няма да е най-успешния, като човека е намерил начин да изцежда и последното евро от нещастниците, имали "късмета" да си купят кола на ВАГ. То още докато е чисто нова се почват едни ежемесечни посещения при дилъра и все за "планови" ремонти.. А като изтече 2-годишната гаранция (oh my god!) и тогава вече настъпва истински финансов армагедон за собственика. Как няма да е топ-мениджър после тоя немец....
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Селските Награди=KA52ALLIGATOR
  • #14
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И аз можех да бъде доста успешен менидждър, ако получавах незаконна, държавна помощ от германското правителство.
  • #13
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Селските Награди ( преди 11 години )
    И най-безуспешния мениджър е.... дошо галошо, миризливия кошо! Той е толкова успешен, че никой не се влияе от безсмислените му комонтари хвалещи боклучиви трошки!
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е щом казваш ти, значи е така хахахаха. Де.ил
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пиех ,кара изброените от мен марки-ГРЕШКА,извинете!
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кара и Ferrari-599,а и Ducati.....човека разбира!
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Може в твоите очи хондаджиите да са най-простите същества, ама не си прекарваме свободното време в сервизите.
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    до ДОШО,ментето ( преди 11 години )
    -"Аз ли съм *** или Хюндай"......ДА ти!!!