IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големият мъник на Renault

Новото поколение Clio иска да бъде автомобил от по-висок клас и донякъде успява

Големият мъник на Renault

Големият мъник на Ranault
Какво очаквате от малък автомобил от сегмент B - прилично място на предните седалки, икономичност, добра маневреност и посредствен комфорт при извънградско каране? Всъщност може да очаквате много повече, тъй като през последните години компактните автомобили стават все по-добри.

В днешни дни тези колички владеят огромен дял от продажбите на нови автомобили в Европа (31% през 2011 г), което кара производителите да ги правят все по-универсални и все по-добри. Конкуренцията е меко казано жестока, от което печелим ние потребителите. Малките коли вече са не само градски. Те вършат добра работа и извън града.

Един от ярките представители на тези автомобили е Renault Clio, чието четвъртото поколение току що стъпи на пазара. Още от представянето си през 1990 г. Clio заема челните места в класациите по продажби. С новото поколение на мъника обаче французите не искат просто сериозен дял от пая, а най-големият.

За да постигнат целите си, инженерите и дизайнерите на марката са подготвили не просто симпатична малка кола, а автомобил, който носи удоволствие. Новия Clio е просторен, има завладяващ дизайн, уникални екстри, добър комфорт, висока безопасност и икономични двигатели. А и добра цена.
Големият мъник на Ranault
Дизайн и размери

Ще започнем с това, че Clio IV е напълно нов модел. Изграден е от нулата и показва как ще се развива френската марка занапред. С новото Clio Renault представя своята нова дизайнерска идентичност, която ще бъде приложена при всички модели на марката. А дизайнът определено е една от силните страни на новото Clio. Той е дело на Лорънс ван ден Акер, чиято цел е била да направи автомобил, който да привлича. Няма да изпадаме в подробности за това как се преливат формите на колата, тъй като в галерията има достатъчно снимки с висока резолюция. Ще кажем само, че Clio ще ви накара да обърнете глава след него и вероятно ще ви накара да го пожелаете.

Освен модерни форми, новото Clio има и по-големи размери, които осигуряват достатъчно място за четирима пасажери и техния багаж. Возилото е дълго 4062 мм, широко е 1732 мм и има колесна база 2589 мм. Предната и задната следи са по-широки в сравнение с Clio III, съответно с 34 и 36 мм, а височината е намалена с 45 мм. Това не само придава по-спортна осанка на колата, но влияе благоприятно на пътното поведение и аеродинамиката. Багажникът също е с увеличен обем, който вече достига 300 литра (с 12 литра повече от Clio III). Друга важна подробност е, че версия с две врати няма да има. Хечбекът обаче лесно може да ви заблуди, че е такъв, тъй като дръжките на задните му врати са "скрити" в края на стъклото.
Големият мъник на Ranault
Интериор, оборудване и персонализация

