На сериозно изпитание бе подложен руския УАЗ Патриот. По време на инцидент близо до Москва автомобилът с висока скорост бе ударен от Mitsubishi Pajero и въпреки, че е напълно разбит, успя да предпази водача и возещия се до него пътник.
„Оцеляхме с Божия помощ – разказва водачът на УАЗ-ката. – Mitsubishi-то се движеше с много висока скорост, опита се да задмине друга кола, но шофьорът му не успя да се справии с управлението. В резултат на това ни удари фронтално с дясната си страна. Вярно е, че сме целите натъртени и в синини, но пък нямаме нищо счупено, което е най-важното в случая.”
Странното в цялата тази история, която напомня за онези времена, в които всички хвалеха здравината на руските автомобили, е че по-рано същият модел УАЗ Патриот претърпя тотален провал на краш-тестовете. Изпитанията бяха проведени по изискванията на Euro NCAP на специален полигон в Толиати, където е заводът на компанията, произвеждаща тези машини. 
Тестваният модел получи само 2.7 точки от общо 16 за защита при фронтален удар. При изпитанието, проведено с 63.8 км/ч рамата на всъдехода бе счупена на няколко места, въпреки че според условията тя трябва само да се огъне и да поеме удара.
Самата каросерия е така деформирана от удара, че краката на водача се оказват блокирани между предната седалка и педалите, а подът под тях е напълно смачкан. Единият крак на манекена на шофьорското място е отрязан, а другият сериозно увреден. Датчиците отчичат силни увреждания по главите и вратовете на возещите се в автомобила, а резервоарът се е откачил и се е разхерметизирал, което може да доведе до запалване. 
Изобщо абсолютно всички стандарти на Euro NCAP са далеч от способностите на този УАЗ. В реални условия обаче нещата явно не изглеждат точно така, а пътникът и шофьорът на руското возило едва ли ги интересуват точки и правила, след като се оцелели. Друг е въпросът какво щеше да се случи, ако японският джип бе ударил руското возило с предната си част, а не с вратите.


2