IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Номинираните за Кола на годината на България

Равен резултат направи финалистите в основната категория осем

Номинираните за Кола на годината на България

Този петък и събота журито на "Кола на годината на България 2013" - Прес-авто клуб България, организира масов тест драйв на всички кандидати в отделните категории на конкурса. Целта беше да се отсеят петте финалиста в основната категория - "лек автомобил", които да продължат във финалната фаза на конкурса. Това стана след последователно запознаване с автомобилите, като всеки член на журито излъчи своите пет фаворита.
Номинираните за Кола на годината на България 2013
Четири от автомобилите с най-много гласове обаче регистрираха равен резултат и поради това за титлата "Кола на годината на България 2013" в категория "лек автомобил" ще се борят не пет, а осем автомобила.

Това са BMW серия 3 седан, Renault Clio IV, Skoda Rapid, Chevrolet Malibu, Audi А3, Peugeot 208 хечбек, Peugeot 301 седан и Citroen DS5.

В категорията "автомобил 4х4" претендентите са Great Wall Steed 5, Citroen C4 Аircross, Hyundai Santa Fe, Mazda CX-5 и Peugeot 508 RXH Allroad 4x4

За най-добър ван се борят Dacia Lodgy, Ford B-MAX и Opel Zafira Tourer, а за екологичен автомобил на годината - Lexus GS 450h, Opel Аmpera, Peugeot 508 HYbrid4 седан и Tоyota Yaris HSD.

Журито на конкурса, състоящо се от 47 журналисти от водещи автомобилни издания, ще излъчи по само един победител във всяка от категориите. Призьорите ще бъдат обявени на специална церемония в началото на месец декември.

Припомняме, че през миналата година отличено "Автомобил на годината" грабна Ford Focus. В категорията "Еко автомобил" наградата получи пълнохибридния Lexus CT200h, за ван на годината бе избран Chevrolet Orlando, а при автомобилите 4х4 - Range Rover Evoque.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 13 години )
    Ето ти 5 г кола /ти казваш 2005, което всъщност е 7 г. кола/, която има всички твои екстри и със сигурност още много други, които ги няма в листата на мобилето, за да са отбелязани. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11353515548308427&f1=details&slink=19x8jvСъщо така е важен факторът цена, не каза колко е струвала твоята кола като нова, но мисля че е от този ценови порядък. Също така да не забравяме,че понятието нова кола всъщност е кратковременно. След 2г вече не е нова
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Всъщност, това е класирането на АБ за златен и зелен волан. Но все тая. Тенденцията е такава, включително победа на моя фаворит Ауди А3, който печели и "златен волан" в България и то с голяма преднина. Между другото и за него бях гласувал. А сега кажете, че не изразявам мнението на българина, четящ Ауто билд :P
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Е, не е така. дай да видим, дали при един 5 годишен автомобил има примерно възглавница за коленете. Вземам моя пример с Фиеста, когато я купих преди време. Вече тая "екстра" е масова, но дори при по-големите автомобили липсваше и все още липсва. Друг пример - безключов достъп + стартиране. Вярно, много автомобили имаха подобна екстра преди години, но колко такива може да намериш на вторичния пазар? Или да кажем USB, блутут, AUX контакт, гласови команди...Дай ми пример за автомобил от 2005-2006 с блутут свързване на телефона, музиката и така нататък. Да видим и колко имат възможност за слушане на плейлисти от флашка. Или да кажем, колко от така наречените луксозни автомобили от 2005 година можеше да намериш с подгряване на предното стъкло? Не са си поръчвали собствениците? Или може би фирмичките не са смятали за нужна тая екстра в Италия и Испания? А какво ще кажеш за спирачния асистент, ESP и така нататък? Колко автомобили от тия години има на вторичния пазар с подобни екстри? Вярно, пълно е с автоматични климатици, ел.стъкла, ел.огледала... но всичко това е стандартно и при Фиеста или по-точно някои от тия екстри може да се поръчат срещу скромна сума. Или колко автомобила може да срещнеш със затъмнявано огледало за задно виждане, сензори за светлина и дъжд и така нататък? Всичко това е при мен, в новия автомобил. Ти обаче не може да съчетаеш всички тия неща в стария и винаги ще има екстра, която никога няма да ползваш или такава, която ще ти липсва. Освен това не може да избираш и цвета. А по темата... победители в две от категориите екологичност и ванове са моторът на Форд 1.0 Ecoboost и B-Max. Всъщност и аз за тях гласувах в анкетата, ама не ми да дадоха никаква награда. :P
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 13 години )
    бъчо, и си прав и не си прав, че нова кола ВИНАГИ е по-добра от стара. Прави си ако сравняваме един клас коли. Но ако сравняваме нисък клас нова кола с висок клас стара не бих казал че сравнението е в полза на новата. Примерно твоята Фиеста с 5 г. Мондео, БМВ5 или МБ Ц. Във високия клас коли има технологии, които в ниския клас ще влязат след 10 г или въобще няма да влязат. Отделно направията и материалите използвани във високия клас коли дори след 5г ще са по-добри от тези в нова кола нисък клас
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И само за пример давам Great Wall Steed 5 и Peugeot 508 RXH Allroad 4x4 това че са 4х4 не означава че са от един клас е тя и пандата е 4х4 доста безумна класация общо взето няма смисъл пък и има коли с разлика в цените поне два пъти на каква база се оценяват тези атомобили
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    diviner ( преди 13 години )
    Това е една от ония класации, за които не е ясно какъв й е смисълът. "Кола на годината на България"! Що за пълна идиотщина!? Да погледнат организаторите на тая безсмислена класация, коментарите под статията и да си вбият в главата, че кола на годината на България винаги е била и винаги ще си остане - десетгодишният Фолксваген ТДИ. Толкоз!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Kiki ( преди 13 години )
    Немога да си обясня , защо са включени най-измислените марки и модели и най-вече защо трябва да ги оценяват журналистите. Какво разбират те от коли?
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    opalopa ( преди 13 години )
    И наградата е Пегас със задно предаване.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    За мен всички нови автомобили са хиляди пъти по-добри от тия на старо, защото са нови и имат гаранция. Новият автомобил притежава и много нови технологии. Притежава и усъвършенствани стари. Няма ръжда, няма течове на масло, няма разбити лагери, изобщо НОВ! *** обаче може да бъде всеки стар автомобил, купен от търгаша. Дори да е само на няколко месеца. Щом е на толкова и се продава, значи нещо не му е наред, колкото и да е лъскав. Но щом смяташ, че автомобилите в статията са ***...
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От всички изброени коли НЕ БИХ СИ КУПИЛ НИТО ЕДНА Не знам на базата на какво ги избират ,но с изключение на Лексуса и БМВ ,другото са масови таралястници ,достоини за класация в Африка