Новият Mercedes-Benz S-class трябва де се появи на пазара догодина, но вече са известни голяма част от спомагателните системи, на които ще разчита. Най-луксозната и съвършена кола на концерна от Щутгарт, според думите на нейните създатели, ще може следи ситуацията около себе си на 360 градуса. А всички нови технологии в нея, вече са тествани и одобрени..jpg)
Една от най-важните от новите системи е технологията Attention Assist, която следи за физическото състояние на водача. Тя работи при скорост от 59 до 199 км/ч, като с помощта на сензори и датчици следи за поведението на шофьора и го предупреждава със специален сигнал, ако се унесе по време на път.
Машината ще разчита и на системата Distronic Plus с функция Steering Assist. С помощта на камера тя следи движението в една полоса на колата и поддържа разстояние от предния автомобил. Системата работи при скорост от 39 до 199 км/ч и предупреждава със звуков сигнал шофьора, ако той си позволи да пусне волана.
Новата S-class ще разчита и Pre-Safe Brake и Pre-Safe Plus. Първата разпознава пешеходци, пресичащи пред колата и при нужда самостоятелно задейства спирачките. Тя работи до скорост от 50 км/ч. Втората пък разпознава опасността от удар отзад и автоматично активира ръчната спирачка с цел да се предотврати верижна катастрофа.
Автомобилът разчита и на Bas Plus с функция Cross-Traffic Assis, която позволява на колата „да види” приближаващите към кръстовище други автомобили и пешеходци и при нужда може да активира спирачките. Тази технология действа до 72 км/ч. Ще има и Night View Assist, при която с помощта на камера за нощно виждане машината предупреждава за приближаването на пешеходец или животно.
В Mercedes са помислили и за безопасността на возещите се отзад. Те ще разчитат на системата Beltbag, която увеличава 3 пъти широчината на коланите на задните седалки при удар и по този начин защитава по-добре пасажерите. Има и Active Blind Spot Assist, която разпознава автомобил в "сляпата зона". В критични ситуации може автоматично да задейства спирачките.
Сред новостите е също Adaptive Highbeam Assist PLUS. Тя нагажда дългите и късите светлини така, че да не заслепяват водачите от насрещно движещите се автомобили.


0