Сериозно внимание е отделено и на интериора. В него съвсем спокойно могат да се настанят четирима възрастни, които да пътуват комфортно дори при по-далечни дестинации. Усещането в салона е за автомобил от по-горен клас, а повечето материали по таблото и вратите са меки на допир. Уредите са подредени така, че да бъдат най-удобни за водача, а видимостта е добра във всички посочи.
Големият мъник на Ranault
Листът с допълнителни екстри е по-дълъг дори от самата кола. Серийното оборудване, дори на най-ниската версия, обаче също впечатлява - ESC, ASR, тракшън контрол, ABS, асистент на спирачките за критични ситуации, електрически сервоусилвател на волана с променливо съотношение на въртене, система, която подпомага потеглянето при наклон, регулиращ се на височина и в дълбочина волан, круиз контрол с ограничител на скоростта и др.
Големият мъник на Ranault
Освен това, мъникът предлага и почти безкрайни възможности за персонализация на екстериора и интериора. Програмата за персонализация е изградена върху три основни теми (Elegant, Sport и Trendy) плюс селекция от различни конфигурации, базирани на съчетаване на цвета на каросерията с този на пластмасовите елементи и колелата. Предлагат се пет различни пакета за „декориране” на екстериора, три различни графики за тавана и два цвята за 16-инчовите джанти. В интериора пък са налични седем пакета за декориране чрез различни мотиви или цветове върху отделни елементи на пътническата кабина, както и четири допълнителни пакета, засягащи цвета на арматурното табло и цветовете на тапицерията и на панелите на вратите.  
Големият мъник на Ranault
Всичко това се допълва и от неочаквани за компактен модел екстри. Сред тях е системата Renault R-Link, която представлява интегриран таблет, свързан с автомобила и интернет. R-Link разчита на 7-инчов тъчскрийн дисплей, като може да работи и с гласови команди за диктуване на адреси или на определена дестинация, или пък за „извикването” на отделни функции на системата – телефон, приложения, изпращане на мейл и т.н. В тази система, която е част от допълнителното оборудване, влизат радио, камера за заден ход, Bluetooth телефония, аудио стрийминг, свързване с външни източници на музика, навигация TomTom, даваща информация за трафика в реално време и много други.
Големият мъник на Ranault
Задно с Renault R-Link идва и системата 3D by Arkamys. Тя разполага със специален софтуеър за обработка на звука, който добавя дълбочина и плътност, давайки възможност да водача да избира накъде да бъде насочван звукът в кабината: само за неговите уши, за пътуващите отпред или за всички. Стандартно пък се предлага новаторската система Renault Bass Reflex. Тя работи с тонколоните в предните врати, но осигурява разпространение на звука, идентично на тонколона на домашна стереоуредба с обем 30 литра.
Големият мъник на Ranault
Интересно решение е и възможността за персонализиране на звука на двигателя. Изборът е интересен - състезателен автомобил Renault Sport, двигател V6 или още четири двигателя на Renault, като става само с едно кликване на дисплея на R-Link. Алгоритъмът, който контролира тази функция следи оборотите, на които работи моторът, скоростта на автомобила и позицията на педала на газта, след което възпроизвежда максимално реалистично звука на мотора. Нивото на звука се регулира лесно с помощта на тъчскрийна.

Сигурност

Новото Renault Clio вече се присъедини към най-сигурните автомобили. Малката френска кола заслужи максималните пет звезди при новите, по-строги краш-тестове на EuroNCAP, които се базират на четири основни критерии – защита на възрастни, деца и пешеходци плюс системи, които помагат на водача (те са серийни при Clio).
Големият мъник на Ranault
Двигатели и трансмисии

В началото Clio ще предлага избор от четири двигателя - два бензинови и два дизелови. Най-голям интерес определено предизвикват двата нови Energy двигателя - бензиновият TCe 90 и дизеловият dCi 90, които успяхме да изпитаме.

Бензиновото предложение е новият трицилиндров турбо-агрегат на марката с обем 898 куб.см. Двигателят се оборудва със система старт/стоп, като предлага 90 к.с. при 5250 об/мин и 135 Нм при 2500 об/мин (90% от максималния въртящ момент са налични още при 1650 об/мин). С този агрегат новото Clio ускорява от място до 100 км/час за 12.2 секунди, което с малко повече от 3 секунди по-бързо от версията с четирицилиндров бензинов двигател с обем 1.2 литра. Максималната скорост достига 182 км/час, а средното потребление на гориво, според официалната информация, е в рамките на 4.5 л/100 км.

Дизеловият Energy двигател - dCi 90, разполага също с 90 к.с. Агрегатът се оборудва със система старт/стоп, има обем от 1.5 литра и доставя максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен още при 1750 об/мин. С този агрегат новото Clio ускорява от място до 100 км/час за 11.7 секунди, развива 178 км/час и има средно потребление на гориво от едва 3,6 л/100 км.

И двата двигателя се оборудват стандартно с ръчна трансмисия с пет предавки, а дизеловия Energy dCi 90 може да бъде поръчан и с автоматична трансмисия EDC с два съединителя и шест степени.
Големият мъник на Ranault
Пътно поведение, динамика и разход на гориво

Имахме възможност да изпитаме колата както на магистрала и планински пътища, така и в града. Тестът на возилото се състоя в Тоскана, Италия, където се вият един от най-живописните планински пътища в света. Шосетата са тесни, наклоните големи, а завоите - остри.

