IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дистрибуторът на Hyundai ще обжалва наложената от КЗК глоба

Според компанията средната глоба, която ЕК е налагала на фирми от автомобилния бранш, е в размер на 0,03% от годишните приходи

Дистрибуторът на Hyundai ще обжалва наложената от КЗК глоба

Дистрибуторът на Hyundai ще обжалва наложената от КЗК глоба
Снимка: Reuters

Със становище до медиите официалният дистрибутор на автомобилите Hyundai в България "Индустриал комерс" реагира на наложената миналата седмица от Комисията за защита на конкуренцията глоба в размер на 10% от оборота на компанията за миналата година.

„Смятаме, че решението на КЗК за извършени нарушения на Закона за защита на конкуренцията от ИНД Комерс е неоснователно и то ще бъде обжалвано по надлежния законоустановен ред. Според КЗК ние сме в картелни споразумения със собствените си дилъри, някои от тях работещи в собствените ни бази, и всички ние продаваме един и същ продукт – автомобилите Hyundai и съответните сервизни услуги, за което ни се търси санкция в размер на 10% от оборота“, се казва в съобщението на компанията.

Вносителят смята, че не е нарушил закона, тъй като неговите дилъри са и негови комисионери и не придобиват собственост върху автомобилите, а продават от негово име и за негова сметка. Заради това няма как те да определят цена на стока, която не е тяхна собственост и не може да има картелно споразумение.

„Цените на нашите автомобили никога не са били фиксирани и се променят съобразно прозводствените и пазарните изисквания, което е очевиден факт“, казват от вносителя.

Според компанията в България Hyundai държи пазарен дял под 3% при продажбите на нови автомобили, а в ЕС марката е с пазарен дял около 2,5%, заради което не може да влияе на свободната конкуренция. В Европейския съюз при пазарни дялове под 5% се приема, че фактически не е възможно да се окаже влияние върху свободната търговия.

От вносителя са предложили на КЗК да бъдат отстранени всички подлежащи на съмнения клаузи в договорите, но антимонополният орган е отхвърлил поемането на ангажимента. В същото комисията е приела подобни ангажименти при подобни казуси с групи отделни компании (петролни фирми, различни хранителни вериги и мобилни оператори), подчертават от компанията.

„Недоумение буди у нас и безпрецедентният размер на наложената глоба, която по никакъв начин не отговаря на предявените обвинения. Глобата от 16 млн. лева е наложена реално за предполагаемо неправомерно продадени от нас чрез нашите дилъри (комисионери) в картелно споразумение около 100 броя автомобили и около 200 000 лв. оборот от продадени резервни части през 2011 г. Факт е, че 90% от оборота на „Индустриал Комерс“ е формиран от продажби на автомобили и сервизна дейност, извършени директно от самия „Индустриал Комерс“. В този случай не може да става дума за картелно споразумение, но е наложена максимална глоба върху този оборот“, пишат още от компанията.

Според компанията през последните години Европейската комисия е санкционира автомобилни фирми за подобни нарушения, но в много по-ниски обеми. Така например за нарушение на Volkswagen първоначално исканата глоба е в процентно съотношение 0,03% спрямо оборота, а впоследствие е намалена от съда. Срещу General Motors първоначално исканата глоба е в процентно съотношение 0,02% спрямо оборота, но след това също е намалена от съда.

Ако средната глоба, налагана от ЕК към фирми от автомобилния бранш е 0,03%, то в случая с вносителя на Hyundai това би означавало не повече от 55 000 лв., изчисляват от компанията

„Каква е целта и истинската причина за предявяването на тази безпрецедентна глоба от страна на КЗК към фирма, която по никакъв начин не влияе и не застрашава свободната конкуренция в България и и ЕС“, питат още от компанията.

Вносителят на автомобилите обаче не взима отношение по друго утежняващо обстоятелство - според КЗК те са се опитали да заблудят разследващите, като са подменили договорите с нови.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Дошо. ( преди 13 години )
    Айде смени тази жълта риза!Вече трети ден метеш с нея.И между другото, в тази фирма за високо "иновативни" автомобили за прахосмукачки не сте ли чували!?
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    според мен целта е ясна! Има безброй оплаквания от ИНД комерс. Клиентите на хюндай в бг масово оплюват инд комерс. според мен високата санкция е с цел да бъде унищожен дилъра на хюндай и друг да стане представител на корейската марка в страната ни, този някой в сянка, който използва като маша КЗК действа малко безкруполно и подло, но от инд комерс сами се набутаха, взеха да правят каквото си искат и бе въпрос на време да ги подгони държавата.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Пич никакви вагини ен са ми в главата, почети мненията по долу и тогава се прави на умен.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    КИА-ХЮНДАЙ ( преди 13 години )
    Шарапова срещу Гангнам стайл,USA срещу по-високия от обявения разход на гориво на Хюндай, Комисията за защита на корпорациите срещу дистрибутора на Хюндай. Нарапана ябълка срещу Samsung.Отговори-автомобил на годината, музикални награди, спиране корейски чипове за ябълката. КЗК ще се ОПАРИ,заради различни критерии. Когато корейците работят, дори КЗК мълчи.Съветвам рекламен подарък, не по голям от 0.000000001 % от оборота.Съветвам темата отново да се премести и коментарите да се загубят. МИСЛЕТЕ !
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до име ( преди 13 години )
    абе пич какви вагини са ти в главата. Нещо си се объркал докато си биеш ч...ия. Иначе Хюндай и Кия в моменнта са основен конглокент на ФВ в Европа. И това го знае всеки.....особено в сув сегмента, но и в голф сегмента!
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Хм не ставай смешен. Хюндай никога не са били конглокент за подобни доставки. Може и да не харевам вагините, но да не бъркаме двата щата, а!?
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Zhivko ( преди 13 години )
    Komisiata triabwa da prerazgledaswoeto stanowishte
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Жалко че сега не може като контра да им наложат 20% глоба от оборота.. защото такива селски тарикатлъци като на инд комерс нямат място в една европейска държава!
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ха-ха, тия не правят ли разлика между концерн ПРОИЗВОДИТЕЛ на автомобили и българска фирмичка представител, с тарикатчета които ги препродават? Та оборотите на концерни като GM и VW за милиарди евро годишно.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    хм ( преди 13 години )
    дали случайно ФВ спечелиха доставките на автомобили за Парламента, а основният им конглокент е глобен с рекордна сума?!