IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Mercedes-Benz S-class няма да позволява заспиване на волана

Германците представиха новите системи за сигурност на модела

Новият Mercedes-Benz S-class няма да позволява заспиване на волана

Новият Mercedes-Benz S-class трябва де се появи на пазара догодина, но вече са известни голяма част от спомагателните системи, на които ще разчита. Най-луксозната и съвършена кола на концерна от Щутгарт, според думите на нейните създатели,  ще може следи ситуацията около себе си на 360 градуса. А всички нови технологии в нея, вече са тествани и одобрени.
Новият Mercedes-Benz S-class няма да позволява заспиване на волана
Една от най-важните от новите системи е технологията Attention Assist, която следи за физическото състояние на водача. Тя работи при скорост от 59 до 199 км/ч, като с помощта на сензори и датчици следи за поведението на шофьора и го предупреждава със специален сигнал, ако се унесе по време на път.

Машината ще разчита и на системата Distronic Plus с функция Steering Assist. С помощта на камера тя следи движението в една полоса на колата и поддържа разстояние от предния автомобил. Системата работи при скорост от 39 до 199 км/ч и предупреждава със звуков сигнал шофьора, ако той си позволи да пусне волана.
Новият Mercedes-Benz S-class няма да позволява заспиване на волана
Новата S-class ще разчита и Pre-Safe Brake и Pre-Safe Plus. Първата разпознава пешеходци, пресичащи пред колата и при нужда самостоятелно задейства спирачките. Тя работи до скорост от 50 км/ч. Втората пък разпознава опасността от удар отзад и автоматично активира ръчната спирачка с цел да се предотврати верижна катастрофа.

Автомобилът разчита и на Bas Plus с функция Cross-Traffic Assis, която позволява на колата „да види” приближаващите към кръстовище други автомобили и пешеходци и при нужда може да активира спирачките. Тази технология действа до 72 км/ч. Ще има и Night View Assist, при която с помощта на камера за нощно виждане машината предупреждава за приближаването на пешеходец или животно.
Новият Mercedes-Benz S-class няма да позволява заспиване на волана
В Mercedes са помислили и за безопасността на возещите се отзад. Те ще разчитат на системата Beltbag, която увеличава 3 пъти широчината на коланите на задните седалки при удар и по този начин защитава по-добре пасажерите. Има и Active Blind Spot Assist, която разпознава автомобил в "сляпата зона". В критични ситуации може автоматично да задейства спирачките.

Сред новостите е също Adaptive Highbeam Assist PLUS. Тя нагажда дългите и късите светлини така, че да не заслепяват водачите от насрещно движещите се автомобили.
 

Тагове: Mercedes-Benz S-Class
0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    !!! ( преди 12 години )
    benza si e benz koito ima toi razbira
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 13 години )
    Готинисистеми, жалкото е, че май само за тях ще ми стигнат парите.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Не,една *** ми подсказа, че ще са с моторчета на розови Микри.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    @Wane, въпреки всичко тая екстра е интересна. Още по-интересна щеше да е, ако се ползваше за заобикаляне на препятствие чрез дрифт на задницата :P и естествено последваща намеса на ESP. Ама явно до това ниво още не са дорасли Мерцедес. :P
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    трб, Лексус имат подобни на повечето от тия системи отпреди много години.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Не си разбрал. Спирачките се активират когато колата е на едно място (примерно на светофар) и има вероятност да бъде ударена отзад. По този начин се намалява вероятността ударената кола да се мръдне напред и да блъсне още някого.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Най ме кефи системата за предотвратяване на верижна катастрофа. Колата автоматично дърпа ръчната. Егати. Вместо челен, страничен удар. Или аз нещо не съм разбрал. Ами ако оня отзад също дръпне ръчната?
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    trb ( преди 13 години )
    koga li shte vidim tezi sistemi seriino v tolkova "naprednalite" qponski avtomobili..liubimite na masata 4itateli na tozi sait....kogato tehnicheski "izostanalite" nemski avtomobili shte letqt veche ;)
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Ами като ти се спи при над 199 км/ч, спи си. Предполага се, че при такава скорост няма как да заспиш. Или адреналина ти е в повече, или си напълно луд! Да си изморен и да караш с 220 е повече от велика глупост, дори по германските пътища, за където този автомобил се конструира. Сигурно ще се кара с голям кеф тази кола, ноооо....Не е за всеки човек. На мен ми е по-интересно как ще изглежда, че нещо новите коли много едни странни ги правят.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Камерите следят къде на пътя има автомобили (и в двете платна на движение, не само насрещното), след което разпределението на светлинния поток се променя. А въпросната промяна става със закриването или изключването на част от светодиодите.