IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford разработва по-мощен EcoBoost

Еднолитровият агрегат вече ще генерира 150 к.с.

Ford разработва по-мощен EcoBoost

Ford разработва още по-мощна версия на 1.0 литровия EcoBoost, който бе избран за „Двигател на 2012 г”. Освен това компанията готви и нова версия на един от най-популярните си модели – Fiesta.
Ford разработва по-мощен EcoBoost
В настоящия момент 1.0 литровият турбо-мотор с три цилиндъра предлага 125 к.с. в топ версията си (има версия и 100 к.с.), но във Ford работят върху вариант с още по-висока мощност. Това ще позволи агрегатът да достигне 150 к.с. Главният инженер на проекта  EcoBoost Андрю Фрейзер разкри, че агрегатът преминава пълния цикъл на разработки и тестове, в това число работа в диапазон от -40 до +50 градуса по Целзий.

Моторът вече е тестван на автомобили от Formula Ford и е получил отлични отзиви за работата си. По-рано тази година компанията показа на пистата „Нюрбургринг” версията на двигателя, която разполагаше с 202 к.с. С нея Северната дъга на трасето бе измината за 7 минути и 22 секунди.

Очаква се версията със 150 к.с. да бъде предложена на първо време на клиентите в Европа, а след това и на тези в САЩ. Първият автомобил, на който ще бъде поставен новият мотор, ще бъде обновената Fiesta. Тя трябва да се появи през втората половина на 2013 г.
Ford разработва по-мощен EcoBoost
„Този модел ще бъде насочен към тези, които търсят икономичен и неголям автомобил, но не могат да си позволят дизел или хибрид”, обясни един от главните инженери на Ford Боб Фацети.

Тагове: ecoboost Ford Fiesta
0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Форд ли е не ми го хвалете!Говоря за европейските.Много хора са ревали от форд и тепърва ще ревът с този еднолитров миксер,които си го купят.Гаранция!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да не си говорил с Африканец,или с извън- земен!
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Shte vidite tapite italianci kato vzemat da go karat,i zabravqt smqnata na masloto v motora i se setqt 4ak sled 30000km,a za antifriz sa6to nepoglejdat.Li4no az sam prisastval v italia na takav incident na sred patq,samo 4e sas fokus 1.6 100konq.99godina model.Bez maslo i antifriz -blokirala si ostana.Pitah az tapiq jabok dali razbira ot kolata si,a toi vika ni6to neznael koe kade e,proverih mu masloto nqma,vodata nemoga da q otvorq 4e stava veselo.Posledno smenql masloto predi 29hil km.Smqtayte
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Kiko ( преди 13 години )
    Ecoboost vurvi sus Start-Stop systema i ne go sybaria chakaneto v zadrustvane-
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    RoadRunner ( преди 13 години )
    Ами не знам колко им е по-дълъг живота на тия двигатели, ама знам че през 80-90 години добрите двигатели можеха да се карат по 800х. и нагоре км, а в последните 10 години в опитите си да намалят разхода на гориво фирмите влошиха качеството на двигателите. П.П. Много се надявам способността ти да слагаш множество плюсове и минуси да ти вдига самочувствието :)
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    F1 ( преди 13 години )
    Ford разработва доста дълго време тия мотори от серията Ecoboost. И аз преди доста години, като се появи първата информация за тях, попитах дали турбото няма да е проблем за издръжливостта и защо толкова се бави тоя мотор. Отговорът, колкото и банален да бе, беше точно на място - Форд никога няма да си позволят да не доизпипат нещата. Затова и това забавяне, затова и тия закъснели мотори във времето, спрямо голяма част от конглокенцията. Има една поговорка - бързата *** слепи ги ражда.
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 13 години )
    RoadRunner, мога да те уверя, че животът на такъв двигател дори е по-дълъг от живота на атмосферните. Защото новите турбодвигатели се карат в по-ниските обороти и реално въртят по-малко за същите километри. Заради високия въртящ момент се карат и на по-високи предавки. Друг въпрос е колко е животът на лагерите на турбото, но те вече станаха толкова масови, че вероятно са ги оптимизирали.
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 13 години )
    BoboCan, ясно е, че не си и помирисвал подобна кола.Този двигател върви идеално точно в ниските обороти, дори под 2000. Разходът, който си написал е още едно доказателство. Възможен е само ако висиш дълго в задръстване с работещ двигател, но тогава с кой да е двигател ще постигнеш какъв да да е разход. Може и с малолитражен дизел да направиш 20/100.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Снимката е уникална, а *** отдолу е виждал еднолитровия мотор само на снимка. Даже и в шоурума не го е зървал, защото на село нямат такъв. няма какво повече да кажа.
  • #5
    11 rate up comment 67 rate down comment
    BoboCan ( преди 13 години )
    Имах удоволствието да шофирам такава кола, но със 125 коня. Трябва да призная, че останах разочарован предвид медииният шум който се вдигна около този мотор.... Колата е труп едвам се помества, а за да се движи адекватно ( като атмосферен 1.6 ) е необходимо каране в по висок оборотен диапазон, на тест който правих с нормално каране в града ми даде 11.7/100 км..... мисля, че няма какво повече да кажа