
Главна характеристика на разработката е трансмисията, работеща на два режима. При малка скорост и движение на първа и втора предавка единият електромотор работи като генератор, докато вторият движи автомобила самостоятелно или в съчетание с бензиновия двигател.
При този режим колата се движи от бензиновия двигател, от електромотора или от комбинираната тяга на двата агрегата.
Вторият режим на предавка действа при движение на трета или четвърта скорост. В този случай бензиновият мотор работи постоянно, а всеки от двата електромотора в зависимост от конкретните условия на движение, може да изпълнява функциите на двигател, на генератор или вариатор (електрическа без степенна трансмисия - ECVT).
Освен хибридната трансмисия, икономичността на новия Dodge Durango/Chrysler Aspen се подсигурява от специална система, която може да изключи някои от цилиндрите на бензиновия двигател, в случай че не е нужна цялата му мощност.
Досегашните изпитания показват, че в градски условия хибридния Durango е по-икономичен с 40% в сравнение със стандартната версия. При смесен режим на експлоатация икономията е 25%.

