Предишното поколение на Mercedes-Benz A-Class представляваше обикновено на вид MPV, чиито качества не блестяха с нищо оригинално и това се отрази негативно на продажбите му.
Именно за това Mercedes заложи на радикални промени при новото поколение на A-Class, превръщайки модела в един от най-желаните на пазара. Нещо повече, според шефът на Daimler Дитер Зетше, стартът на продажбите на новата A-Class е най-успешният в историята на Mercedes.
А най-добрите резултати са постигнати в страните от Западна Европа, където вече има над 70 000 заявки. В тази част на света всеки 10-ти, присъствал на представянето на новата A-Class, е направил поръчка.
В интервю за Аutocar шефът на Daimler коментира и изоставането на Mercedes зад BMW и Audi. Той потвърди, че причините за това са неправилната стратегия в Китай и позакъснялото пускане на пазара на по-достъпни модели.
"Това не е оправдание, заяви Зетше. - Ние ще попълним празнината през следващите пет години, а целта ни е да бъде най-големият премиум производител в света до 2020 година".