Както бензиновата, така и дизеловата версия се представиха изненадващо добре за пътища от подобен тип. Новото Clio е по-леко с цели 100 кг от своя предшественик и има шаси с повишена твърдост, което прави накланянето в завой минимално. Освен това воланът е оборудван с електрически сервоусилвател с променливо съотношение на въртене, а кормилната рейка е по-бърза (2,71 оборота от край до край).

Шофирането наистина доставя удоволствие и би изненадало приятно дори най-големият критик на малките автомобили. Воланът е много директен и комуникативен, което не налага корекции вътре в завоя. А в комбинация с по-твърдото шаси, шофирането става детска игра, дори с по-висока скорост.
Големият мъник на Ranault
Магистралите в Италия трудно могат да се сравняват с нашите, но все пак и там се намират неравности. Както вече стана дума, новото Renault Clio има по-твърдо шаси, което се усеща. Возията обаче не твърда, а по-скоро стегната и дори комфортна - все пак, кой обича да се лашка при всеки завой или неравност. Задното окачване разчита торсионна греда (предното е MacPherson), която върши отлично своята работа и обира повечето неравности по пътя.

Динамиката на новите турбо-двигатели също изненадва положително, дори при магистрална скорост. Шофьорите в Италия са известни със своя спортен нрав и шофиране на високи обороти. Изпреварванията се случват с пълна газ, а маневрите се извършват мигновено, отново с пълна газ. За да се впише в този трафик, шофьорът трябва да има пълна концентрация и отзивчив двигател. А новите Energy двигатели са точно такива. Тъй като са оборудвани с турбина, те позволяват добро ускорение без да се налага поставянето на по-ниска предавка. Турбо дупката е минимална, а тягата се усеща още от ниските обороти, дори при малкия бензинов агрегат. И двата двигателя ускоряват равномерно и работят тихо, като лесно достигат и поддържат скорост от 130-140 км/час.

Въпреки, че Clio е малък автомобил продължителното шофиране не уморява. Това се дължи най-вече на добре обезшуменият салон, удобните седалки, точното управление и комфортното, но стегнато шаси. На разположение в серийното оборудване е и круиз контрол с ограничител на скоростта, който още повече улеснява дългите преходи.
Големият мъник на Ranault
За градското каране на колата се разходихме до централната част на Флоренция. Освен с множество магистрали, популярният италиански град е изпълнен и с тесни шосета. Паркираните от двете страни на улиците автомобили затрудняват маневрирането (почти не се среща автомобил без ожулена ламарина), а наклоните и острите завои изискват свикване с колата. Clio обаче разполага с няколко "жокера", за да улесни придвижването по такива трасета. Колата има диаметърът на обратен завой 10,6 м, волан с променливо съотношение на въртене и система, която подпомага потеглянето при наклон. Като допълнение може да се постави и камера за заден ход, която прави възможно паркирането и на най-неудобните места.

По-голямата част от тестът на кола беше на магистрала и по планински пътища. Движехме се според ограниченията, като си позволихме по-динамично шофиране само по планинските пътища. Потреблението, което регистрираха два модела - Energy dCi 90 и Energy TCe 90, беше много близо до предписаното от производителя. Дизеловата кола показа разход 4.2 л/100 км, а бензиновата 4.9 л/100 км.
Големият мъник на Ranault
Цени

Цените в България стартират от 21 990 лв с ДДС за версията с 1.2-литров двигател, а най-достъпната дизелова версия се предлага срещу 24 990 лв с ДДС. Цените на моделите, оборудвани с новите Energy двигатели, стартират от 25 990 лв с ДДС за TCe 90 и от 28 990 лв с ДДС за dCi 90. Тези модели обаче се предлагат с по-високо ниво на оборудване, в което е включена цветна GPS навигационна система.
Големият мъник на Ranault
Заключение

