IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Евросъюзът започва преговори са създаване на зона за свободна търговия

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Министрите на търговията на страните от ЕС постигнаха договореност за започване на преговори с Япония с цел създаване на зона за свободна търговия. Това съобщи агенция Reuters. Ако се стигне до споразумение, автомобилите от азиатската държава вече ще се внасят на Стария континент без да се плащат допълнителни такси. И това, съответно, ще намали цената им. Подобно споразумение вече има с Южна Корея.
Отпада таксата на японските автомобили за Европа
Снимка: Toyota

Инициатори на идеята са Великобритания, Холандия и Швеция, но срещу нея се възпротивиха Франция и Италия, според които това ще се отрази неблагоприятно върху автомобилните производители от тези две държави. В момента японските автомобили плащат 10% данък.

В Париж и Рим се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха таксите върху южнокорейските автомобили. Това рязко увеличи техния внос в Европа – с 53%, а в същото време импортът от Стария континент към азиатската държава намаля на 4%.

Шефът на Fiat Сержио Маркионе, който оглавява и асоциацията на европейските производители (ACEA), призова ЕС да отложи подписването на споразумение с Япония. Той е категоричен, че европейските производители първо трябва да намалят обема си на производство и след това да отворят своите пазари.
Отпада таксата на японските автомобили за Европа
Едни от най-популярните "Kei cars"

Според Reuters освен Италия и Франция, и най-големият автопроизводител в Европа – Германия, се съмнява, че Япония ще отговори по подобаващ начин на подобно споразумение и ще отвори своите пазари на автомобили и селскостопанска техника за европейските компании.

Основната причина за подобно притеснение е, че в страната на изгряващото слънце има категория компактни автомобили - Kei cars, чиито собственици получават големи данъчни отстъпки при закупуването им. Продуктите на повечето от производителите в Европа не отговарят на жестоките изисквания за тази категория и няма как да се преборят за място на японския пазар.

 

Тагове: kei cars
0 от 500
  • #68
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Q7 do Lexus ( преди 11 години )
    Което само още веднъж доказва,че Toyota i VW са не само най-големите, но и най-добрите производители в света.И докато марки като Ford,Fiat,Peugeot,Citroen,Lancia затварят заводи а на други постояно се търсят купувачи-SAAB,Lotus,Aston Martin,дори Opel,тези явно знаят как се "прави" този бизнес.Дразнещи са само талибани като Дошо и Cenitell,koто са решили да пренаписват историята или просто да си "поглупеят" пред въэможно най многобройна публика.
  • #67
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Курбел, стига с тия идиотизми. Никой не ограничава японците да си купуват големи коли, просто за малките има данъчни преференции. Малките коли са около 1/3 от пазара, Тойота до миналата година нямаха кеи-кар модел. За тях явно не е било проблем да го разработят за малкия японски пазар, само на немците им е тегаво, така ли? Глупости на търкалета.
  • #66
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Мунчо ( преди 11 години )
    Още през 10.1937г. Mercedes i Audi преминават границата от 400 км/ч,и то на обществена магистрала до Франфуркт.Най-напред Бернд Роземайер постига 409 км/ч,а следващата седмица Карачола с Mercedes постига 432км/ч.В опита си да подобри това постижение Роземайер катастрофира заради силен насрещен вятър и загива.Романтичната история на автомобилостроенето е неразривно свързана с Mercedes,Audi/*** Union/,BMW,Alfa Romeo, a по-късно с Ferrari,Porsche,Jaguar,и никога и никак с японско-корейски продукти
  • #65
    18 rate up comment 17 rate down comment
    Lexus ( преди 11 години )
    Both the 2013 Lexus LS 460 & GS 350 have placed first in their respective categories of ALGs 2013 Residual Value Awards. The awards honor the vehicles expected to retain the highest percentage of their original price after three years.
  • #64
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Audi Q 7 ( преди 11 години )
    Having seven seats and and only being available with six-cylinder engines should have been the engines should have been a death sentence for any car, but the Audi Q7 apparently manages to keep its value well.In fact, it does this so well that today its won the Residual Value Award in the Premium Midsize Utility Vehicle category from ALG, the industry benchmark for residual values, at the Los Angeles *** Show.И какво правим сега,Дошо?Като голям любител на японските технологии- "сепуко"***!
  • #63
    9 rate up comment 9 rate down comment
    само до "идиот& ( преди 11 години )
    Аз не знам,как ме определи за ***, но ти наистина можеш да прочетеш статията в един от най-големите и сериозни сайтове за автомобили в СВЕТА- Autoevolution.com.Ако това не ти е достатъчно- допълни си знанията директно от ALG.Аман от неграмотни и зомбирани лигльовци, които не могат да си позволят Civic на старо, но са готови да оправят световното автомобилостроене.
  • #62
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Ханс Курбел ( преди 11 години )
    "успяха да пуснат Смарт за кеи-кар без особени проблеми, ама нещо продажбите не им се получиха."Ама японците не искат още по-малки коли, те искат по-големи коли, но са силно ограничени до определен размер (примерно 3м х 1,4м), на който местните производители са се напаснали до 1мм, и който никой никъде другаде не е възприел, понеже е безсмислен извън Япония.
  • #61
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Ханс Курбел ( преди 11 години )
    "В такова нещо 2 метровия германец няма как да се побере"Е, побират се някак, има ги, по-важна е мощността, затова за Европа ги тъпчат с най-яките двигатели. И сега Европа ако беше гадна както Япония, щеше да каже: "Аа не, за размери на Дайхатсу Куоре само до 500 кубика", което в очите на европееца е вече моторетка и наистина НИКОЙ нямаше да ги купува.Затова трябва да има коректност.
  • #60
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    бъчо, причината за турската сглобка на Тойота е точно въпросното мито от статията.
  • #59
    15 rate up comment 16 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    "Как "равни условия" като такива колички нито има кой и къде да ги напасва и произвежда, нито е рентабилно да се внасят през океаните. "Да бе, щото на японските производители проектирането и производството им идват без пари. Даймлер пък успяха да пуснат Смарт за кеи-кар без особени проблеми, ама нещо продажбите не им се получиха. Хайде стига с абсурдизмите. Истината е че вносните коли нямат никакви шансове в Япония, просто защото местните са по-добри.