Opel разкри повече детайли за своя нов бензинов двигател - 1.6-литровия, четирицилиндров, SIDI ECOTEC Turbo агрегат. Той ще се предлага в няколко версии на мощността, като според информацията ще демонстрира отлични показатели по отношение на разхода на гориво и емисиите, динамиката и прецизността на работа.
Емисиите на CO2 и разходът на гориво са намалени с 13 процента в сравнение с тези на предшественика, а максималният въртящ момент е увеличен с 33 процента.
Като първи представител на новото семейство от двигатели на Opel, 1.6 литровият мотор ще се предлага с две версии на мощност - Eco Turbo със 170 к.с. и 280 Нм въртящ момент и Performance Turbo със 200 к.с. и 300 Нм.
Двигателят със 170 к.с. е създаден с цел нисък разход на гориво, високо ниво на въртящия момент в ниските оборотни режими, а със своите 200 к.с. Performance ще се опита да се превърне в един от лидерите в този клас.
Първите модели на Opel, оборудвани със създадения в развойния център на марката в Рюселсхайм в Германия агрегат, ще се появят на пазара в началото на 2013 г.
При създаването на новия мотор ключови за инженерите от Opel са били не само ниският разход на гориво и емисиите, но и балансът на работата и динамиката. Основни цели за това са били ниските нива на генериран шум и вибрации, както и намаляване на звука с необичайни честоти. Постигането им позволява интеграция в автомобила, при която се оптимизират и генерираните от всмукателната и изпускателната система шумове.
Добрите параметри по отношение на шума и вибрациите се постигат в немалка степен и благодарение на капака на клапаните, чиято връзка с цилиндровата глава се осъществява с помощта на специални крепежни елементи и уплътнения, които издържат на високите температури в тази област, дължащи се на непосредствената близост до турбокомпресора, сочи информацията от Opel.