Качествата на новото Clio му предвещават розово бъдеще, въпреки тежкото време, в което се появява на пазара. В днешни дни клиентите се решават трудно да купят нов автомобил и именно за това инженерите и дизайнерите в Renault са заложили на концепция, напомняща на автомобилите от по-горен клас. Возилото е по-голямо от своя предшественик, по-икономично е и има максимална оценка за сигурност. Освен това оборудването, което предлага, се среща при доста по-скъпи автомобили. Малките автомобили отдавна не са скучните колички, които бяха. Новото Clio обаче, прави още една стъпка напред.
Големият мъник на Ranault
Оценките на Renault Clio по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Достатъчно маневрен за града и достатъчно комфортен за извън него)

Надеждност - 9 (Една от точките, на които е наблегнато, е качеството. На някои пазари колата се предлага с гаранция от 5 години, но България не е сред тях)

Оборудване - 10 (Повече от богато серийно оборудване. Допълнителните екстри са присъщи за автомобилите от по-висок клас)

Пространство - 9 (За малък автомобил новото Clio предлага повече от очакваното. Ако обаче пространството е водещо за вас, изберете комбито)

Цена/Качество - 10 (Качеството на сглобката изглежда много добро, а цените са повече от конкурентни)

Качество на материалите - 9 (Доста добро. Меки на допир, приятни материали, особено при по-високите версии)

Разход на гориво - 10 (И дизеловата, и бензиновата версия показаха реален разход на гориво под 5 л/100 км)

Удоволствие от шофирането - 9 (При малките коли удоволствието от шофирането не е водещо за производителите. Въпреки това Clio може да ви накара да се усмихнете. Даваме 9, тъй като към момента са налични двигатели с максимална мощност 90 к.с.)

Тагове: Renault Clio
0 от 500
  • #5
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    бъчи, как ги мислиш тези работи с минусите,а?И друг път съм ти казал,че си много елементарно парче.Мислиш ли,че като натряскаш една камара - ще промениш истината?Това,че си се наковал с Клозеста няма как да промени факта,че пластмасите и са пълна отврат.Явно китайци им ги правят и им излизат много тънко.Дори фабриката която ги бълва може да е една и съща.Значи казваш лъскавата пластмаса била добра на допир.И какво и е доброто?А ще отречеш ли за отразяването на светлината и гадните отблясъци?
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    бъчи ( преди 11 години )
    Всъщност, във Фиеста пластмасите са много добре, с изключение на тия във вратите и долната част на арматурното табло под погледите на пътниците. Особено тая бялата, лъскава е доста добра на допир. Сега вече при фейслифта е черна, но това са нюанси. Що се отнася до таблото, в по-голямата си част то е меко. И това е още от 2006 година, когато нито един автомобил в тоя клас не предлагаше меко табло или ако имаше, то те се брояха на пръстите на едната ръка...
  • #3
    12 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И да имаш и да нямаш думи *** си е един смотан сайт със смотани хора в него.Неграмотността им е най-малкият проблем,но това е друга тема.Та на темата.Колата изглежда доста симпатично.Определено ми харесва.Единствената забележка е кокпита.Е как можаха да копнат тези лъскави пластмаси от смотаната Клозеста(Фиеста)?Много съм разочарован за това.Отвратителни са.При слънчево време светлината се отразява и много дразни,а вечер отблясъците от лампите са още по-гадни.Остават и отпечатъци...
  • #2
    20 rate up comment 1 rate down comment
    нямам думи ( преди 11 години )
    Гледам бързо сте го оправили. Може да не сте стига до подобни смехотворни ситуации ако просто някой си прочете писанията преди да ги публикува. Ако изобщо има модератори тука може да ми изтриете коментара, понеже вече не е съвсем на място.
  • #1
    21 rate up comment 5 rate down comment
    нямам думи ( преди 11 години )
    Гледам, че сте написали Ranault в заглавието и си мисля, хайде, случва се, няма да пиша коментар, в който изказвам учудването си от степента на неграмотност и малоумие на писалия статията... Ама сте ги написали грешно още 15 пъти бе, и за цвят 1-2 пъти вярно. Що за шизофреничен *** е писал тая "статия"?