IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen продължава сътрудничеството си в Китай

Концернът от Волфсбург ще удължи съвместната дейност с местния производител FAW

Volkswagen продължава сътрудничеството си в Китай

Германският автомобилен концерн Volkswagen планира да разшири и удължи сътрудничеството си с китайския автомобилостроител First Automotive Works (FAW). Двете страни се стремят да се договорят "преждевременно" за продължаване на изтичащия през 2016 г. договор за съвместно предприятие в Чанчун, североизточен Китай, заяви Volkswagen в четвъртък в Пекин, цитиран от Ройтерс.

Според информация на новинарската агенция dpa се очаква още през идната година договорът да бъде подписан и удължен с още 25 години. В смесеното дружество от 1991 г. насам са произведени над 6 млн. коли.

В бъдеще според Volkswagen се планира увеличаване на продуктовото портфолио и отваряне на нови бизнес области. За това са се споразумели вече главният изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн и председателя на FAW Group Сю Дзиени по време на заседание на борда на директорите на FAW-Volkswagen.

Китай е най-големият пазар за Volkswagen Group. Освен с FAW в североизточен Китай, където освен моделите на VW се сглобяват и Audi, в Китай германската компания си сътрудничи и с Shanghai Automotive Industry (SAIC).

С FAW германците сглобяват моделите Jetta и Audi A6L. До 2015 г. Volkswagen иска да вложи в Китай 9,8 млрд. евро.
Volkswagen продължава сътрудничеството си в Китай
Завод на Volkswagen в Китай. Снимка: Ройтерс

През юли германското икономическо издание Handelsblatt писа за нелегално копиране на двигателна техника от страна на FAW, без да се позовава на източник. Говорителят на Volkswagen Кристоф Адомат увери, че Volkswagen ще се занимае с тази тема.

Случаят е по-сложен, защото компанията от Волфсбург още в края на 2010 г. разбра, че китайците използват плановете за конструкция на Volkswagen, за да копират незаконно дори двигатели от серията EA 111. Този тип двигатели задвижва VW Polo и Golf.

Според специалистите на Volkswagen най-малко четири валидни патента в Китай са били нарушени. Изпълнителният директор на VW Винтеркорн е запознал Сю Дзиени с инцидента през декември 2010 г. А директорът на FAW е обещал да разгледа въпроса.

През пролетта на 2011 г. FAW обясни, че в случая с копието на двигателя става дума за индивидуална грешка на инженер по развойната дейност, който не е доразбрал нещо и затова е бил "силно критикуван".

Междувременно според различни машиностроителни компании, с които VW си сътрудничи, FAW е изградил в Чанчун специална фабрика за изкопираните двигатели. Продукцията трябва да започне всеки момент.

Но Китай е важен не само за базирания във Волфсбург производител на автомобили. Други производители, особено от германския премиум сегмент, се борят за пазарен дял в Далечния изток, защото голяма част от населението в Китай все още не се движи толкова често с кола, както го правят американците или европейците, и защото автомобилната индустрия страда от продължителен спад в продажбите, особено в Европа заради слабата икономика.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от там, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година по китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen faw
0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    груди до Анонимен ( преди 11 години )
    4 години *** "Удължена" гаранция или каквото там означава този рекламен трик. *** на сайта на Алуди или на Голф и виж как си пише 2 години. Като в нея не влизат неща като амортисьори например.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А не забелязваш ли немските допотопни *** как изчезват от лицето на земята,бавно но сигурно.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    чичо Гошо ( преди 11 години )
    Забелязвам,как смешници с корейски таралясници и френски кошници си позволяват да плюят без свян !!!
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Правилно са се насочили към Китай, защото скоро само там ще ги купуват ;D
  • #7
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При ФВ гаранцията е 2г. без ограничение на километрите, При азиатците беше 5.г. или 100 хиляди километра от скоро я вдигнаха на 150000км. Но при ограничение на километрите и при ФВ е 4г. гаранцията или 150000км. Дори при ФВ Crafter е 4 години или 250000км. Единствения *** си ти.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    тази статия е публикувана за трети път за две седмици само разменят изричения смешници
  • #5
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не премиера унищожи страната а грешките на Дянков. Най-голямата от които беше забавянията по плащанията към големите фирми в първите години като взеха власта, от там те пък забавиха плащанията към поизпълнтелите си, те съответно към снабдителите си, който пък забавиха към производителите, получи се огромна междуфирмена задлъжнялост а бизнеса има много кредити,заплати,осигуровки.. които не могат за обслужат като няма постъпления от продукцията им и последмаха масови фалити а от там и безработица.
  • #4
    7 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При ФВ гаранцията е 2г. без ограничение на километрите, При азиатците беше 5.г. или 100 хиляди километра от скоро я вдигнаха на 150000км. Но при ограничение на километрите и при ФВ е 4г. гаранцията или 150000км. Дори при ФВ Crafter е 4 години или 250000км. Единствения *** си ти.
  • #3
    22 rate up comment 23 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Тея ВАГ са феноменални, правят коли с евтина работна ръка, спестяват супер много от материали, много от модулите по колите им са произведени на минимума колкото да искарат 2те смешни години гаранция... И най-смешното е че ги продават за супер много пари тези некачествени трошки!
  • #2
    19 rate up comment 16 rate down comment
    А ти Дошо ( преди 11 години )
    си българско ***.