IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха

Тези 13 модела на италианския производител така и не стигнаха до конвейра

Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха

Едва ли има марка, чийто модели така да привличат вниманието като Alfa Romeo. Или дизайнерите на фирмата от Милано са най-гениалните в историята, или просто са орисани да правят много красиви автомобили. Последното обаче е факт.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Ето едно доказателство за това - 13 модела, които така и не излязоха в серийно производство, но пък винаги ще правят впечатление

Alfa Romeo Carabo, 1968 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Именно този автомобил поставя началото на колите с клиновидна форма. Негов дизайнер е Марчело Гандини, прочул се с модели като Lancia Stratos, Lamborghini Countach и Diablo.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Освен това именно при Carabo за първи път се появяват вертикалните врати, които стават отличителна черта за Lamborghini и намират място в моделите Countach и Diablo. Трябва да се отбележи, че този модел е създаден само за 2 месеца, като за разлика от колегите си Гандини рисува автомобилите в реални размери.

Alfa Romeo P33 Roadster (Pininfarina), 1968 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Може би именно този автомобил, построен на базата на Alfa Romeo 33, най-много прилича на НЛО. Формите му сякаш са от друга планета с тези светлини ("полилеи"), малки врати и гигантско крило. Всичко изгледа много красиво и същевременно футуристично.

Alfa Romeo Caimano (ItalDesign), 1971 г.

Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
В случая отново става дума за концепт, чийто дизайн е изпреварил времето си. Силуетът му на практика е триъгълен и прилича повече на самолет със своите колела и чудовищна задна стойка. Тъй като шофьорът и пасажерът до него се намират под огромен плексигласов покрив, усещането вътре е сякаш сте в карфица на колела. Сигурно заради това има и активен заден спойлер.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Въпреки дръзката си външност, машината не може да се похвали с технически качества от висока класа. В нейната основа е компактният хечбек Alfasud, под чийто капак се намира боксеров двигател с обем 1.2 литра и мощност от само 63 к.с.

Alfa Romeo P33 Cuneo (Pininfarina), 1971 г.

Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Това е още един пример за клиновиден дизайн. Този автомобил дори се нарича "клин" (на италиански - Cuneo). Появява се през 1971 г. като негов автор е ателието Pininfarina.

Машината е създадена върху стандартна версия на състезателната Alfa Romeo 33, което всъщност важи за почти всички концептуални модели на марката от 70-те години на миналия век. Без значение кой дизайнер ги е създавал.

Alfa Romeo Navajo (Bertone), 1976 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Специално тази кола е подготвяна за участие в холивудски филм, в който действието се развива в бъдеще време на Марс. Всъщност дизайнерите от Bertone в случая са се упражнявали върху аеродинамиката.

Височината на този концепт е само метър, като фаровете са скрити в предните калници. Аеродинамиката е максимално подобрена, а предният спойлер е от такъв материал, който при висока скорост се огъва и осигурява по-добра подемна сила. Сега подобно нещо използва Ferrari при модела си 458 Italia. В основата на концепта е удължено шаси от Tipo 33. Моторът е с обем 2.0 литра, мощност 245 к.с. и 183 Нм. Теглото на машината е едва 800 кг.

Alfa Romeo 2600 Coupe Speciale (Pininfarina), 1963 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Този невероятно красив автомобил дори е бил подготвен за производство, но така и не се стига до подобно нещо. Въпреки че в основата му е елементарното купе 2600. Той притежава една новост - наполовина скритите предни фарове, които след това активно се "ползват" от други модели на Alfa Romeo и стават визитна картичка на марката. В Pininfarina не се притесняват да използват детайли от конкуренцията, тъй като подобни фарове има и Bertone в модела си Montreal.

Alfa Romeo Superflow (Pininfarina), 1956 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Пълното име на този автомобил е Alfa Romeo 6C 3000 CM Super Flow. Първоначално това е състезателна машина, карана от легендата Хуан Мануел Фанджо - петкратен световен шампион във Формула 1. С него знаменитият аржентинец дори заема второ място в Mille Miglia през 1953 г.

След това колата попада в ателието Pininfarina. Местните специалисти свалят каросерията и използват 6C 3000 CM за лаборатория на колела, за да усъвършенстват аеродинамиката. От 1956 до 1960 г. шасито с номер 1361.00128 сменя 4 каросерии, но най-интересният резултат е първият - Super Flow. Машината има покрив от плексиглас и прозрачни предни калници, също от плексиглас. Това решение явно не е толкова ефективно, защото при следващите версии Super Flow е със стандартни предни калници.

Alfa Romeo New York Taxi (ItalDesign), 1976 г.

Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Счита се, че първият в света лекотоварен миниван е Renault Espace (1984 г). Преди него обаче се появяват Nissan Prarie (1981) и Chrysler Voyager (1982). В Alfa Romeo обаче са новатори и в това отношение, тъй като през 1976 г. показват Alfa Romeo New York Taxi.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
С дължина от 4 метра, което е с метър по-малко от тогавашните таксита в Ню Йорк, машината побира шофьор и петима пътници. А също така и техният багаж. Покривът е стъклен, за да могат туристите да се наслаждават на гледката. За детски и инвалидни колички дори е приспособена специална подвижна рампа.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
По това време обаче концепцията за замяна на стандартните таксита с компактен и практичен миниван изглежда безумна. Затова и този модел попада в Музея на изкуството в Ню Йорк, където всички му се радват, но никой не го взима насериозно.

През 2011 г. обаче се оказа, че италианците са били прави. Nissan спечели конкурса за такси в Ню Йорк със своя N200, като се очаква този модел скоро да замени и такситата в Лондон.

Alfa Romeo Tempo Libero (Zagato), 1984 г.

Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Как в тази грозна кола с 3 врати италианците са разположили седем места едва ли някога ще се разбере. Концептът се появя като идея на Alfa Romeo за създаване на кросовър за свободното време. Дизайнът е на Zagato, откъдето измислят и името (впрочем то не е много оригинално - Свободно време).

Тук италианците отново са новатори. Не само заради идеята за създаване на такава кола, а и заради факта, че това е един от първите хибриди. Предните колела се задвижват от бензинов двигател с обем 1.5 литра, а задните от електромотор.

Alfa Romeo Scighera (ItalDesign), 1997 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
В превод от италиански диалект Шигейра, както се чете тази дума, означава един от видовете облаци. Идеята за създаване на подобен автомобил е изцяло на ателието ItalDesign. Дизйнер е сегашният управляващ компанията Фабрицио Джуджаро, син на Джорджето Джуджаро.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Новостите са предната част с антикрило, която се приближава до Формула 1, огромните стъкла, както и вратите, които се състоят от две различни части. Горната се вдига като при Lamborghini, а долната се отваря традиционно.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Каросерията е от алуминии, а зад предните седалки се намира 3.0 литров мотор от Alfa Romeo 164. Мощността му е 400 к.с, което стига за максимална скорост от 331 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.9 секунди. Този автомобил също е бил много близо до пускане в серия, но до това не стига. Italdesign даже прави състезателен автомобил Scighera GT.

Alfa Romeo Issima (Sbarro), 1996 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Още един нестандартен автомобил, в който участие взима швейцарското ателие Sbarro. При това той също разполага с доста интересна техническа новост. Alfa Romeo Issima се ражда, след като Франко Сбаро (собственик на Sbarro) се среща с ръководството на Alfa Romeo. Той им казва, че иска да върне марката в лигата на супермощните и супербързи коли. От компанията му казват: "Най-мощното, което имаме е 3.0 литров V6 мотор", но което Сбаро отговаря: "Добре, дайте ми два тогава".

След което прави спортен роудстър Issima с два мотора, които образуват агрегат с мощност 500 к.с. Впрочем за Alfa Romeo това не е първия подобен автомобил. Марката прави такива състезателни коли през 1931 и 1935 г. В разработката на дизайна главна роля играе Валтер да Силва, по това време шеф на дизайнерите в Alfa Romeo. Сега той е главен стилист на концерна Volkswagen. Голяма част от елементите в този модел са използвани по-късно в купето GTV.

Alfa Romeo B.A.T. 5, B.A.T. 7 и B.A.T. 9 (Bertone) - 1953-1955 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Автомобилите Alfa Romeo B.A.T. (Berlinetta Aerodinamica Tecnica) са замислени заедно с Нучио Бертоне, като са базирани на шасито на стандартната Alfa Romeo 1900.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Освен впечатляващ дизайн, моделът прави впечатление и с аеродинамика. Затова и втората версия - 9, успява да достигне скорост от 201 км/ч., въпреки че разчита на двигател с мощност от едва 90 к.с.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
През 2008 г. Bertone представи концепт B.A.T. 11. Този път обаче дизайнерите се упражняват в друга насока, като залагат на носталгията, а не на аеродинамиката.

Alfa Romeo RM Winter Sports Half Track, 1925 г.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Този модел трудно може да бъде наречен концепт, а по-скоро е прототип. Идеята на италианците е да пуснат тези машини в серийно производство, но това не се получава. До наши дни е оцеляла само една от тях.
Концептите на Alfa Romeo, които спират дъха
Машината е на базата на състезателния модел RM, като в зависимост от модификацията си разполага с мощност между 40 и 80 к.с. Вместо задни колела има гъсеничен механизъм, използван по лиценз на компанията Citroen. Която го е направила специално за автомобила на руския император Николай II.

0 от 500